Welk merk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik wil nieuw DDR geheugen gaan kopen voor een Chaintech 7VJL Apogee [ jaja, dat mooie MOBO met gele sloten etc.. :9~ ] maar ik wil weten of dit MOBO met elke merk compatible is en wat gewoon een goed merk is. Ik had zelf gedacht aan 256 Mb PC2100 Crucial [ ik heb gehoord dat PC2700 niet zo verschil heeft als je praat over prestaties... ].

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
en wat is >[PMG] ? :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• wzzrd
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Hehehe, eerst dubbel posten, dan in het verkeerde forum :P ;)

Anyway, moederborden zijn door de mand genomen compatible met elk merk geheugen. Anders zou het een beetje een zooitje worden. Het ene merk is wat sneller dan het andere, maar verder gaat het niet. Je moet wel letten op het type geheugen.

Als je een goed merk wilt: Kingston. Kost wat maar dan heb je ook wat.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05
|:(

en je moet gewoon pc2700 nemen, dan kun je er ook nog mee upgraden. merk maakt niet uit als je niet gaat overklokken (neem wel cas 2 of 2.5).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Anyway, moederborden zijn door de mand genomen compatible met elk merk geheugen. Anders zou het een beetje een zooitje worden. Het ene merk is wat sneller dan het andere, maar verder gaat het niet. Je moet wel letten op het type geheugen.
Euh... als je DDR's pakt met dezelfde specs, dan heb je geen verschil in performance:

Als je je geheugen als 2-2-2 DDR266 instelt, dan zijn ze allen even snel. Of ze nu van Apacer, Kingston, Corsair of Aldi zijn maakt niet uit...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is Mushkin geheugen eigenlijk ook goed? :? (Toch goed te OC'en?)

T.net gallery | V&A ads

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

pc 2700 draait gegarandeerd op 333 mhz (166*2), terwijl pc 2100 gegarandeerd is op 266 mhz (133*2).
Dus het maakt geen verschil uit als je mobo maar 266 mhz aankan, maar voor overclocken en latere upgrades(of als je mobo nu al ddrr 333 aankan natuurlijk) is ddr333 wel interessant.
Juniorrules schreef op 18 augustus 2002 @ 15:12:
Is Mushkin geheugen eigenlijk ook goed? :? (Toch goed te OC'en?)
Het heeft iig een goede reputatie :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

Nibbz

Postmaster General

Ik heb zelf WhiteLake.. verders weinig problemen mee. Ook goed te OC'en

13:37

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Zelf heb ik crucial, wil je gaan overklokken moet je zeker deze nemen,te bestellen bij www.crucial.com/uk.
Anders maakt het niet zoveel uit, infinion is ook ok en niet duur.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Als je voor PC2700 en wilt OC'en) gaat zou ik voor samsung gaan!

alle snelle reepjes gebruiken samsung chips, enige verschil
als je een samsung/samsung reepje haalt dat deze way goedkoper
is en het beste over te clocken is.

Zie hier de resultaten

http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/page9.htm

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

klopt snippie mn crucial heeft ook samsung sjips

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

samsung is de beste, de meeste top-reepjes hebben ook samsung tsjipjes en zijn alleen vanwege de naam flink duurder

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Heb hier ook Samsung PC2100 CL2.5, werkt perfect dat spul, draai het hier op 147MHz FSB CL2.5 (heb nog niet aan de CAS zitten tweaken). Tis dat het goedkoop was, anders had ik gewoon standaardgeheugen bij Norrod gekocht, die hebben TwinMos, ene keer met MTec chippies, andere keer met andere merkchippies.
Zolang een DIMM maar een bekend merk op de chippies heeft staan (M-Tek, Samsung, Hyunday, whatever) is het wel goed. Koop echter geen rommel wat door het leven gaat als OEM geheugen, zoals die zooi bij Gistron (is de reden waarom ik daar geen geheugen koop: of je koopt troep, of je koopt veel te duur merkspul, anders hebben ze niet)

• Abbadon
  • Laatst online: 00:19
De ene zegt Crucial, de ander Samsung weer een ander Mushkin of Kingston en ik kan wel zeggen Corsair etc. M.a.w. dit wordt zo een opsomtopic vol eigen meningen. Eigen meningen zijn prima :) alleen schiet niemand er in feite wat mee op. Al het merk geheugen is goed en werkt in principe gewoon met jouw bord. Als je wil gaan overclocken kun je het beste PC2700 nemen want dat draait gegarandeerd op 166MHz (met PC2100 heb je die garantie niet) en sommige merken PC2700 DIMM's draaien zelfs vrij probleemloos sneller dan 166MHz. Take your pick :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.