Tip voor USR8000 gebruikers!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Als je een US Robotics 8000 router/firewall/switch hebt kun je de firmware van een SMC7004BR gebruiken. Deze is namelijk hetzelfde als de USR8000!

Het voordeel hiervan was voor mij dat mijn internetverbinding merkbaar sneller was, ik heb rendo dekooi = zo'n beetje het slechtse van Nederland. Ik heb minder last van time-outs en kan nu firewall rules instellen, iets wat ik met de laatste firmware van USR nog steeds niet kon!

Download hier de laatste versie, 1.94a, en update je USR8000!

http://www.smc-europe.com..._manual/broad/7004BR.html

[ Voor 0% gewijzigd door Tags NL op 18-08-2002 11:52 . Reden: opmaak ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

En die SMC firmware is weer hetzelfde als de Amit firmware die dus op vele (USR, SMC, 3COM) routers gebruikt wordt.
http://www.amit.com.tw/html/download.html

Amit brengt vaak de firmware als eerste uit en ze hebben nu zelfs al v1.95a die UPNP ondersteunt (oa voor MSN audio/video). Maar goed.. dat zijn dus experimentele betas en ik w8 gewoon nog ff een maandje op de 'echte' SMC firmware!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
hmm interessant. Maar brengt dat enig risico met zich mee? Of is de hardware echt helemaal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ShadowrunR schreef op 18 augustus 2002 @ 19:51:
hmm interessant. Maar brengt dat enig risico met zich mee? Of is de hardware echt helemaal hetzelfde?
Als je die baricades naast elkaar zet dan lijken ze ook echt op elkaar (denk ff het plastiek weg) en de eigenschappen (wat de dingen kunnen) zijn ook zeer gelijkaardig, dus waarom niet??

lite-ons zijn toch ook plextors... of is het omgekeerd?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Heb beide firmware's van amc en amit eens geprobeerd op mijn USR 8000, maar de mogelijkheden blijven tamelijk gelijklopen.
Behalve enkele kleine details, zien de 3 er op het eerste gezicht, kwa opties dan, zeer gelijk uit.
(Behalve dan dat ik met amc en amit mijn dialup modem niet meer kan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

ShadowrunR schreef op 18 augustus 2002 @ 19:51:
Hardware is identiek en zal dus echt geen problemen opleveren. Gebruik van officiele (niet-beta) firmwares wordt wel aangeraden omdat 'downgraden' niet altijd even makkelijk gaat, houd daar dus wel rekening mee!!

Zodra de firmware door Amit gereleased wordt veranderen ze alleen nog ff het logotje en de backgroundcolor en dan is ie klaar voor de SMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 18 augustus 2002 @ 19:57:
[...]
lite-ons zijn toch ook plextors... of is het omgekeerd?
Is onzin, ze gebruiken beide Sanyo maar hebben verder niets gemeen.
Je kan niet de firmware uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Ook schreef op 18 augustus 2002 @ 16:17:
En die SMC firmware is weer hetzelfde als de Amit firmware die dus op vele (USR, SMC, 3COM) routers gebruikt wordt.

Amit brengt vaak de firmware als eerste uit en ze hebben nu zelfs al v1.95a die UPNP ondersteunt (oa voor MSN audio/video). Maar goed.. dat zijn dus experimentele betas en ik w8 gewoon nog ff een maandje op de 'echte' SMC firmware!
Ik gebruik nu inmiddels versie 1.95d van Amit. Deze ondersteund DynDNS!

http://www.amit.com.tw/download/customer/amit/UP-NBP195D.BIN

• Ook

Ook

Yes I can!

-={Fred_Perry}=- schreef op 21 augustus 2002 @ 23:29:
[...]

Ik gebruik nu inmiddels versie 1.95d van Amit. Deze ondersteund DynDNS!

http://www.amit.com.tw/download/customer/amit/UP-NBP195D.BIN
Hmmm... Wat bedoel je met DynDNS? Dat ie elke keer jouw (wisselende) IP automatisch doorgeeft aan die site ofzo?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Ook schreef op 22 augustus 2002 @ 08:24:
[...]

