FXP wil niet meer na installeren van netwerkje :?

Pagina: 1
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Aloha,

ik heb een raar probleempje wat ik jullie wil voorleggen. Ik heb een adresje waarvandaan ik het een en ander wil FXP-en. Vroeger was dat nooit een probleem, later ging ie bij sommige mensen waar ik heen wilde FXPen moeilijk doen (foutmelding zal ik straks geven).

Anyway, gisteren heb ik een format c: gedaan, en alles leek weer te werken. Ik had mn netwerk nog niet geinstalleerd (eerst mn eigen pc een beetje op orde krijgen), en ik probeerde te FXP-en naar iemand waarbij het vóór de format c: niet lukte om te FXP-en. Nu ging dat zonder problemen, dus hij blij (en ik ook natuurlijk).

Net heb ik even het netwerkje geinstalleerd(voor zover je dat wil noemen; 2 PC's, via crosscable, internet gedeeld via de internet sharing wizard, mijn PC (server) draait XP, de client Windows 98 SE), alles werkt prima... netwerk wordt gewoon netjes herkend en internet doet het op beide PC's.

Totdat ik weer verder wil FXP-en, nu geeft ie ineens weer dezelfde foutmeldingen als voor de format c: :'(. Nl:
200 Port command successful.
STOR wws-suppack.sfv
150 Opening data connection for wws-suppack.sfv.
RETR wws-suppack.sfv
425 Can't open data connection.
ABOR
226 ABOR command successful.
Transfer Failed!
Ik gebruik FlashFXP, heb zowel met als zonder Passive mode geprobeerd, het mag niet baten. Ik heb geen firewall draaien, die stond wel ff aan (standaard firewall van XP), maar die is netjes uitgezet. Ook als ik het netwerk disable in het control panel, wil het niet baten.

Misschien dat iemand hier weet waar dat aan kan liggen, want ik vind het wel erg vreemd/frappant dat het juist gebeurt nadat ik mn netwerk heb geinstalleerd (en daarvoor dus geen last).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

zo te zien ondersteund een van die hosts fxp niet.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
markvt schreef op 18 augustus 2002 @ 15:13:
zo te zien ondersteund een van die hosts fxp niet.

Lees je mijn openingspost wel? ;)

Het heeft goed gewerkt, totdat ik dat netwerk installeerde.

Ergens is daar hoogstwaarschijnlijk iets fout gegaan, aangezien het daarvoor perfect werkte...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

En als je nu je netwerkje weer los trekt dan werkt het wel weer gewoon..?
Staat FlashFXP niet je interne IP adres te broadcasten? Je kan em binden aan 1 IP (onder Prefs-->Proxy/Firewall/Ident.

Wees consequent, maar niet altijd

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik heb ff de kabel eruitgetrokken en LAN gedisabled, maar dat werkt helaas niet.

Heb mijn eigen IP ingevuld bij mn prefs (ik neem aan bij: Bind local ports to this IP :?)

Mag allemaal niet baten ;(

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Euhm, wat mogelijk ook wel belangrijk is, en wat ik nergens lees (maar ik kan het gemist hebben, kheb m;n lenzen niet in) vanaf welke computer geef je de opdracht tot fxp'en ? Vanaf de computer waar internet binnenkomt, of de 2e?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
de PC waar internet binnenkomt, mijn eigen PC (de server met Windows XP erop)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Dit is toch echt een probleem, dat te wijten is aan 1 van de 2 servers, ondermeer omdat de error "opening data connection failed" word gegeven, en er gewoon totaal geen dataconnectie richting jou word gelanceerd, maar puur en alleen tussen die 2 servers..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Weppel schreef op 18 augustus 2002 @ 18:45:
Dit is toch echt een probleem, dat te wijten is aan 1 van de 2 servers, ondermeer omdat de error "opening data connection failed" word gegeven, en er gewoon totaal geen dataconnectie richting jou word gelanceerd, maar puur en alleen tussen die 2 servers..

Goed, maar waarom werkte alles in het verleden dan wel :?

aan beide servers zijn verder geen instellingen veranderd ofzo

edit: bovendien 'werk' je zelf ook mee aan de FXP-transfer, aangezien je zelf ook een ietsiepietsie bandbreedte kwijt bent aan FXPen

• Weppel
LuNaTiC schreef op 18 augustus 2002 @ 18:46:

[...]

