Met een beetje pech heb je een rpm gebruikt die er nu voor zorgt dat je GRUB gebruikt, en heeft lilo.conf dus geen zin meer. Maar waarom zou je die instelling door lilo laten bepalen?
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Je hebt dingen uitgezet bij het onderdeel 'Console drivers' denk ik. Daar staan de opties CONFIG_VGA_CONSOLE en CONFIG_VIDEO_SELECT, die moeten aan staan.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
En als je een andere fb device kiest (bijvoorbeeld NVidia ofzo), in plaats van VESA, dan heb je kans dat die 791 niet de juiste resolutie is?
Ik heb video select er aan toegevoegd maar nu geeft ie geen beeld meerodysseus schreef op 18 augustus 2002 @ 15:25:
Je hebt dingen uitgezet bij het onderdeel 'Console drivers' denk ik. Daar staan de opties CONFIG_VGA_CONSOLE en CONFIG_VIDEO_SELECT, die moeten aan staan.
Wat moet ik daar dan invullen??Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 15:46:
En als je een andere fb device kiest (bijvoorbeeld NVidia ofzo), in plaats van VESA, dan heb je kans dat die 791 niet de juiste resolutie is?
Ik heb trouwens geen NVidea kaart, maar een Diamond Stealth III 540
Verwijderd
Ehrmmmm.. Om eerlijk te zijn: geen idee... Ik kwam het zelf ook tegen toen ik de framebuffer device voor mijn NVidia kaart gebruikte ipv de VESA fb device. Ik ben er nog niet achter wat voor mode nummer ik dan moet gebruiken
sowwy..
Verwijderd
En als je zo'n beetje alles aanzet in dat menuutje?Evil M@V schreef op 18 augustus 2002 @ 15:59:
Ik heb video select er aan toegevoegd maar nu geeft ie geen beeld meer
Ik gok dat je wat vergeten bent, al zal ik zo niet weten wat.
Mm nee dat heb ik ook al geprobeerd, het geeft hele vage lettertypes. Maar hoe werkt dat dan met die framebuffer?
Verwijderd
gewoon framebuffer meebakken in je kernel
bij Console drivers kun je dat aanzetten
Wat ik heb gedaan is dit:
ik ben eerst naar " Code maturity level options ---> " gegaan en daar de optie " Prompt for development and/or incomplete code/drivers " aangezet.
vervolgens ben ik naar " Console drivers ---> " gegaan en daarin weer naar " Frame-buffer support ---> "
Onder het menu "Frame-buffer support " heb ik de volgende dingen aangekruist:
• Support for frame buffer devices (EXPERIMENTAL)
• VESA VGA graphics console
Toen had ik mijn kernel opnieuw gecompileerd en het werkte
bij Console drivers kun je dat aanzetten
Wat ik heb gedaan is dit:
ik ben eerst naar " Code maturity level options ---> " gegaan en daar de optie " Prompt for development and/or incomplete code/drivers " aangezet.
vervolgens ben ik naar " Console drivers ---> " gegaan en daarin weer naar " Frame-buffer support ---> "
Onder het menu "Frame-buffer support " heb ik de volgende dingen aangekruist:
• Support for frame buffer devices (EXPERIMENTAL)
• VESA VGA graphics console
Toen had ik mijn kernel opnieuw gecompileerd en het werkte
Verwijderd
yep dat had ik ook na een kernel upate deed Framebuffer het niet meer, gewoon omdat de kernel dit niet ondersteunde (default) na een nieuwe kernel te hebben gebakken deed ie het weer en in de nieuwe kernel heb ik toen framebuffer meegecompileerd.
stoei er maar een beetje mee...
Suc6
stoei er maar een beetje mee...
Suc6
Pagina: 1