Hmmm... Wat bedoel je met DynDNS? Dat ie elke keer jouw (wisselende) IP automatisch doorgeeft aan die site ofzo?
Je kunt dat een DNS entry krijgen bij DynDns.org, hierdoor ben je altijd bereikbaar op internet via www.hostnaam.dyndns.org en hoef je geen ip adres te onthouden. Je router registreert dan zichzelf bij DynDNS. Lees maar eens wat info hieronder bij DynDNS.org...

• Ook

Ook

Yes I can!

Cool! Ik heb nl al een DynDNS account (erg goede webredirects en voor eenmalig $10 kan je 10 sites redirecten, zonder banner), dus dat komt mooi uit.
Ik heb alleen geen dynamisch IP waardoor mijn IP-redirect altijd werkt dus erg veel heb ik er niet aan ;)

http://www.dyndns.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ook schreef op 18 augustus 2002 @ 16:17:

Ik volg dit topic nu al enige tijd en heb eventjes de mogelijkheid gehad om dit te proberen maar ik zie niks van upnp in 1.95d staan ?

Werkt dit gewoon default moet je ergens iets activeren, zo ja waar ?

Meer info zou welkom zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Topicstarter
Tomsworld schreef op 08 september 2002 @ 15:43:
[...]

Ik volg dit topic nu al enige tijd en heb eventjes de mogelijkheid gehad om dit te proberen maar ik zie niks van upnp in 1.95d staan ?

Als je meer info wilt hebben hierover raadt ik je de het volgende forum aan (Sorry, is geen reclame ofzo hoor!)

http://209.123.109.175/forum/smc

Dit is een forum van dslreports. Hierin bespreken mensen met SMC routers, de 7004br is echt hetzelfde als de usr8000, allerlei dingen over hun router en ook over mogelijkheden van de standaard AMIT firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Tomsworld schreef op 08 september 2002 @ 15:43:
[...]

Wat wil je precies weten? Heb je 1.95d al gedownload? Weet je niet hoe je je firmware moet upgraden? Krijg je alleen UPNP niet aan de praat? Wat voor OS heb je?

Kortom: more info please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ook schreef op 08 september 2002 @ 21:39:
[...]

Wat wil je precies weten? Heb je 1.95d al gedownload? Weet je niet hoe je je firmware moet upgraden? Krijg je alleen UPNP niet aan de praat? Wat voor OS heb je?

Kortom: more info please!
K heb het eventjes remote gedaan bij iemand maar na een reboot van alle pcs werkt upnp met msn messenger daar, voice en files zonder extra instellingen.

Hij is jullie dankbaar (en mij ook natuurlijk)

* Tomsworld was ff niet thuis om deze update al te posten

Verder ga ik het dus deze week nog ff bij twee mensen thuis doen.

Thx :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan de haal gegaan met de verschillende vermelde updates, maar bij de exe files kan hij geen socket connection openen

en de webupdate bin bestandjes krijg ik de foutmelding 'invalid upgrade file'

ben even gaan rondkijken maar op mijn router staat dat ik firmware version v2.3 (ik heb een USR8000-02) heb?? Maar die ben ik nergens tegen gekomen het laatste wat ik gezien heb was 1.95c

Hoe moet ik een update dan doen, moet ik het bestand hernoemen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Pas maar op met het forceren van die al die updates; als die webupdate zegt dat et niet klopt (en je hebt em goed gedownload) dan klopt het ook echt niet.

Hier staat een overzichtje van de EU firmware die beschikbaar is voor de SMC 7004BR, die, voor zover ik weet, hetzelfde is als de USR8000 (van -02 heb ik nog niet eerder gehoord).

Zoals je daar ook ziet moet je om naar de laatste officiele firmware te komen (v.195u) eerst naar 1.95c upgraden.. Misschien is dat ook wel de reden dat het lukt, dat je eerst naar (bv) 1.94a moet voordat je naar 1.95c (en dan naar 1.95u) kunt gaan!

Kijk even iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ook schreef op 08 januari 2003 @ 13:59:
Pas maar op met het forceren van die al die updates; als die webupdate zegt dat et niet klopt (en je hebt em goed gedownload) dan klopt het ook echt niet.

quote]

Bedankt tot zover! Ik had 1.94 al geprobeerd, maar ik ben het vertouwen een klein beetje kwijt of deze routers inderdaad het zelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb ook een USR 8000.

