Toon posts:

Videocodecs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de Hauppauge Win TV PVR kan ik MPEG films encoderen. Na standaard Windows installatie en upgrade WMP 7.1 kan ik deze MPEG-films zonder enig probleem afspelen. Bij Eigenschappen staat als videocodec: Intervideo. Op zich goed.
Maar WMP speelt standaard geen divX bestanden, dus moet ik de divX codec installeren en doe dat met NimoCodec Pack. Divx films kunnen worden afgespeeld. Maar: de 'oude MPEG films'doen het niet meer, en WMP wilt verbinding maken met de MS Codec server maar ook dat haalt niks uit. Opeens valt me op dat bij Eigenschappen als videocodec staat: Subtitle Video mixer en die wordt niet door WMP geaccepteerd. hoe kan ik de InteVideo codec weer als standaard krijgen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

nimo codec uninstallen en daarna gewoon divx installen werkt het beste :)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
ook met het nimo codec pack zou het moeten werken. Misschien zou je een andere speler voor je media kunnen proberen. Bij mij heeft wmp ook weleens de neiging om iets niet af te spelen terwijl bsplayer het dan wel goed doet. Probeer dat eerst eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Ik ook problemen gehad met nimo codec pack, gewoon unistallen en dan naar Divx.com voor de nieuwste Divx codec<momenteel 5.0.2>, en alles werkt weer terug !

Verwijderd

Topicstarter
Divx (MPEG4) bestanden doen het wel, maar de MPEG2, die zijn gemaakt met DE Win TV doen het niet meer.