Toon posts:

[CDSPELER] leest ineens geen cd-r's meer

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een goede vriendin van mij heeft nu al een paar jaartjes een

sony mini hifi component system mhc-rxd3/grx20

met een 3 cd wissellaar

hij heeft altijd goed gewerkt met gekopieerde cd's (backups)
maar vanaf gisteren pakt ie ineens alleen maar de originelen we hebben er al een paar verschillende cleaning cd's in gedaan en een paar andere recordables gebruikt (platinum e.d.) maar nix mocht baten

nu is mijn vraag of jullie bekend zijn met dit probleem en misschien een oplossing weten?

Alvast bedankt.

offtopic:
De search doet het nu wel maar komt eerst met een berg foute woorden (spaties mogen niet meer :?) en daarna met een zooi nutteloze resultaten

edit:

hmmz.. tikfoutje

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03
Ik heb precies hetzelfde gehad en is een bekend probleem bij die setjes. Na verloop van tijd wordt de laser zwakker en kan ie CD-R's (die minder "diep" gebrand zijn) niet meer lezen.
Probeer het eens met een goede CD-R (Sony of Philips) en brand die op 1 speed.

Het schijnt dat je ook de laser kan "aandraaien" (harder zetten) maar dit is niet bevorderlijk voor je cd speler.

specs

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 20:34
twopack schreef op 18 augustus 2002 @ 13:08:
...
Het schijnt dat je ook de laser kan "aandraaien" (harder zetten) maar dit is niet bevorderlijk voor je cd speler.
Aan de andere kant: de CD-speler is al kapot. Ze speelt geen CD's meer. (Niemand gebruikt tegenwoordig nog echte CD's, deze berg je veilig op in een kast zodat ze niet beschadigen, toch? :) )
Je kunt dan net zo goed nog even proberen om het maximm uit het setje te halen...
Een echt structurele oplossing is natuurlijk het vervangen van de laser, maar dat kost wel wat.

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook aan de warmte liggen (geen ventilator op kamer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 13:44:
kan het ook aan de warmte liggen :? (geen ventilator op kamer)
*schopje* tja.. vrouwen en haast hebben met antwoorden... op verzoek doe ik nog een schopje :P

Verwijderd

Euhm, eerst maar eens proberen de laser schoon te maken met een schoonmaaksetje?

Verwijderd

Wij hebben ook een Sony mini hifi gevalletje met 3CD wisselaar beneden. Die pakt het laatste jaar ook al amper nog zelf gebakken CD's. Een kennis heeft em opnieuw afgesteld oid, en een half jaar later weer hetzelfde probleem. Nu zit er een nieuwe laser in, en werkt hij weer perfect.

Maar het blijven klotedingen die nieuwe CD-spelers van Sony, al heel veel slechte dingen over gehoord betreft CD-s lezen. Mijn oude Sony CD-Speler uit het tijdperk voor CD-R's leest ze moeiteloos en heeft ook geen problemen met goedkopere of beschadigde CD's.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 21:08:
Euhm, eerst maar eens proberen de laser schoon te maken met een schoonmaaksetje?
ehm lees ff goed ;)
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:38:
[..]
... originelen we hebben er al een paar verschillende cleaning cd's in gedaan en een paar andere recordables gebruikt (platinum e.d.) maar nix mocht baten

[..]
:+ :P

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is een bekend Sony probleem. Veel mini/midi sets van Sony begeven het met cd-r's. Het begint met een soort helicoptergeluid en dan takelt het af naar helemaal geen cd's meer. Die van mijn vriendin leest sinds kort geen enkele cd meer.

do or do not, there is no try

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je kan de veer die de CD aandrukt even aanspannen.
Ook kan je met een wattenstaafje met alcohol de lens ff cleanen.
SchoonmaakCD's werken nl niet....
en ja, daar moet je 'em voor openslopen, maar hij is toch al stuk...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1