snelheid 100 base netwerk klopt niet ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een heel vaag probleem.
ik heb 2 pc's. Bijde op een 100 base netwerk met een hub met switchfunctie ertussen. alles op full duplex. als ik bestanden van pc1 naar pc 2 stuur dan haal ik 1,5 MB/sec haal ik met pc2 bestanden op van pc1 dan haal ik 5mb/sec. stuur ik bestanden van 2 naar 1 dan haal ik ook 5 mb/sec en haal ik bestanden op van pc2 naar 1 dn heb ik ook 5 mb/sec
dus 1->2 1,5 mb/sec van 1 naar 2 als ik opdrachten geef met pc 1
van 1->2 5 mb/sec als ik opdracht met pc 2 geef.
Hoe kan dit ? ik heb de hub al vervangen, netwerkkaarten en kabels. ligyt dit aan windoos ?
ik vind het heel vaag dat ik soms 1,5 mb haal en soms 5 mb.. terwijl je eigenlijk 12,5 mb moet kunnen halen.

pc 1 is celeron 300A @464 64 mb intern 10gb hd
pc2 is celeron 566 @ 876 met 128 mb en 30 gb

Verwijderd

Het kan zijn dat je netwerk kaarten c.q. je hub geen Full-Duplex aan kan. Zet alle full-duplex uit en je zal zien dat de snelheid waarschijnlijk verbeterd.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Snelheid van de pc's is ook belangrijk, denk ook even om DMA aan te zetten op de pc's, scheelt een hoop

Ik heb met een simpele 10/100 switch 6mb/s gehaald en dat waren 2 bakbeesten (Athlon800 en PIII800) Met me oude PII300 hield ik maar 1.5 mb/s nadat ik DMA had aangezet 4mb/s...

• jhead22
  • Niet online
Udma staat aan op bijde pc's
De hub kan volgens mij wel full duplex aan er zitten zelfs letjes op die aangeven of ie full of half duplex is.

Vaag heel vaag... maare ik ga alle pc's eens op half zetten

• jhead22
  • Niet online
Verder weet niemand een oplossing ?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Jjajajajajaja, het befaamde 100/full duplex verhaal, joepiejoepie joepie :)

Windows 9x en NT (ja ook 2000) doen niks met full duplexing, dus lever hooguit een performancewinst van 10% op (lezen en schrijven tegelijkertijd uit buffer NIC) in ieder geval een heleboel hubjes trekken full duplexing gewoon heel slecht ook goedkope switches hebben hier last van. Overigens kunnen bepaalde 3com nics er ook slecht tegen. Probeer het eens met een cross kabel tussen twee pc-tjes, probeer het dan met half duplex (en meet de tijd met een 100meg testbestand ofzo) check daarna nog even ofdat er geen antivirus pakket de boel staat te vertragen met real time file protection ofzo (sommige vinden het nogal leuk om gemapte netwerkschijven te scannen) Kep hier echt stapels met testrapporten liggen van een netwerk bij een klant van ons, naja ik ga slapen k'word er gek van (fuck he 5.18 ik ga maar eens naast m'n vriendin liggen)

En toen was m'n signature weg :(

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een heleboel hubjes trekken full duplexing gewoon heel slecht[/quote]geen enkele hub kan full duplex.

ennuh, ik vind 't eigenlijk nog best wel een redelijke snelheid voor die machines.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Windows 9x en NT (ja ook 2000) doen niks met full duplexing, dus lever hooguit een performancewinst van 10% op.[/quote]Da's per definitie voor Full Duplex. Je netwerk wordt er niet sneller van. Je kan nog steeds maar 100 Mbit in een richting versturen, maar dat dan wel in twee richtingen tegelijk. Ook heb je geen last meer van collisions.

Met Win9x en NT is er wel degelijk verschil te meten hoor, het hangt er alleen nogal van af wat je er mee doet.

Uiteraard is netwerkperformance uiteindelijk een som van PC, NIC en LAN apparatuur...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1