Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

telefoonmodem: internet gaat heeeeeeeel traag :?

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 09:13
Een kennis van mij heeft nog internet via de telefoon, een 56k6 modem. Hij heeft een abbo bij Tiscali. Zodra je internet opgaat, gaat hij uiteraard verbinding maken. Dit gaat goed, de verbinding komt tot stand. Er wordt een ipadres toegewezen. Maar het internet gaat heel traag. De meeste pagina's worden niet opgehaald en blijven meestal bij tot het laden van de achtergrond.

Ik heb niet veel verstand van telefoonmodems e.d. maar hij heeft verbinding met 1200 bps. Ik weet niet of dit een goede waarde is of niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet weer de normale telefoonsnelheid heeft, zo tussen de 1 en 5 kb/s?

We see things as we are, not as they are

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
1. Probeer eens de nieuwste driver te downloaden en te installeren
2. Loop alle instellingen na (DNS, proxy en eventueel andere dingen)
3. Probeer eens een ander inbelnummer
4. Kijk of er toevallig programma's zijn die de internet verbinding kunnen vertragen, zet deze uit en probeer het nog eens.

als dit niet lukt reply je nog maar een keer

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
De verbinding moet minimaal 45000 bps zijn, kijk ook ns of de telefoonkabel goed is, sluit er een telefoon op aan en bel iemand op waarbij je erop let of het geluid goed is. Het modem zelf kan ook kapot zijn of de software instellingen staan fout (normaalgesproken zou ie vanzelf de hoogst mogelijke snelheid gebruiken).

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 19:07

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

klopt modeminternet is tegen wordig traag mij bijde tantes wonen ver van elkaar vandaan ( 1 km of zo) maar die halen niet hoger dan 3 kbs vind ik een beetje weinig omdat wij vroeger aan 5 á 7 zatten

Kittekat.net ....

• TutanRamon
  • Laatst online: 17-11 09:13
Rekenmachine schreef op 18 augustus 2002 @ 12:45:
1. Probeer eens de nieuwste driver te downloaden en te installeren
2. Loop alle instellingen na (DNS, proxy en eventueel andere dingen)
3. Probeer eens een ander inbelnummer
4. Kijk of er toevallig programma's zijn die de internet verbinding kunnen vertragen, zet deze uit en probeer het nog eens.

als dit niet lukt reply je nog maar een keer
Morgen ben ik daar weer, dus dan zal ik dit proberen, en ook de kabel op storingen testen door gewoon iemand te bellen.

Het inbelnummer is trouwens een 06 nummer....

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

TutanRamon schreef op 18 augustus 2002 @ 18:59:
Het inbelnummer is trouwens een 06 nummer....
Een 06 mobiel nummer? Bij TMF Web en Zonnet is het allemaal 06760, dat zijn internetnummers. Bedoel je dat niet?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

probeer eens aan andere com poort, de mijne stond op 4, probeerde ik een andere, ging meteen veel sneller

• Expander
  • Niet online
Kijk bij je Devices of je COM poort en modem op 115200 bps staan, of de snelheid van je modem.

Expanding the inexpandable

• PolarBear
  • Niet online
chursel schreef op 18 augustus 2002 @ 14:32:
klopt modeminternet is tegen wordig traag mij bijde tantes wonen ver van elkaar vandaan ( 1 km of zo) maar die halen niet hoger dan 3 kbs vind ik een beetje weinig omdat wij vroeger aan 5 á 7 zatten
Bullshit. Bij XS4all heb ik nooit lager dan 5kb/s (Modem) of 7 a 8 kbs (ISDN) gezeten. HCCnet daarentegen ZUIGT. Halve pagina's laden etc etc. Ingebeld met XS4all en het werkte.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zit (noodgedwongen :'( ) op 56k6 via Tiscali. Normaal 48k hoor, meestal iets van 5kb/s. Kijk even wat dingen na:

- zit er ruis op de lijn? Laat anders de KPN het (op afstand) doormeten
- zitten er misschien teveel 'toestellen' op de hoofdaansluiting?
- kabels kapot? magnetische storing?
- nieuwe drivers modem
- ip adressen nakijken.
Pagina: 1