VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
De rechten van de betreffende directory bekijken en zorgen dat de user van apache die mag lezen. (post ls -ld /var/www/aap eens?)
code:
1
2
| phobos:/# ls -ld /var/sjoerd.beetjejammer.com/aap drwxrwxrwx 2 administ administ 4096 Aug 18 17:00 /var/sjoerd.beetjejammer.com/aap |
en er zitten ook geen .htaccess files in de directory
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Verwijderd
Das een optie in je httpd.conf, je moet ergens dit wegzetten (inde buurt van je directoryindex):x-force schreef op 18 augustus 2002 @ 15:00:
code:
1 2 phobos:/# ls -ld /var/sjoerd.beetjejammer.com/aap drwxrwxrwx 2 administ administ 4096 Aug 18 17:00 /var/sjoerd.beetjejammer.com/aap
en er zitten ook geen .htaccess files in de directory
code:
1
| Options +Indexes |
het blijft Forbidden
/var/sjoerd.beetjejammer.com/aap vs /var/www
?
Die dir (of de aap subdir) zul je ook nog indexes rechten moeten geven lijkt me.
?
Die dir (of de aap subdir) zul je ook nog indexes rechten moeten geven lijkt me.
ik werk met virtualhosts dus daarom /var/websitenaam ipv /var/www
maar hoe geef ik die indexes rechten dan?
hier is de info van de virtualhost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <VirtualHost sjoerd.beetjejammer.com> ServerAdmin x_force45@hotmail.com DocumentRoot /var/sjoerd.beetjejammer.com ServerName sjoerd.beetjejammer.com ErrorLog /var/log/apache/sjoerd.beetjejammer.com-error.log TransferLog /var/log/apache/sjoerd.beetjejammer.com-access.log Options +Indexes </VirtualHost> |
Verwijderd
nee zo gaat dat niet, ergens eerder in je file definieer je de directory's waaruit gelezen mag worden, in jouw geval /var/www ofzo, daar moet ie tussen staan. Directive heet<Directory /var/www/*> ofzox-force schreef op 18 augustus 2002 @ 15:46:
ik werk met virtualhosts dus daarom /var/websitenaam ipv /var/www
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 <VirtualHost sjoerd.beetjejammer.com> ServerAdmin x_force45@hotmail.com DocumentRoot /var/sjoerd.beetjejammer.com ServerName sjoerd.beetjejammer.com ErrorLog /var/log/apache/sjoerd.beetjejammer.com-error.log TransferLog /var/log/apache/sjoerd.beetjejammer.com-access.log Options +Indexes </VirtualHost>
GEVONDEN !!
moest worden
was nog al een zoek werk omdat httpd.conf 1047 regels heeft
BEDANKT
code:
1
2
3
4
| <Directory />
Options SymLinksIfOwnerMatch
AllowOverride None
</Directory> |
moest worden
code:
1
2
3
4
| <Directory />
Options SymLinksIfOwnerMatch indexes
AllowOverride None
</Directory> |
was nog al een zoek werk omdat httpd.conf 1047 regels heeft
BEDANKT
Pagina: 1