Kan ik mijn Ixus 330 ook als webcam gebruiken? Technisch moet dat natuurlijk mogelijk zijn. Welk programma moet ik daar dan voor gebruiken?
Ik denk t niet. Ik heb daar in de handleiding van mijn gewone digital IXUS nog nooit iets over gezien. En ook hier heb ik het volgens mij nog niet voorbij zien komen... Maar het zou wel makkelijk zijn.
Via USB is het NIET mogelijk
Wat ik wel eens doe is hem aansluiten op de Video-IN van mijn TV-kaart. Dan heb je ook een soort van webcam, als je de camera aanzet...
Wat ik wel eens doe is hem aansluiten op de Video-IN van mijn TV-kaart. Dan heb je ook een soort van webcam, als je de camera aanzet...
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Waarom wil iedereen toch altijd zijn digicam als webcam gebruiken
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Nee.
Tenzij je al een video input device hebt geinstalleerd.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
In de meegeleverde software zit een programma waarmee je de Ixus kan bedienen via de computer, dus als die aangesloten is via USB. Met de software kan je ook om de paar seconden een foto maken, en downloaden naar de computer. Als je die foto nou dezelfde naam aan laat houden, en dan die foto upload via een ftp programma (bijvoorbeeld om de 10 seconden), dan heb je een soort webcam. Tenminste, je moet dan wel zorgen dat de webpagina waarin het plaatje staat om de 10 seconden herlaadt. Zoiets. En met dit programma moet dat uploaden wel lukken.
Foutje
I served in a company of heroes.
Kan je aangeven welk programma dat is? Ik heb de hele bundel geinstalleerd maar ik kan nergens die optie vinden...Shir schreef op 19 augustus 2002 @ 13:44:
In de meegeleverde software zit een programma waarmee je de Ixus kan bedienen via de computer, dus als die aangesloten is via USB. Met de software kan je ook om de paar seconden een foto maken, en downloaden naar de computer. Als je die foto nou dezelfde naam aan laat houden, en dan die foto upload via een ftp programma (bijvoorbeeld om de 10 seconden), dan heb je een soort webcam. Tenminste, je moet dan wel zorgen dat de webpagina waarin het plaatje staat om de 10 seconden herlaadt. Zoiets. En met dit programma moet dat uploaden wel lukken.
De software heet "Remote Capture", en daarin zit een optie "shooting(s)", en daar kan je "Interval Timer Shooting" kiezen.
Hmmm, inderdaad, jammer alleen dat dat niet werkt bij een Digital IXUS: 'This camera does not support the remote control function. Disconnecting camera.'
Uit de readme:
Uit de readme:
Dus blijft de vraag open...RemoteCapture is compatible with the following models.
- Canon EOS D30
- Canon PowerShot G1
- Canon PowerShot Pro90 IS
Attempting to use RemoteCapture with a model not in the above list will
cause it to display an error message and fail to connect with the camera.
Dat is vreemd, want ik kan mijn camera (digital ixus 330) gewoon bedienen met die software... foto's maken, inzoomen etc.
Anoniem: 60196
Via remote capture (zoek google canon downloader) kan ik via software foto's maken...
Anoniem: 87791
Ik heb een Canon Ixus V², is dr nu echt geen enkele (simpele) manier omdat ding ook als webcam te gebruiken????????
Pagina: 1