if broken it is, fix it you should
Tja als je je scherm op een snelle manier naar de mallemoer wilt helpen, is dit een manier...
Gewoon een goed scherm kopen en je hoeft dit soort fratsen niet uit te halen.
PreciesJazzySOB schreef op 18 augustus 2002 @ 11:39:
Tja als je je scherm op een snelle manier naar de mallemoer wilt helpen, is dit een manier...
Ik had een vrij oude 15" monitor (die het al niet meer zo goed deed).
Ik ging eens proberen welke resoluties dat ding kon, en het bleek dat die 1152x870@85hz kon weergeven. Dat heeft ie echter maar een paar maanden volgehouden. Toen was ie echt stuk
tuurlijk verkort je je levensduur ermee, maar dat wist ik wel. (dat doe je trouwens met alles wat je overklokt)JazzySOB schreef op 18 augustus 2002 @ 11:39:
Als jij een fan in je crt buis zet (12cm ding op 5v ofzo) wordt dit ding al goed gekoelt en zal het wel niet zoveel meer uitmaken.
Maar de vraag was niet of het erg was, maar of het mogelijk was.
Als je dit doet gaan er hogere spanningen in de beeldbuis lopen dan waar ie berekend op is. In extreme gevallen kan de beeldbuis dan imploderen! Hou daar rekening mee...
Forget your fears...
...and want to know more...
De monitoren van nu zijn goed genoeg, en ik neem aan dat ze al proberen om hem zo hoog mogelijk te laten lopen. Dat verkoopt namelijk gewoon beter. Gewoon dikke onzin dus.
hallo, ik wil niet weten hoe slecht het is het wat er kan gebeuren, maar neem van mij aan dat een monitor buiten zijn specs kan draaien en ik wil graag weten hoe.....
Doe het nou gewoon niet, koop een goed scherm...elgringo schreef op 18 augustus 2002 @ 11:58:
hallo, ik wil niet weten hoe slecht het is het wat er kan gebeuren, maar neem van mij aan dat een monitor buiten zijn specs kan draaien en ik wil graag weten hoe.....
Ik heb ooit 100 gulden voor een monitor betaald, op dat moment voor mij nog een aardige schep geld, en binnen 2 weken kon ik hem al wegdonderen omdat ik de voeding had opgeblazen door... Hem buiten z'n specs te laten lopen.
BLIJF ER VANAF!
Gelukkig werken die geintjes tegenwoordig niet meer, en dat is maar goed ook. Er is gewoon in de monitor geprogt dat ie die te hoge waarden niet doet, kun je niet omzeilen (of misschien door je hele osd te herschrijven, en dan iets verzinnen om die nieuwe osd in je monitor te krijgen
Nee, koop nou maar gewoon een goede monitor
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Jeetje, als je het antwoord niet weet geef dan ook geen reply met DOE HET NIET!!!!
Dit is TWEAKERS.net, overclocken = tweaken, dus wie zit hier nou fout?
Ik weet het antwoord op je vraag ook niet maar ik wil gewoon ff kwijt dat ik het een goed initiatief vind, als het je lukt en je vertelt het dan is er misschien nog iets leuks met mijn oude 14" te doen (refreshrate is nu gewoon te laag).
Ik weet het antwoord op je vraag ook niet maar ik wil gewoon ff kwijt dat ik het een goed initiatief vind, als het je lukt en je vertelt het dan is er misschien nog iets leuks met mijn oude 14" te doen (refreshrate is nu gewoon te laag).
Ik heb mijn 14" er onmiddelijk mee opgeblazen. En dat is leuk?GambitRS schreef op 18 augustus 2002 @ 13:03:
Jeetje, als je het antwoord niet weet geef dan ook geen reply met DOE HET NIET!!!!
En ik blijf er trouwens bij dat overclocken en tweaken niet hetzelfde is (overclocken is wel een vorm van tweaken, maar tweaken omvat meer dan overclocken). Overclocken van cpu's/vidkaarten/mem/etc ok, dat kan jaren goed gaan, maar een monitor gaat er in no-time aan onderdoor. Daar valt volgens mij weinig discussie over te voeren, sorry hoor...
En het gaat je gewoon niet lukken om een nieuwere monitor hoger te laten draaien, dan moet je van die osd af en nog een andere ervoor in de plaats terugzetten ook. Hoe wou je dat doen
En die 14" van jouw is waarschijnlijk nog niet beveiligd, dus die kun je gewoon opblazen door simpelweg in je OS de refresh rate op te krikken. Veel plezier met het verknallen van je monitor
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()