NT4-->wat zijn de systeemeisen?

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
als ik nou een servertje wil opzetten die onder NT4 draait
en alleen het volgende doet:

- gateway voor ADSL aansluiting (9 gebruikers)
- IIS 3 (of 4?) waarop een testtuin komt voor ColdFusion pagina's.
Er vindt dus alleen intranet verkeer plaats om de CF-pages te parsen.

wat zijn dan de minimale systeemeisen?
we hebben een P75 + Intel Zappa liggen waar 256 MB op kan.
Redden we het daarmee of is de CPU dan de bottleneck?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Tsjah, NT4Server heeft 32MB nodig om op te starten, dan nog eens hetzelfde voor IIS3/4. Dan ook nog werken met dat ding terwijl er 9 gebruikers op ADSL op zitten..

Denk dat 128 of 256 MB hard nodig zal zijn, En een P-II@300 Mhz... of een Dual Pentium Pro . Uhh hoe heet dat ding ook weer, dat vaak in INTEL-servers zit...
(Zijn tegenwoordig wel leuke aanbiedingen voor geloof ik..)
..en snelle harde schijven natuurlijk.....

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Tja, eigenlijk zijn de minimum specs voor NT4:
386, 8MB geheugen etc...
Wil je echt een beetje sneller (zeker voor server doeleinden), moet je toch minimaal 486 DX/2 DX/4 of DX/5 (snelle 486) of pentium of beter :)
Dus P75 kan prima.
De eerste bottlenecks die je tegen zal komen: geheugen. Op z'n minst 32 MB, maar voor serverdoeleinden met veel gebruikers is meer ook handig. Hoe meer, hoe beter, dus ik zou dat Zappa ding helemaal volproppen met reepjes... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
minimum voor nt4 server of workstation: 12Mb RAM. Ik liep er ook tegenaan toen ik NT Server op mijn 486DX50 installeerde. Gaat trouwens niet echt snel..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Ik heb zelf ook een NT servertje om het internetverkeer en het printverkeer (naar 2 printers) af te handelen voor 3 gebruikers.
Specs:
486 DX/4 100, 24 MB, 2 GB HD.
De GUI is niet snel, maar niemand hoeft eraan te zitten. Al het werk komt binnen via het netwerk.
Prima oplossing :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Ik had een pentium 133 met 32 MB ram en een harddisk van 1,2 giga...

Had draaien een sygate, koetje en xitami webserver en de printer..

Maar draai nu met een p2-350 omdat ik het zonde vond van die processor om die in de kast te leggen en omdat een pentium 133 niet zo snel is als die een php script tegen komt

AKA Rinkel weblog

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
misschien handig om ook eens te kijken naar de server eisen voor een cold fusion server. Die zijn zo uit mijn hoofd wel iets hoger dan een p75!
edit:

Ik heb ff gezocht. Cold fusion 4.0.1 draaid erop. Is alleen niet meer te downloaden. En dan maakt het nog uit welke versie je van de server gaat draaien. Specs voor de zwaarste versie: (ColdFusion Server 4.5.1 Enterprise for Windows)
Windows NT 4.0 or Windows 2000
Intel Pentium or above
128 MB RAM (512 MB recommended)
150 MB hard disk space

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 09:59 schreef axis het volgende:
minimum voor nt4 server of workstation: 12Mb RAM. Ik liep er ook tegenaan toen ik NT Server op mijn 486DX50 installeerde. Gaat trouwens niet echt snel..[/quote]NT server heeft een hogere systeem eis . komt door admin progs en registry size en IIS3 of 4.
Als je een lege server installeert, heb je pas vrij geheugen met 32 of meer MB, tel daar n0g eens 16Mb bij op voor InternetInformatie server 3. Als je SQL server hebt nog eens 16of 32 MB. En dan nog eens 8 MB per actieve gebruiker .
Joost mag weten wat ADSL doet op een 486DX4, maar niet veel denkik....

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
vet, éécht vet deze info :)
hier kan ik iets mee.

aanvulling:
het betreft ColdFusion Server versie 4.0 (niet de Enterprise edition)
en ik hoorde net dat er ook nog PHP op moet draaien samen met MySQL.
Maar m'n gevoel zegt me dat CF maar zal vragen dan PHP.

We hebben net ff tests gedaan met de huidige NT4 Server en CF server:
een vette query opvragen vraagt 100% CPU belasting (PII350) gedurende 20 sec. terwijl de geheugenbelasting steeg van 130.200k naar 130.800k...
geheugen lijkt me dus niet de bottleneck.

al met al heb ik het idee dat ik, ook gezien de toekomst, toch beter maar gelijk kan investeren in een >300Mhz systeem.

mochten er nog tips zijn, graag.
iedereen alvast bedankt.

www.jurgroessen.nl

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Hmmm, ik denk dat een p75 met > 32 mb (alleen server + winroute), > 64 (server + winroute + iis 4). Zelf heb ik een Cx 166 met 96 mb (file server + winroute + iis) Als hij gestart is is er +/- nog 30mb geheugen leeg.
Pagina: 1