Goed, maar waarom werkte alles in het verleden dan wel :?

aan beide servers zijn verder geen instellingen veranderd ofzo

edit: bovendien 'werk' je zelf ook mee aan de FXP-transfer, aangezien je zelf ook een ietsiepietsie bandbreedte kwijt bent aan FXPen
Je werkt zelf totaal NIET mee aan een FXP-transfer. Wat jou pc doet, is de opdacht aan FTP1 geven om een file te versturen naar FTP2. That's it..

Ik heb het probleem vaker zien voorkomen, dat een ftp om een of andere vage reden (ineens) niet fxpable is.. Weet je zeker dat er niets aan die 2 servers is veranderd?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Dat is alleen voor het gebeuren in de gaten houden.
Er is niets mis bij jouw LuNaTiC imho, anders zou het wel iets héél vaags zijn. Gewoon foutje bij 1 van de (of 2) 2 servers.

De enige bandbreedte is:
incoming commands
outgoing commands
en nog wat 'view meuk'

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Hmm vage zooi...

maar het wil er bij mij gewoon niet in dat het 'ineens' for no reason niet meer zou werken.

Mn PC is helemaal clean, op een paar progjes die ik daarvoor had geinstalleerd na. Na dat netwerk gedoe is het gezeik pas begonnen. Ik ken van beide FTP's de eigenaar, die beiden niks veranderd hebben.

Mja, misschien is er niks aan te doen maar het is het proberen waard... zeg nou zelf, het is toch ultravaag dit? :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

FlashFXP doet wel vaker raar, probeer anders eens een andere client en kijk of het daar wel mee wil.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

Weppel schreef op 18 augustus 2002 @ 18:49:
[...]

Je werkt zelf totaal NIET mee aan een FXP-transfer. Wat jou pc doet, is de opdacht aan FTP1 geven om een file te versturen naar FTP2. That's it..

Ik heb het probleem vaker zien voorkomen, dat een ftp om een of andere vage reden (ineens) niet fxpable is.. Weet je zeker dat er niets aan die 2 servers is veranderd?
Dus.......?

je werkt wel DEGELIJK mee, simple as that (zonder jou als "tussenpersoon" zal er weinig transfer plaatsvinden)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Tozzman schreef op 18 augustus 2002 @ 19:02:
[...]

Dus.......?

je werkt wel DEGELIJK mee, simple as that (zonder jou als "tussenpersoon" zal er weinig transfer plaatsvinden)
Hij bedoeld meehelpen om de file in bytes aan de overkant te transferren. Je geeft enkel de commando's, en je krijgt commando's binnen, that's it.

Andere client proberen is misschiene en optie ja.

• Weppel
Doe anders eens op beide servers een site addip *@ipv.anj.ema.at en ga daar eens kijken of het fxpen wel werkt?? Gewoon om ffe te teste enzo

Verwijderd

wat voor een software draaid die andere host ?... je source weet ik wel.. die is 100% ok

• ZroBioNe
  • Niet online
Is r niet iets aan de netwerk-instellingen van 1 van de servers veranderd? Af en toe doen wat servers bij mij ook een beetje strange met FXP-en, maar na wat porrelen bij een server was 't zo opgelost..

Wat misschien ook kan helpen is eens proberen om alle porten naar jou pc te forwarden, zodat jou pc, zeg maar, letterlijk aan 't internet staat. Weet niet of dit werkt, maar ik heb 't wel en bij mij werkt FXP-en wel goed...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:47:
wat voor een software draaid die andere host ?... je source weet ik wel.. die is 100% ok

G6 FTP Server...

ZroBioNe schreef op 20 augustus 2002 @ 11:14:
Is r niet iets aan de netwerk-instellingen van 1 van de servers veranderd? Af en toe doen wat servers bij mij ook een beetje strange met FXP-en, maar na wat porrelen bij een server was 't zo opgelost..
Bij die twee FTP-servers is 100% niks veranderd.
Wat misschien ook kan helpen is eens proberen om alle porten naar jou pc te forwarden, zodat jou pc, zeg maar, letterlijk aan 't internet staat. Weet niet of dit werkt, maar ik heb 't wel en bij mij werkt FXP-en wel goed...

Mijn PC staat ook letterlijk aan het internet :P Tenminste dat mag ik aannemen aangezien ik werk vanaf de Server PC. (toch?)

