Toon posts:

Deskjet 690C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 690 C printer. Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik iets wil printen wordt de papier wel geladen maar zodra het op het punt komt wanneer de printer moet gaan afdrukken, gebeurt er niks en begint het oranje lampje te branden. Als ik er op druk gebeurt er helemaal niets.
Wil dit zeggen dat mijn printer naar de klote is? Ik heb op www.hp.nl gekeken naar mogelijke oplossingen maar die kon ik daar niet vinden.
De printer werkte voorheen perfect.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Inktpatroon leeg of kapot ?
Probeer het/beide eens te verwisselen. Ik had hetzelfde probleem een maand geleden. Nieuw patroon erin en hoppa, alles terug in orde.

[ Voor 0% gewijzigd door Denhomer op 18-08-2002 14:07 . Reden: typvout ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Apollo 2100U geleend van iemand, en mijn inktpatroon past ook in die printer en het werkte wel allemaal goed. Dus het ligt niet aan het patroon......

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het self-test progje van HP eens?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je niet onderaan de printer zo'n schuifje verkeerd staan? (voor dubbelzijdig afdrukken oid)

Verwijderd

het oranje lampje is bij die printer toch papier?

kijk anders ff of er niet misschien ergens een stukje papier vast zit.
en zoek ff of dat knipperen een patroon is (dus bijv 7 keer achter elkaar) ofdat het gewoon knipperen is (zoals bij een stoplicht als hij uit staat). Als het een patroon is dan kan je op de service site van hp wel vinden welke foutmelding het is.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Deze problemen heb ik op mijn werk ook wel gehad. Heel vaak waren de rollen dan te glad. Dus probeer die eens op te ruwen met wat schuurpapier oid. Nog beter is om de rollen eruit te halen. Maar goed, dat kost nogal wat tijd. Sleutel erin steken boven (zodat printer denkt dat klep dicht is) en dan opruwen.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Heb ff in de handleiding gekeken:

beide lampjes branden constant => HP werkset bekijken omdat de printer een probleem heeft.

Zal die werkset eens installen op me printservertje...

[update]

Als ik dat hp proggel als basis neem, dan moet je dus proberen een zelftest uit te voeren, via instellingen -> printers.

Doet ie dan nie printen --> hp belle

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb de inkthouder schoongemaakt met een doekje (droog) en gekeken of er ergens papier vast zat. Die klote printer wil niet printen en dat oranje lampje blijft knipperen. Wil dit nou zeggen dat ie naar de klote is?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je al een andere kabel geprobeerd?

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Lijkt op paier storing, zoals hierboven ook al eens verteld is. Alleen het opruwen met een schuurpapiertje zou ik niet doen, je rollen kunnen onherstelbaar beschadigen. Neem wat kunstof reiniger (tuinmeubel reiniger), of spiritus en maak daar de rollen mee schoon. Om je printerje onafhankelijk van je PC te testen, leg je pappier in de papierlade, zet de printer aan, druk op de formfeed knop (knopje met dat pijltje) en houd deze ingedrukt tot het lampje gaat knipperen. Dan moet hij papier gaan laden en een afdruk gaan maken, als je een papier stagnatie hebt duurt het te lang voordat het papier geladen is en geeft hij een foutmelding met het knipperende rode(oranje) lampje.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Hij ramt je papier door de printer, en als ie zou gaan moeten printen, kapt ie met een grote klap gewoon ermee?

Als je probleem aan bovenstaande voldoet, heb je een probleem wat heel erg bekend is maar nergens is beschreven: sloop je printer open, zoek die lange dunne doorzichtige strip die achter je printkop en boven je geleiderstang zit, haal die voorzichtig los, maak em schoon met een stukje wc papier en wat spiritus, zet em terug met de bedrukte kant zoals je em eerst ook had (links/recht/onder/boven omwisselen is geen probleem), maak je printer weer dicht en print vrolijk verder.

Bovenstaand probleem krijg je na de nodig jaren, in het begin kan je het oplossen door je printerpoort in SPP mode te zetten, maar na verloop van tijd helpt dat ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die kleine doorzichtige strip losgehaald en schoongemaakt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik zie wel een lange brede strip die aan de printerkop vastzit, misschien moet die schoongemaakt worden? Ik ben echt ten einde raad. Volgens mij is het gewoon een fout die makkelijk te repareren is......

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had ook problemen met de HP 690C. Vaak wil ie niet printen, of hij zegt dat er geen papier is (wat er uiteraard wel is). Hij maakt ook altijd zo'n vaak geluidje (tik,tik; ligt waarschijnlijk aan een lamme veer). Inmiddels heb ik een HP 845C en die werkt perfect :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
Wil dit zeggen dat mijn printer gewoon naar de klote is?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Waarmee heb je dat lint schoongemaakt? En zit ie nog wel met de juiste kant naar de printkop?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heel veel stof erin soms?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat smalle lint aan 1 kant los gehaald en vervolgens met glassex multidoekjes schoongemaakt helemaal en weer terug gezet. Je bedoelt toch gewoon dat kleine doorzichtige lint en niet die brede die aan de printerkop vast zit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles schoongemaakt nu met spiritus en nog steeds hetzelfde klote probleem. Iedere keer als ie op het punt staat om af te drukken kapt ie er mee en begint dat oranje lampje continu te knipperen. Kan ik hieruit opmaken dat deze printer naar de klote is?????????

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Er was vroeger bij HP een programma te krijgen en een soort van schuurspons die je onder de rollen legde, daarna prog runnen dan gingen je rollen draaien hierna was je dan een tijdje het probleem kwijt.

Misschien kan HP die dingen nog toesturen.

Lukt dit niet dan rollen opschuren, met schuurpapier (opruwen)

What if this weren't a hypothetical question?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zou eens naar HP NL bellen en het probleem voorleggen

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo moet ik de rollen opruwen als het papier gewoon wordt geladen? Het papier wordt normaal geladen zonder enige problemen. Het punt is dat er op het moment dat de printer moet printen, houdt ie er mee op en begint dat oranje lampje constant te branden. Als ik er op druk gebeurt er helemaal niets.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
TrekY11 schreef op 20 augustus 2002 @ 00:21:
Er was vroeger bij HP een programma te krijgen en een soort van schuurspons die je onder de rollen legde, daarna prog runnen dan gingen je rollen draaien hierna was je dan een tijdje het probleem kwijt.

Misschien kan HP die dingen nog toesturen.

Lukt dit niet dan rollen opschuren, met schuurpapier (opruwen)
Ik heb ook een HP 690C, maar door die 'schuurspons' zijn er alleen maar strepen door de prints gekomen, ik gebruik dit iig niet weer.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Speedpete schreef op 18 augustus 2002 @ 19:03:

Als ik dat hp proggel als basis neem, dan moet je dus proberen een zelftest uit te voeren, via instellingen -> printers.

Doet ie dan nie printen --> hp belle
mikejarod schreef op 20 augustus 2002 @ 00:25:
zou eens naar HP NL bellen en het probleem voorleggen
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:15:
Ik heb alles schoongemaakt nu met spiritus en nog steeds hetzelfde klote probleem. Iedere keer als ie op het punt staat om af te drukken kapt ie er mee en begint dat oranje lampje continu te knipperen. Kan ik hieruit opmaken dat deze printer naar de klote is?????????
Mocht het nog niet duidelijk zijn: Ja je printer is overleden.

FF HP bellen nu, die repareren het, maar je moet wel betalen daarvoor, je hebt (leesi k hierboven dus) de printer al open gehad.

Maar voor 100 euro heb je een nieuwe, dus ff over denken...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1