Origineel had ik firmware versie 1.23 van USR, toen heb ik geupdate naar v1.25 van USR, en toen naar 1.95d van AMIT, zoals eerder vermeld in dit topic.

Maar nu blijkt het onmogelijk om nog te veranderen van firmware, ik heb al verschillende versie's geprobeerd, waaronder terug de v1.25 van USR, de 1.95c, 19.5u, en nog enkele andere, steeds krijg ik een foutmelding.
Als ik het via de site doe krijg ik dit: 'invalid upgrade file' doe ik het via de exe dan krijg ik: 'upgrade failure'.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat laat, maar misschien heb je er nog wat aan.

Ik heb geen idee hoe deze foutmelding ontstaat, maar wel hoe je deze kan oplossen.
Je kan deze foutmelding oplossen door gebruik te maken van de Crash Recovery optie van de USR8000. Deze kan je als volgt activeren.
  1. Haal stroom van de router af;
  2. houd de reset knop ingedrukt;
  3. zet stroom terug op router (lampjes gaan nu flikkeren na een aantal seconden);
  4. gebruik nu het firmware programmaatje van Amit/SMC/USR. Je ziet in het IP-veld nu *192.168.123.254 crash* staan;
  5. klik op *Update*. De firmware van de router wordt nu overschreven door de nieuwe firmware. Al je instellingen(incl. mac-adres) staan weer op default. Het is dus aan te raden deze gegevens ff te backuppen;
  6. start je favoriete p2p softwarepakket weer.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 14:11 . Reden: splellingvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Waldemar!

Kheb het gedaan zoals je zei, en dat lukt idd, maar enkel met de 1.95c.
Kheb de 1.95u en 1.95n ook geprobeerd maar dat lukt niet. Ook niet met de bin via de router-site. Zelfs mijn originele USR firmware krijg ik er niet meer op...
Enig idee wat daar de oorzaak van is of hoe ik dat kan oplossen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ondersteund een van de genoemde merken ook snmp? Zodat ik eindelijk eens mrtg op me router los kan laten?

En nog een andere vraag. Die upnp, kan ik dan vanaf mijn clients messenger met voice en file transfer gebruiken zonder een dmz in te stellen of iets dergelijks.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 11:51:
En ondersteund een van de genoemde merken ook snmp? Zodat ik eindelijk eens mrtg op me router los kan laten?
Firmwareversie 1.95u van SMC ondersteund SNMP. Ik heb 1.95u hier al een tijd draaien, en loopt stabiel.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi :) Alvast een punt om over te gaan. Nog iemand ervaring met messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 12:19:
Das mooi :) Alvast een punt om over te gaan. Nog iemand ervaring met messenger?
Met 1.95u kan ik zonder port-forwarding of iets via msn bestanden verzenden en ontvangen. Voice heb ik nog niet uitgeprobeert.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bummer... ik kom niet verder dan 1.95c

Ben begonnen vanaf 1.25 (usr) via webupdate naar 1.95c
Wat ik nu ook probeer via webupdate of via die tool, krijg maar een foutmelding.
Straks eens kijken of ik een downgrade kan doen naar 1.95a, en van daaruit weer upgraden.

Hoe hebben de mensen die nu op 1.95c draaien het gedaan?

Hmm... zit nu vast aan 1.95c. Krijg me usr bin er dus ook niet meer in. Een reset mag ook niet baten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 10:48:
Bedankt Waldemar!

Kheb de 1.95u en 1.95n ook geprobeerd maar dat lukt niet. Ook niet met de bin via de router-site. Zelfs mijn originele USR firmware krijg ik er niet meer op...

Bedankt alvast!
Na updaten van de USR8000 met Amit of SMC firmware lukt het mij ook niet meer de orginele USR firmware te installeren. Alleen Amit en SMC firmware wordt nu nog door mijn router geaccepteerd. Het schijnt dat SMC zogenaamde *downgrade files* heeft om de firmware in de originele staat terug te brengen. Helaas ben ik die voor zowel SMC als USR nog niet tegengekomen. Degene die Amit aanbiedt op haar site (http://www.amit.com.tw/download/customer/amit/) werken ook niet op mijn router. Misschien dat gebruikers van SMC7004BR routers in bezit van deze *downgrade files* zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10 17:29
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:35:
Bummer... ik kom niet verder dan 1.95c

Ben begonnen vanaf 1.25 (usr) via webupdate naar 1.95c
Wat ik nu ook probeer via webupdate of via die tool, krijg maar een foutmelding.
Straks eens kijken of ik een downgrade kan doen naar 1.95a, en van daaruit weer upgraden.

