Toon posts:

Harddisk afgeschreven???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet het allemaal niet zo goed meer, wie helpt mij?

Heb mijn HD geformat en ge F-Disked, maar ik krijg Win niet geinstalleerd. Kheb al de 98 SE geprobeerd en de ME versie van Win.

Bij ME geeft ie aan:
''Setup has detected a corrupt setup (.cab) file. This may be caused by a virus, low conventional memory, bad media, or a hardware problem."

Bij 98 SE geeft ie aan:
"Kan het bestand niet vinden
Bronbestand C:\Windows\System\precopy\ienpstub.dll
Doelbestand C:\Windows\System\ienpstub.dll=precopy1.cab

Ik denk eigenlijk dat het een virusprobleem is die op mijn bootsector zit (als ik het goed heb is dit sector 0) , Mcafee had dit eerder al eens aangegeven voordat ik ging formatteren maar kon het niet verwijderen.

Ik heb trouwens ook al fdisk/mbr uitgevoerd vanaf een clean write protected bootdisk, maar ik weet niet of er dan ook echt iets gebeurd, het gaat zo snel voor diskette begrippen (5 seconden ofzo).

Heel irritant allemaal. :(

What to do???????? 8)7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
What to do? In eerste instantie maar een move van PMG naar OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

probeer het eens met een ander OS (2000 oid of een andere win98 setup cd)

als ie dan hetzelfde doet

check je geheugen! (kan brak zijn)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Scandisk uitvoeren in DOS.
en de oppervlakte controle laten doen.
als er kapotte sectoren op zitten is je schijf aan snot aan het gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Hmmmz... probeer eens een werkende Win98/me CD-ROM (officiële!) :+

Je WinME geeft aan dat er bij je setup files iets niet in de haak is!
Win98 lijkt van HD geïnstalleerd te worden... Daar kan dus inmiddels vanalles mis mee zijn...

Ik zie in je hele tekst niks dat erop wijst dat het aan je BootSector zou kunnen liggen.
Heel misschien staat er nog iets in je BIOS aan dat het schrijven van je MBR tegen gaat. Dan wil Windows ook niet installeren :+

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 13:36
Ik zou inderdaad als eerste je geheugen nachecken. fdisk/mbr duurt niet lang. Dit is dus normaal. Ik zou wel ff volledig scandisken. Als 'ie geen fouten vindt is het waarschijnlijk je geheugen of moederbord.

Dato DUO synth voor twee

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kan meestal met een progje van de fabricant je hdd in dos scannen op fouten, en als je gewoon FORMAT C: doe zegt ie ook dat er fouten moeten zijn (als die d'r zijn)
en met FORMAT C: /q checkt jou schijf niet daarop

iRacing Profiel

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

ff symantec GDISK opsnorren (weet niet of dit free/shareware is)

Dit is eigenlijk een geavanceerde fdisk, ff je harddisk ECHT leeg kicken en werken!!

kun je dit niet vinden iig ff een nieuw mbr maken met FDISK /mbr zoals DiMension al zei en checken of je mbr niet WP staat in je BIOS

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:08

Sherlock

No Shit

Lijkt me toch een probleem met de installatie-cd. Heb je de originele cd gebruikt of de "back-up"?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Kopieer eerst eens alle installatiefiles naar je harddisk. (map win98 of winme) En probeer dan de setup eens te starten vanaf harddisk. Ik denk zelf dat je cd slecht leesbaar is.
Mocht je dan nog problemen hebben, download dan even een diagnose programmatje bij de harddisk fabrikant, en check je schijf.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Als er een virus op sector 0 zit, moet je een virusscanner in DOS mode (.. je lekker ouderwets, maar het werkt...) je HD na laten kijken. Je zou hem ook in een ander systeem kunnen hangen als extra disk, maar dan kun je er zeker van zijn dat dat systeem ook besmet raakt.

Volgens mij zijn er ook wel tools die een nieuwe sector 0 kunnen maken (Even graven in m'n geheugen... In Norton Utilities v8.0 zat ook zo'n prog, volgens mij). Die schrijven een nieuwe, en dan ben je hopelijk je virus kwijt. Als ie niet in je geheugen zit, althans.

Fdisk en format laten je sector 0 ongemoeid, dus dat hebt geen zin...

I like it red, with 150 bhp..

Pagina: 1