Iemand ervaring met Zalman CNPS6500-Cu?

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe koeler voor mijn P4 423 kopen, er zit nu nog steeds een strd Intel koeler op en die wordt te warm (Idle=46° Stressed=55-58°) Na oneindig veel zoeken kom ik tot de conclusie dat er bijna geen goede P4 423 koelers bestaan :'( De (naar mijn mening) beste koeler die ik nog kon vinden is de flower cooler van Zalman, de Zalman CNPS6500-Cu. Het schijnt dat deze koeler ook op mijn 423 past, maar ik heb dat nergens zien worden bevestigd. Weet iemand hier het antwoord op??

Ook twijfel ik een beetje of dit wel een goede koeler is om mee te OC`en. Er wordt gezegd van wel, dus geloof ik dat maar. Weet iemand misschien nog een andere, goede koeler voor een Socket 423?
Mijn dank is groot _/-\o_

Use the Search Luke...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Zalman koelers zijn gemaakt om stil te zijn..... niet om te overclocken. Misschien dat het ermee kan maar daarvoor zijn ze niet ontworpen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:02

Row

Als je een zalman koopt met een dikkuh fan erop kan ik je garanderen dat je kan OCeen!
En idd als je de standaard fan die er bij zit gebruikt is ie echt stil!

Verwijderd

Silentpuma schreef op 18 augustus 2002 @ 14:12:
Ik wil binnenkort een nieuwe koeler voor mijn P4 423 kopen, er zit nu nog steeds een strd Intel koeler op en die wordt te warm (Idle=46° Stressed=55-58°) Na oneindig veel zoeken kom ik tot de conclusie dat er bijna geen goede P4 423 koelers bestaan :'( De (naar mijn mening) beste koeler die ik nog kon vinden is de flower cooler van Zalman, de Zalman CNPS6500-Cu. Het schijnt dat deze koeler ook op mijn 423 past, maar ik heb dat nergens zien worden bevestigd. Weet iemand hier het antwoord op??

Ook twijfel ik een beetje of dit wel een goede koeler is om mee te OC`en. Er wordt gezegd van wel, dus geloof ik dat maar. Weet iemand misschien nog een andere, goede koeler voor een Socket 423?
Mijn dank is groot _/-\o_
Zalman cooler is een van de beste! ik heb hem zelf ook, op een williamette (0.18 micron gebakken dus warmer -> northwood @ 0.13 is koeler) die van jou is ook op 0.18 gebakken, de koeler kan ik je echt aanraden! hij is voledig zijn geld waard

ik zit met temps van rond de 35 idle en de 40 stressed alleen met dit hete weer wat warmer... en ik heb ook nog eens een kutairflow....

Verwijderd

Row schreef op 18 augustus 2002 @ 17:13:
Als je een zalman koopt met een dikkuh fan erop kan ik je garanderen dat je kan OCeen!
En idd als je de standaard fan die er bij zit gebruikt is ie echt stil!
de cpu ver oc'en gaat toch niet door omdat een 0.18 micron williamette heeft (s 423) max fsb van ong 114

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Thnx T-Mug! _/-\o_
Zijn er gelukkig toch nog mensen met een 423 around here, felt so alone... ;)
de cpu ver oc'en gaat toch niet door omdat een 0.18 micron williamette heeft (s 423) max fsb van ong 114
Weet ik dat gelijk ook weer :) Wat zijn je specs?
Was toch niet van plan super veel te OC`en, Williamette kan niet zo veel meer i know... Zeg, kan je ook de multiplayer van een Williamette veranderen, of in ieder geval unlocken?? In de FAQ gaan ze niet over de 423...

Use the Search Luke...

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Silentpuma schreef op 18 augustus 2002 @ 17:53:
Thnx T-Mug! _/-\o_
Zijn er gelukkig toch nog mensen met een 423 around here, felt so alone... ;)

[...]

Weet ik dat gelijk ook weer :) Wat zijn je specs?
Was toch niet van plan super veel te OC`en, Williamette kan niet zo veel meer i know... Zeg, kan je ook de multiplayer van een Williamette veranderen, of in ieder geval unlocken?? In de FAQ gaan ze niet over de 423...
Nee, een intel processor is niet te unlocken. Vanaf de P166 is het grootste deel ge MP-locked, dus dat is jammer voor je, de enige mogelijkheid is de FSB aan te passen.
Pagina: 1