Hoe hebben de mensen die nu op 1.95c draaien het gedaan?

Hmm... zit nu vast aan 1.95c. Krijg me usr bin er dus ook niet meer in. Een reset mag ook niet baten.
Ik had hetzelfde probleem.

Hoe het me uiteindelijk precies is gelukt weet ik niet zeker, maar als ik me het goed herinner heb ik eerst op de reset wijze 1.94a erop gezet.
Toen 1.94a draaide heb ik via de webupdate nogmaals 'geupgrade' naar 1.94a.
Na deze dubbele upgrade pakte mijn router 1.95c en daarna 1.95u zonder problemen via de webupdate :)

Pin me er niet op vast, maar ik weet bijna zeker dat het me zo gelukt is.
Op het moment draai ik 1.95u en die werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het nog maar eens gaan proberen...

Wil dus eerst naar 1.94a maar als ik de reset mode wil proberen. Kan ik dan ook de 1.94a installeren via een exe file? Ik heb alleen maar een webupdate kunnen vinden voor de 1.94? Of gaat dit gewoon werken, dus eerst de reset en dan via webupdate de 1.94 installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ook met de 1.95c en ik kan naar niets up/down graden...
ook de 1.94a.bin werkt niet...

Even op zoek naar de 1.94a.exe dan maar...

[oeps, had enkele reacties niet gezien, sorry!]

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1.94a.exe die zoek ik dus ook...
Als je iets vind, laat een linkje achter aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de site van Amit kan je firmware 1.94a.exe downloaden:
http://www.amit.com.tw/download/firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat is het echte voordeel om mij USR8000 te voorzien van een AMIT Bios?

Lees hier alleen snelheid, maar die vindt ik in orde, en wat nu als het niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
i2Paq schreef op 19 januari 2003 @ 01:02:
Wat is het echte voordeel om mij USR8000 te voorzien van een AMIT Bios?

Lees hier alleen snelheid, maar die vindt ik in orde, en wat nu als het niet goed gaat?
je doet het voornamelijk om nieuwe functionaliteit, (snelheidswinst is minimaal, mocht het er al zijn)

en gaat het mis... reset knop ingedrukt houden tijdens het aanzetten (zon 10 seconden) en je kan met een 'crash-recovery' altijd je oude bios erop zetten

hier ook gedaan er werkt prima

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op, het gaat niet altijd zo prima hoor...

Ik heb geprobeerd om die 1.94a.exe er op te zetten maar bij het rebooten krijg ik een fout, en het mislukt, ik kan de site van de router niet meer openen en als ik opnieuw dat update progje run vindt hij mijn router niet meer. Dan maar waar resetten...
Ik heb ook gehad dat ik na het updaten en een foutmelding opnieuw het progje run en dat er staat "192.168.123.254 crash - IP not reachable" na resetten komt het wel weer goed, maar ik zit dus nog altijd vast met versie 1.95c....

Dus i2Paq ik zou moest ik van u zijn nog maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier kom ik dus echt niet verder dan R1.95c.
Eerst de 1.94a erop dan naar R1.95c en dan houd het op....
Wat ik er hierna ook probeer op te zetten, het wil gewoon niet. Geen idee waar het aan kan liggen. En ik wil zo graag de 1.95u draaien, whhheeee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Versie 1.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt deze ook UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fredkroket!!

Bedankt voor 1.27!! ik heb ze voor de moment draaien!
Gewoon resetten (stekker uittrekken reset knop duwen en stekker terug insteken tot de lampjes heel snel beginnen te knipperen) de 1.27.exe uitvoeren, en dan heb ik wel eens zacht moeten resetten, terug de stekker uit en in maar nu niet wachten tot de lampjes snel knipperen. Dan reset de router zijn verbinding met de modem en floep het was gelukt!!

