Aluminiumfolie ipv. Arctic Silver?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:09

GG85

.......

Topicstarter
We smeren koelpasta tussen processor en cooler om de lege plaatsen op te vullen en zo de warmte beter te geleiden. Maar zou dit niet beter met bijv. aluminium (keuken) foli kunnen!? Het lijkt me namelijk dat als je een stukje foli dubbelvouwt en dat tussen de cooler en de proc. legt het zich perfect aanpast aan de vorm van de proccessor en dus voor een betere warmteovergang zorgt!
Dit is zomaar een hersenspinsel maar misschien zijn er mensen die dit kunnen beargumenteren of zelfs uittesten ;) ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat gaat niet werken, of je moet gigantisch veel druk erop zetten.
maar dan zit je met het probleem dan je je core dan molt.
pasta werkt beter.
past zich beter aan aan de vorm waar het in moet, maar geleid de warmte minder als alu.
je zou kunnen proberen een hele preciesie instalatie te maken en de proc en de cooler te "lappen".
dat is de onderkant van de cooler en de bovenkant van de CPU zo goed polijsten dat ze perfect op elkaar passen (dus geen miniscule groefjes meer).
het is alleen parktsich onhaalbaar om dat te doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Als je je HS gaat polijsten maak je juist heleboel miniscule groefjes. Dus een groter oppervlak om de warmte over te brengen.
Een dak met dakpannen heeft toch ook een groter oppervlak dan een dak dat met van die platte tegeltjes is bedekt ?
Het oppervlak moet zo groot mogelijk zijn.

En aluminium kan je nooi fijn genoeg vouwen om het in die kleine groefjes te krijgen.

Helaas, voor het geval je het al had geprobeerd :)

Maar je kan aluminium wel gebruiken als heatsink voor je chips ofzo. Dan lijm je er een heleboel snipper aluminiumfolie op en dat met warmte geleidende lijm :)

Verwijderd

Het gaat niet werken.. Lappen en dan zonder pasta is zelfs beter. Alufolie gaat zeker weten isoleren. Ik zou het ook niet gaan testen als ik jou was ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 12:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Die lege plaatsen die je wil opvullen zijn microscopische luchtbelletjes, door aluminiumfolie te gebruiken maak je ws nog meer luchtbelletje (onder en boven de alufolie)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Bredend schreef op 18 augustus 2002 @ 15:18:
Als je je HS gaat polijsten maak je juist heleboel miniscule groefjes. Dus een groter oppervlak om de warmte over te brengen.
Een dak met dakpannen heeft toch ook een groter oppervlak dan een dak dat met van die platte tegeltjes is bedekt ?
Het oppervlak moet zo groot mogelijk zijn.
Complete onzin. Nofi ;)

Dat het opp zo groot mogelijk moet zijn is waar. Maar dan heb ik het wel over het contact oppervlak. En dat doe je dus door te polijsten, want daar haal je de krasjes juist mee weg. Ik spreek uit ervaring.

Klein denkfoutje dus...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Hoe dichter de core en de heatsink bij elkaar zit hoe beter, Als er dan allemaal krassen in zitten (hoe miniscuul ook, denk maar ff aan de alpen oid) en je doet daar je core op, dan zijn de dalen heel ver weg van de core. Lucht isoleert, dus dan koel je alleen met de topjes van de bergen, nu smeer je die hele dalen vol met AS, en dat geleid beter dan lucht en vervoert toch wat warmte af van de core naar het dal van de krassen. Nu schuur je die bergen eens flink plat, zodat het op nederland lijkt. Hoef je alleen nog maar die beken en sloten op te vullen, dan is het verschil tussen core en onderkant beek nog maar een paar meter.

Over een grotere afstand staat een grotere weerstand.
AS geleid kut, veel beter dan lucht, maar ook wel 50x minder dan solid koper.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:09

GG85

.......

Topicstarter
Oke, oke, het was maar een hersenspinseltje. K'wil trouwens Bredend z'n case van binnen wel eens zien, Vol vastgeplakte aluminium strookjes ;) .
In ieder geval bedankt mensen, ik dacht eigenlijk zelf al dat het niet zou gaan werken, maar ja: ja kun je krijgen en nee heb je.
Pagina: 1