Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over een paar weken wil ik over gaan van WinXP naar Win2000, omdat ik de laatste tijd niets dan narigheid heb met XP. (corrupte files enz.)

Maar ik ben nogal een fanatieke gamer 8), mag ik aannemen dat alle spellen die het onder XP doen, ook draaien onder 2000?
Het is immers dezelfde engine.

Ik heb trouwens bij mijn broer uitgeprobeerd wat sneller is met 3Dmark:
2000 of 98.
En in win 2000 krijgt hij een hogere score dan in 98.
Dus win 2000 is wel geschikt voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
jah dat gaat zeker!

Maar je moet dan wel heel windows update leeg trekken
en dan moet het wel lukken! Ik doe het zelf ook al meer als een jaar en ik ben echt super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daar mag je zeker niet vanuit gaan. Onder XP kun je bijvoorbeeld gewoon 16-bits applicaties draaien, probeer dat niet onder 2K. Ze hebben welliswaar dezelfde (NT-)kernel, maar XP heeft dingen als application compatibility toestanden. In principe draait (bijna) alles onder XP, dus ook oude DOS shit. Onder 2K zul je alleen 32-bits Windows applicaties kunnen draaien en soms niet eens allemaal, omdat de hardware op een verkeerd manier wordt aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Nope, er zijn spellen die niet werken onder 2000. (Bijna) alle spellen doen het onder XP, maar dat ze ook werken onder 2k is niet zeker. Ik spreek uit ervaring...

Misschien eens XP herinstalleren, of herstellen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu al een jaar win2k en ik heb nog nooit een spel gehad wat het niet goed deed.
(dos games uitgezonderd maar dat spreekt voor ich in win2k)
Ik speel van alles van diablo 2 tot ut en CS en emulators voor o.a n64 en alles werkt prima dus lijkt me dikke onzon dat games het niet zouden doen onder 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
www.ntcompatible.com eens tjekken, heb je complete overzichten en hoe het moet eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het gaat zeker werken met Windows 2000, als het maar Windows-spellen zijn. Ik ben tot nu toe geen enkel spel tegengekomen dat niet werkt met dit besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De ene zegt dat het wel gaat, de andere van niet... :?

IMO hangt het er ook puur vanaf wat voor'n soort spellen je speelt. Speel jij vaak oude spellen (voor '98) dan kan het zijn dat het minder werkt op 2000 dan XP. Maar als je toch vooral nieuwere spellen speelt zal het waarscijnlijk niet veel uitmaken.

Wat ik zal doen: Probeer gewoon Win2k, blijken jouw spellen niet te werken, dan ga je weer naar WinXP OF je maakt gewoon duelboot met bijvoorbeeld W98, waar alles op werkt :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Deze werkt niet onder Windows 2000:
PcDealer in "Grand Prix World en Windows 2000"

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 18 augustus 2002 @ 15:41:
De ene zegt dat het wel gaat, de andere van niet... :?

IMO hangt het er ook puur vanaf wat voor'n soort spellen je speelt. Speel jij vaak oude spellen (voor '98) dan kan het zijn dat het minder werkt op 2000 dan XP. Maar als je toch vooral nieuwere spellen speelt zal het waarscijnlijk niet veel uitmaken.

Wat ik zal doen: Probeer gewoon Win2k, blijken jouw spellen niet te werken, dan ga je weer naar WinXP OF je maakt gewoon duelboot met bijvoorbeeld W98, waar alles op werkt :P
OK, had ik ff moeten zeggen, ik speel alleen nieuwe spellen:
Warcraft 3
RTCW
SOF2
UT
UT2003

enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

als ik corrupte files zie, denk ik eerder aan een hardware malfunction dan aan een brak OS. ik had ook corrupte files, en toen ik XP herinstalleerde bleef dat zo, dus er bestaat een kans dat het een HW prob is i.p.v. een SW prob.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 14:02:
Nee, daar mag je zeker niet vanuit gaan. Onder XP kun je bijvoorbeeld gewoon 16-bits applicaties draaien, probeer dat niet onder 2K. Ze hebben welliswaar dezelfde (NT-)kernel, maar XP heeft dingen als application compatibility toestanden. In principe draait (bijna) alles onder XP, dus ook oude DOS shit. Onder 2K zul je alleen 32-bits Windows applicaties kunnen draaien en soms niet eens allemaal, omdat de hardware op een verkeerd manier wordt aangestuurd.
Dat is onzin wat je nu zegt, want sinds SP3 heeft Win2k dezelfde compatibiliteitsmodus als XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Saekerhett schreef op 18 augustus 2002 @ 18:59:
[...]

Dat is onzin wat je nu zegt, want sinds SP3 heeft Win2k dezelfde compatibiliteitsmodus als XP.
Ja alleen de NL versie van SP-3 is nog niet uit NOFI |:(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 16:43:
[...]

Warcraft 3
RTCW
SOF2
UT
UT2003

enz
Geen proleem hoor. Veel speelplezier toegewenst. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 16:43:
[...]

Warcraft 3
RTCW
SOF2
UT
UT2003

enz
Jup werken allemaal, ik draai ze ook allemaal op w2k.
MST_Morpheus schreef op 18 augustus 2002 @ 20:32:
[...]

Maar het gaat niet lang meer duren,

Oh, men heeft ook een edit knop NOFI |:(

Al het bovenstaande is NOFI, NOFI!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft XP meer problemen met spellen dan 2k. Ik heb nog geen enkel probleem gehad, terwijl je regelmatig leest dat spellen met XP de vaagste problemen hebben (ok, dat wordt soms wel gepatched, maar onder Win2k waren ze niet aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Ah, jij weet niet hoe je 'start' naar Nederlands moet vertalen? :?

Anywayz;
Bij mij loopt het hier beter dan in XP, aangezien XP ook als een tiet zit te swappen terwijl het geheugen niet eens vol is, wat dus ook onder het gamen door gaat. Vrij irritant :o
Terwijl ik met Win2k (SP3) daar geen last van heb :)
Verder loopt m'n videokaart daar ook nog eens beter in, maar dat kan ook komen omdat er net nieuwe drivers voor uit zijn gekomen :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, mijn keus is gemaakt, het wordt win 2000.
bedankt allemaal!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games draaien onder 200 net zo goed als onder XP, soms zelfs beter.

Persoonlijk draai ik op XP omdat er wat andere handige dingen inzitten, maar ik kom van 2000 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ja, maar je moet wel even de application compatibility update voor Windows 2000 installeren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
[...]

je kunt het ook apart downloaden.

spellen die het onder xp doen doen het ook onder 2k. feit. je moet dan wel effe sp2 + updates of sp3 downloaden, dan ben je ervan verzekerd. bij mij haal ik zelf een ietsjepietsje hogere 3dmarkscore in 2k dan in xp :)

trouens, kijk een op www.ntcompatible.com .

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1