Kheb ondertussen voice geprobeerd, maar dat lukte niet... misschien ligt het niet aan mn router maar aan de andere computer. Met versie 1.95c had ik ook problemen met video en voice.

Versie 1.95u er op krijgen is mij nog niet gelukt, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:50

kvh

technoholic

Ik heb de USR8000 en sinds kort een probleem met "virtual server".
Als ik iets instel, bijvoorbeeld ftp (poort 20 en 21) en dat aan een server map, dan is mijn upload naar die server héél traag. Stel ik DMZ in naar diezelfde server (alle poorten worden dan doorgeschakeld), dan gaat het plotseling erg vlotjes.
Het eigenaardige is dat ik dit nog maar zo'n twee weken heb en voordien nooit problemen mee gehad heb. Ik had niks veranderd op mijn router dat hierop invloed zou kunnen hebben.

Ik gebruik versie 1.25 en heb geen zin om er andere firmware op te zetten.
Overigens heb ik vanop de andere machines in mijn netwerk geen enkel probleem bij up en downloaden, ook niet vanop de server, dus het probleem ligt zeker bij de router.

Ik heb me hier al blauw op gezocht :? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 10:48:
Bedankt Waldemar!

Bedankt alvast!
Ik heb dit exact zelfde probleem. Kan ik de update op een of andere manier forceren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is dus gelijk aan die van de andere heren. De router werkt nu alleen nog maar goed met versie 1.95c... Das opzich wel prima maar ik heb toch liever versie 1.27 van USR zelf. Op geen enkele manier lukt het me om die er weer op te zetten. Elke andere versie krijg ik er niet op! Ik heb ook een nul-modem kabel bij de router, misschien kan ik hier iets mee voor elkaar krijgen? iemand ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over probs met updaten van de USR 8000, waarvoor 2.5 op de support-site zou staan, het volgende:
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting U.S.Robotics. Your satisfaction is of the utmost importance to us.

The v2.5 firmware is not for use with your product. We will be releasing firmware later than 1.25 for the 8000 in the near future.

Should you require further assistance from us, please feel free to send us another message or contact us on the following UK number +44870 8444546.

Sincerely,

US Robotics Technical Support
http://www.usr.com
Het lijkt dus niet te kunnen, vreemd genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 10:32:
[...]

Het lijkt dus niet te kunnen, vreemd genoeg :?
Vind het ook iets vreemds. In de lijst staat de firmware-updates maar tot en met 1.27 (of was het nu 1.25?), en daarboven vind men dan update 2.5. Die laatste werkt trouwens niet op de router. Wanneer je een update wilt doen krijg je een foutmelding.

Verder is het ook een bekend gegeven dat het downgraden van de firmware (dus van hoger naar lager versie-nummer) problemen kan opgeven. Een oplossing hieromtrend kan ik niet direct bedenken.

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:50

kvh

technoholic

ShadowrunR schreef op 18 February 2003 @ 11:47:
[...]

Vind het ook iets vreemds. In de lijst staat de firmware-updates maar tot en met 1.27 (of was het nu 1.25?), en daarboven vind men dan update 2.5. Die laatste werkt trouwens niet op de router. Wanneer je een update wilt doen krijg je een foutmelding.

Verder is het ook een bekend gegeven dat het downgraden van de firmware (dus van hoger naar lager versie-nummer) problemen kan opgeven. Een oplossing hieromtrend kan ik niet direct bedenken.
Update 2.5 is dan ook voor de USR8000-02 en niet voor diegene die jij hebt...

• fredkroket
  • Niet online
Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting U.S.Robotics. Your satisfaction is of the utmost importance to us.

The v2.5 firmware is not for use with your product. We will be releasing firmware later than 1.25 for the 8000 in the near future.

Should you require further assistance from us, please feel free to send us another message or contact us on the following UK number +44870 8444546.

Sincerely,

US Robotics Technical Support
http://www.usr.com
Nou, als ze dan ook nog zorgen dat ie geforceerd kan worden over die 1.95c van SMC heen!

