Laptop tv-out flikkert zwart-zit/kleur (IHRTFM)

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Hallo,

Voordat een aantal tweakers over de rooie gaan eerst even deze melding :+ :
IHRFMF staat voor: I have read the f#cking manual. Dwz: Ik heb de tv-out FAQ gelezen en ik heb de search gebruikt. Ik heb de volgende woorden gebruikt voor mijn search: Sis650, zwart-wit, flikkeren, tv-out, tool, programma, beeld e.a. & alle combinatie's van deze woorden.

Na deze robuuste doch heldere inleiding, mijn probleem:

Ik heb in mijn laptop een Sis650 videokaart met tv-output. Ik had al eerder mijn S-cable gebruikt om mijn normale pc op mijn tv aan te sluiten. Dit werkte allemaal goed. Mijn laptop daarentegen geeft een zwart-wit, afgewisseld met kleur flikkerend beeld. Hij flikkerd alleen als hij een plaatje moet laten zien, zoals de desktop. Gewoon in IE blijft hij zwart wit. :'(

In het TV-output menu van mijn laptop staat nergens een instelling voor PAL of NTSC. Er staat alleen TV-Filter en Color Calibration Tuning. Bij deze laaste kan je coarse, fine en saturation instellen. Zodra je coasre en fine van de 0 afhaald is het beeld zwart-wit (dus niet meer flikkerend). En ook andere dingen aan de filter veranderen helpt niet. Mijn laptop staat standaard op 60Hz (denk niet dat dat er iets mee te maken heeft).

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem?! :?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Bernaar schreef op 18 augustus 2002 @ 12:46:
Hallo,

Voordat een aantal tweakers over de rooie gaan eerst even deze melding :+ :
IHRFMF staat voor: I have read the f#cking manual. Dwz: Ik heb de tv-out FAQ gelezen en ik heb de search gebruikt. Ik heb de volgende woorden gebruikt voor mijn search: Sis650, zwart-wit, flikkeren, tv-out, tool, programma, beeld e.a. & alle combinatie's van deze woorden.
Waar is die laatste F voor?
Na deze robuuste doch heldere inleiding, mijn probleem:

Ik heb in mijn laptop een Sis650 videokaart met tv-output. Ik had al eerder mijn S-cable gebruikt om mijn normale pc op mijn tv aan te sluiten. Dit werkte allemaal goed. Mijn laptop daarentegen geeft een zwart-wit, afgewisseld met kleur flikkerend beeld. Hij flikkerd alleen als hij een plaatje moet laten zien, zoals de desktop. Gewoon in IE blijft hij zwart wit. :'(

In het TV-output menu van mijn laptop staat nergens een instelling voor PAL of NTSC. Er staat alleen TV-Filter en Color Calibration Tuning. Bij deze laaste kan je coarse, fine en saturation instellen. Zodra je coasre en fine van de 0 afhaald is het beeld zwart-wit (dus niet meer flikkerend). En ook andere dingen aan de filter veranderen helpt niet. Mijn laptop staat standaard op 60Hz (denk niet dat dat er iets mee te maken heeft).

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem?! :?

Alvast bedankt!
De grote tv-out FAQ

Hij moet trouwens op 50hz, 60hz is NTSC...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
W3ird_N3rd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:57:
[...]

Waar is die laatste F voor?

[...]

De grote tv-out FAQ

Hij moet trouwens op 50hz, 60hz is NTSC...
Die link, nogmaals, heb ik al vele malen bezocht...

Die laatste F is voorrehhhh... : I have read the f#cking manual friends :*)

En ik kan die 60Hz van mijn TFT-schermpje niet veranderen of wel? En ligt het daaraan dat hij zo raar doet?!?! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bij mij moets ik de kabel gewoon aandrukke toen ik zwart/wit had, werd die zo kleur
of een andere kabel proberen?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
tweakduke schreef op 18 augustus 2002 @ 17:08:
bij mij moets ik de kabel gewoon aandrukke toen ik zwart/wit had, werd die zo kleur
of een andere kabel proberen?
Nah, kabel zit er goed in... En deze kabel heb ik al eerder gebruikt en deed het perfect...

[ Voor 0% gewijzigd door Bernaar op 18-08-2002 18:11 . Reden: tiepvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Over die kabel die eerder ook altijd werkte ... heb ik nog een leuk verhaaltje:
Mijn vader had 2 kabels (SVHS) en we hebben thuis meerdere TV's.
Kabel 1 -> TV 1 --> Kleur
Kabel 2 -> TV 1 --> Zwart/wit
Kabel 1 -> TV 2 --> Zwart/wit
Kabel 2 -> TV 2 --> Kleur
... da's pas leuk ...
Dus de kabel kan wellicht verkeerd zijn (vraag mij niet hoe)

Verder (mocht je het nog vinden :S) gaf 'PAL-M' bij mij wel kleur, terwijl veel andere 'PAL-X' instellingen dat niet deden ... (bovendien trilt het beeld bij mij bij 'PAL-M' het minste.

Enfin ... ik heb nieuwe kabels gekocht (goeie, met levenslange garantie, maar misschien belangrijker (?? ikke noob)--> Gouden connectoren ...)

Succes

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Bernaar schreef op 18 augustus 2002 @ 16:05:
[...]

Die link, nogmaals, heb ik al vele malen bezocht...

Die laatste F is voorrehhhh... : I have read the f#cking manual friends :*)

En ik kan die 60Hz van mijn TFT-schermpje niet veranderen of wel? En ligt het daaraan dat hij zo raar doet?!?! :|
Afhankelijk van vidkaart moet de refresh rate naar tv-out en "monitor" (tft in dit geval) hetzelfde zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 18 augustus 2002 @ 19:15:
[...]

Afhankelijk van vidkaart moet de refresh rate naar tv-out en "monitor" (tft in dit geval) hetzelfde zijn.

Tv-out op PAl is ALTIJD 50Hz. Ik zou wel eens willen weten waar jij je info vandaan hebt dat de tv-out van die laptop dezelfde refreshrate heeft als de tft van de laptop.

En even over je 1e reactie. De topicstarter zegt dat hij de tv-out faq gelezen heeft en geeft nog wat info over zoekwoorden en dan nog moet je hem verwijzen naar de FAQ. Daar snap ik dus helemaal niets van.

En nu weer ontopic:

Heb je zo'n converter van s-vhs naar composite al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernaar
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 11:29:

[...]

Tv-out op PAl is ALTIJD 50Hz. Ik zou wel eens willen weten waar jij je info vandaan hebt dat de tv-out van die laptop dezelfde refreshrate heeft als de tft van de laptop.

En even over je 1e reactie. De topicstarter zegt dat hij de tv-out faq gelezen heeft en geeft nog wat info over zoekwoorden en dan nog moet je hem verwijzen naar de FAQ. Daar snap ik dus helemaal niets van.

En nu weer ontopic:

Heb je zo'n converter van s-vhs naar composite al gebruikt?
Nee dat heb ik niet gedaan. Mar ben ik ook eerlijk gezegt niet van plan, want de kwaliteit gaat dan de helft achteruit en het zou toch moeten werken met s-vhs aangezien mijn videokaart alleen een s-vhs uitgang heeft... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
Dat staat dus in de FAQ waarom dat niet werkt

En ga nou eerst maar kijken of de kwaliteit daar van achteruitgaat, dat valt echt reuze mee. Ik denk zelfs dat je het verschil niet eens ziet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.