Toon posts:

file size bij capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af: Als ik met een Pinnacle DC10+ kaart video opnames wil gaan maken, hoe groot mogen dan de files zijn?

Ik heb gehoord dat AVI files maximaal 2Mb kunnen zijn en andere files maximaal 4Gb.

Hoe kan je dan een goede video opname maken van bijvoorbeeld een uur?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Rival24

I'll Be Back

Door het meteen te laten comprimeren

Verwijderd

Topicstarter
Files automatisch naadloos laten splitten zit zeker niet in Studio 7?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Hoe het met studio zit weet ik niet, maar virtualdub kan wel automatisch splitten naar files van 2 gb tijdens het capturen.

Verwijderd

Topicstarter
Die DC10+ had wel hardwarematige MPEG compressie of zo??

• Wits

Wits

fka Witsflow

De DC10+ heeft hardwarematige MJPEG compressie iirc. Dit is dus in de vorm van aan .avi bestand, welke je daarna nog zou moeten encoden naar divx/vcd/svcd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je het iets gespecificeerder uitleggen wat de voordelen van die hardwarematige compressoe dan is als je wil?

• Wits

Wits

fka Witsflow

Dan wordt alle compressie door de dc10+ gedaan ipv de processor waardoor deze dus veel minder belast wordt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Studio 7 kan wel splitten in meerdere files.

Ik neem altijd in XP op met AMcap en daarmee kan ik ook net zo lang opnemen als ik wil. Daarna compress ik het met virtualdub naar divx 5 en alles werkt prima.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

Fairy schreef op 18 augustus 2002 @ 16:00:
Studio 7 kan wel splitten in meerdere files.

Ik neem altijd in XP op met AMcap en daarmee kan ik ook net zo lang opnemen als ik wil. Daarna compress ik het met virtualdub naar divx 5 en alles werkt prima.
nou... ik heb dus ook AMcap geprobeerd.........
alleen die kapt wel degelijk met capturen bij de 3,99 GB (ik heb versie 8.00 geprobeerd). Ik krijg dan een errormelding nl

en ik zie zo snel geen instelling om dat te veranderen

Verwijderd

De split functie zit a.f.a.i.k. wel in StudioDC10plus zelf. In versie 6 zat het i.i.g. wel.

Verwijderd

Topicstarter
Leg eens uit...? Ik neem aan dat als ik in Studio 7 ga opnemen dat de files niet automatisch worden gesplit...?

Verwijderd

Topicstarter
De codec van PCLEPIM1 32-bit compressor... is dat de hardwarematige compressie van de DC10+ ?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Voor info over kaarten ed kan je het beste gewoon de website van de fabrikant bezoeken.

Voor info over capturen ed. zijn er een paar hele goede sites. doom9 en vcdhelp zijn er 2 van, maar als je zelf even zoekt op GoT vind je er wel meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.