• ShadowrunR
Ow! Ik moet blijkbaar wat beter leren lezen dan... Nuja, ik draai momenteel 1.27 en die doet't goed :)

Verwijderd

Ik heb de USR8000a ... en die zegt in de config-util dat daar Firmware v2.5 op zit... geld voor mij ook dat ik die upgrade kan doen met SMC firmware, of is de 8000a niet hetzelfde als de 8000 qua firmware.

Ik heb nl een vaag probleem sinds ik de router heb. En dat is dat de downloadsnelheid echt bagger is tov de situatie voor de router. Zou dat evt. met firmware te verhelpen zijn? of heeft iemand die iets soortgelijks meegemaakt heeft een oplossing?

ik heb een Chello Kabel aansluiting en sindskort dus ipv internet connection sharing van XP de USR8000a om internet te delen. Alleen zakt m'n download snelheid fors in als ik iets probeer te downloaden.

Verwijderd

kan me niet voorstellen dat dat aan de router ligt.. Chello is een stuk langzamer dan @Home, en met @Home brand ik er hier flink op los met de router! Kan me echt niet voorstellen dat de router de bottleneck is :)

Verwijderd

nee, maar het heeft er wel mee te maken aangezien ik het probleem sinds ik achter de router zit heb. :(

ik haal zonder die router met connection sharing makkelijk 180kbps en met router haal ik gemiddeld zo'n 15k down (hij begint meestal hoog en zakt gedurende de download in tot 8kbps) echt supervaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk wel dat ik weer wat je probleem is... ik heb hetzelfde.

UTP kabels zijn te lang :) het is een bekend probleem van deze router. Probeer de snelheid van je netwerk kaart maar eens op 10 mb half duplex te zetten. :)

succes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm.... zal ik es proberen dan. thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
zal idd niet aan de router liggen dat je downloads te traag zijn. Haal hier nl met gemak 750 kb/s (telenet belgië). Heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met deze router. Is een leuk bakje! Alleen zijn er wat minder instellingen te doen ivm andere routers, maar daar heb ik nu geen problemen mee. Al het noodzakelijk is aanwezig. Zo is er sinds één van de laatste versies eindelijk ondersteuning voor DMZ.

Trouwens iemand die de dial-up-aansluiting gebruikt voor iets? (als primaire verbinding of back-up) Zou het zelf proberen, maar heb m'n USR modem al een tijdje uitgeleend. Zou nl graag eens weten wat de mogelijkheden zijn (scheduled inbellen enzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje tussendoor: Ik heb ook een USR 8000A Broadband Router. Dat ding geeft 1 probleempje voor zover ik weet: www.p3.postbank.nl/gto is niet te benaderen. Heb al naar USR Helpdesk gemaild met de vraag waardoor dat kwam.. Kreeg de melding dat ik poorten moet forwarden naar de PC waarop ik Girotel gebruikte. Lulkoek. Werkte niet.

Ik wil weten of zo'n firmware upgrade ook bovenstaand probleempje oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:37
okeeuw .. ik ben oowk begonnen met updaten dus..
zijn oude versie (van de USR 8000A = (Model # 8000-02)) stond op versie 2.3
ik update hem net naar versie 2,5
staat er alsnog versie 2.3
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.zuure/usr.JPG
Klik maar hoa (ip's zijn uitgegumd)
maar wat er dus NOG steeds bovenin staat =
code:
1
U.S. Robotics Broadband Router (Model # 8000-02, Version V2.3)

howcome :'(

khep die originele USR update hier geript Klik
ikke niette meer snappuh ik zie oowk geen eXtra dingetjes zoals Upnp (universal Plug and Pray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 15:12:Ik wil weten of zo'n firmware upgrade ook bovenstaand probleempje oplost.
En jawel hoor. Het probleem met Girotel is door de Firmware upgrade opgelost. Versie 2.5. Werkt toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms het probleem dat het complete netwerk wegvalt.. Totdat ik router fysiek ga resetten kom ik zelfs niet in het router instellingen menu..

Dit probleem heb ik sinds ik de versie 1.95 erop heb staan.. Ik heb vanalles geprobeerd om er een andere versie op te krijgen maar het wil me nog niet lukken.. Iemand tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 22:03:
Fredkroket!!

