Geheugen en mijn Mobo

Pagina: 1
Acties:

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
Ik heb een ECS Elitegroup P6VAP-A+ Socket 370 Moederbord.. [url=http://www.ecs.uk.com./products/p6vapap.htm]url.[/url]

Nu wil ik een 512 stick erop zetten...maakt het wat uit of het 64x4 of 32x8 is?

one more thing...

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Je zult even in de handleiding bij je moederbord moeten kijken wat erin kan. Dat hoort daar namelijk in te staan.

• miekd
er staat dat er per bank 512 in kan
maar niet of het 64x4 of 32x8 moet zijn....

wat is eigelijk het verschil? ik weet het uiterlijke verschil ervan maar is de een sneller dan de ander ofzo?

one more thing...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Bij voorkeur 32Mx8 omdat dat aan de PC-xxx specificatie voldoet en unbuffered DIMM's met 64Mx4 chips voldoen daar niet aan. Desalniettemin is het niet onmogelijk DIMM's met 64Mx4 chips hierop aan de praat te krijgen, maar perfecte werking kan niemand je garanderen (ik persoonlijk raad het altijd af). Weet ook dat gerenommeerde merk fabrikanten zich niet wagen aan DIMM's die niet aan de PC-xxx specs voldoen dus zo'n unbuffered 64Mx4 geval is altijd tweede rangs spul. En wat is het prijsverschil nu? Imo niet groot genoeg om een merkloos geval boven een goed merk te verkiezen. Qua snelheid maakt het praktisch nul komma nul uit: de ene (32Mx8) is een double-sided DIMM en de ander (64Mx4) een single-sided.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• miekd
nou kijk
ik kan kiezen

b merk 64x4 voor 65 euro....
of b merk 32x8 voor 90 euro
of Kingston voor 100 euro

dat wordt dan dus Kingston :D

one more thing...