• et36s
  • Laatst online: 19-08 08:55
Dit probleem heb ik ook gehad, alleen hoe het is opgelost kan ik mij niet meer herinneren.

Zal wel ff een Tutorial FxP in Detail online zetten. Misschien kan je het een en ander mee.

Zet anders even Internet Sharing uit en probeer nogmaals te FxP'en.

Zie mijn 2e Post. En lees de een na onderste regel.

• et36s
  • Laatst online: 19-08 08:55
What is FxP

FxP stands for 'File Exchange Protocol' it basicly means you send filez directly from FTP Server >>> FTP Server

What Kind of Programs do I need

It can be done with only FlashFXP therefore you need 2 FxPable FTP's which are very rare...

You can Only send from (Unix >> NT) (NT >> Unix) (Unix >> Unix) if they are both FxPable. (NT >> NT) is not possible.

FxP - Note: Windows XP disable the Built In Firewall !!

Start up FlashFXP >> Options >> Preferences >> Proxy / Firewall / IdentD

Type: None
Passive Mode: Yes / No (Just try: Yes is mostly working)

1st you need a Dump / FxPable which isn't on port 21 (most dumps aren't) store the FTP in your Site Manager.

Select the Options Tab

Check The Boxes which Say: Alternative FXP Method (Downloading / Uploading)

Save your Settings.

Now Connect your Dump / Hacked FTP

Press F8

Quick Connect any FxPable FTP

Before Clicking ' Connect ' Select the Advanced Tab

Check The Boxes which Say: Alternative FXP Method (Downloading / Uploading)

Click ' Connect '

Hope you will be SuccesFull...

FxP Behind a Router is it possible? - Note: Windows XP disable the Built In Firewall !!

Yes it can be done :D

1st Step: Configure your Router.

Select the Option DMZ and Enable. Give as IP-address the IP of your PC probably something like: 192.168.0.2

Follow the Steps above and again and it should work

FxP Through a Wingate - Note: Windows XP disable the Built In Firewall !!

It can be done very easy if you know the basics. All you need is a 'good' Wingate and FlashFXP.

FlashFXP
code:
1
http://www.flashfxp.com

Proxyhunter
code:
1
http://www.proxys4all.com/tools.shtml

FlashFXP let you transfer the filez from FTP >> PC as wel as transferring from FTP >> FTP

Proxyhunter can be used for scanning for Wingates as well as for Checking.

What is a Wingate

It is basicly a server left open by the Owner letting us use it for FxP'ing That's all you need to know.

How can you find Wingates? Use Proxyhunter as I said above or give a visit @ your favorite FxP Board and grab the Listings.

Setting Up Flash FxP

Start up FlashFXP >> Options >> Preferences >> Proxy / Firewall / IdentD

Type: Select Number One: Host @ No Login or Number 10: USER ftp-user@ftp-host ftp-port (Different v. FlashFxP)
Host: Your Wingate IP Address: ***.****.***.***
Port: 21
User / Password: Leave Blank and Uncheck Passive Mode Click OK Now.

Set the Right and the Left Screen @ the FTP Browser using the Most Right Button.

Now connect 2 FTP Servers and drag and drop the filez. Wait untill it is finished.

Note

Scanning Wingates is a good thing. But if you have a fast one don't give it out that easy it will degrade your speed.

I don't think the're special rulez for it but is for you own good will. Don't share it with much people cuz finding good onez is rare.

I never managed too FxP through a Wingate behind a router with hardware built in Firewall so keep that in Mind. If it doesn't work it might be your Firewall.

If you have a network @ Home connected with a switch / hub disable Internet Sharing it should work now :D

Not all FTP's are FxPable but most Are... so just try another if it doesn't work or Try using Passive Mode.

nJoy!!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
voor zover ik weet hoeft alleen maar de ontvangende server FXP-able te zijn.

Anyway, na een tip gisteren op IRC lijkt het het nu te doen.

Via Site Manager, beide sites er in gezet, en bij de options vinkjes gezet bij uploading en downloading via PASV mode. Dit had ik bij de gewone options al geprobeerd, maar blijkbaar is deze optie speciaal voor het FXP-en.

Nahja nu lukthet dus wel, hopen dat het zo blijft :)

Iig allemaal erg bedankt voor jullie hulp :*

• ZroBioNe
  • Niet online
Mja.. dat is idd vaak een goeie oplossing
Pagina: 1