Bedankt voor 1.27!! ik heb ze voor de moment draaien!
Gewoon resetten (stekker uittrekken reset knop duwen en stekker terug insteken tot de lampjes heel snel beginnen te knipperen) de 1.27.exe uitvoeren, en dan heb ik wel eens zacht moeten resetten, terug de stekker uit en in maar nu niet wachten tot de lampjes snel knipperen. Dan reset de router zijn verbinding met de modem en floep het was gelukt!!

Kheb ondertussen voice geprobeerd, maar dat lukte niet... misschien ligt het niet aan mn router maar aan de andere computer. Met versie 1.95c had ik ook problemen met video en voice.

Versie 1.95u er op krijgen is mij nog niet gelukt, jammer...
Hmm, hoe heb jij 1.95c eraf gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 21:12
Ik weet het. Dit topic is al weer een paar weken oud. Maar toch post ik het hierbij.

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook een USR 8000. Maar sinds ik die router hier op het netwerk heb gezet, duurt het zeker 4 a 5 minuten voor ik kan inloggen op mijn win2k domein.

Is er iemand die dit herkent, en zo ja. Is er iemand die hier ook de oplossing voor weet. Heb zelf versie 2.5 op mijn USR draaien.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
PrutsGoeroes schreef op 26 March 2003 @ 18:26:
Ik weet het. Dit topic is al weer een paar weken oud. Maar toch post ik het hierbij.

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook een USR 8000. Maar sinds ik die router hier op het netwerk heb gezet, duurt het zeker 4 a 5 minuten voor ik kan inloggen op mijn win2k domein.

Is er iemand die dit herkent, en zo ja. Is er iemand die hier ook de oplossing voor weet. Heb zelf versie 2.5 op mijn USR draaien.
die router geeft als DNS server de server van je ISP mee, das je probleem

met een beetje zoekwerk hier op GoT had je overigens ook je antwoord kunnen vinden, aangezien het hier over windows 2000 server en Dns 'basics' gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsGoeroes
Hmm, ik ben een tijdje bezig geweest met zoeken. Maar heb dus op de verkeerde plekken gezocht.

Maar nee, die DHCP server van die router is het eerste wat uit is gegooid bij mij. Aangezien ik graag wil dat mijn server de IP's uitdeelt. Omdat ik dan veel meer opties kan meegeven etc.

Ik heb daar trouwens wel alleen de DNS servers van mijn ISP in geklopt. Omdat wanneer ik de IP van mijn server neer zet ik problemen kreeg met de internet toegang.

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
PrutsGoeroes schreef op 26 March 2003 @ 19:01:
Hmm, ik ben een tijdje bezig geweest met zoeken. Maar heb dus op de verkeerde plekken gezocht.

Maar nee, die DHCP server van die router is het eerste wat uit is gegooid bij mij. Aangezien ik graag wil dat mijn server de IP's uitdeelt. Omdat ik dan veel meer opties kan meegeven etc.

Ik heb daar trouwens wel alleen de DNS servers van mijn ISP in geklopt. Omdat wanneer ik de IP van mijn server neer zet ik problemen kreeg met de internet toegang.
daarom moet je ook je DNS server op je windows 2000 server als 'dns forwarder' instellen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsGoeroes
Dank je wel. Dat wist ik niet. Ik ga als ik thuis ben meteen druk bezig met de DNS instellingen op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
PrutsGoeroes schreef op 26 March 2003 @ 21:41:
Dank je wel. Dat wist ik niet. Ik ga als ik thuis ben meteen druk bezig met de DNS instellingen op mijn server.
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q300202&

kiek eens aan... wat leuks voor het slapen gaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrutsGoeroes
Dank je wel. Alles werkt naar behoren. Het was echt maar iets van 5 minuten werk, en toen werkte alles weer supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze topic is reeds wat oud , hopelijk komt nog reactie :?

Werkt UPNP ( dus MSN ) in versie 1.27 ?

thanks !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb ook de 8000a maar Helaas met firmware 2.5! Wie heeft voor mij 2.3, is het uberhaup wel mogelijk terug te gaan naar 2.3?

Ik kan anders geen terminalserversessie via vpn maken, met 2.3 wel (collega heeft er een! maar helaas niet de firware :( ) alvast bedankt! :)
Pagina: 1