Ik wil dus weten welke software dvd speler de beste beeldkwaliteit geeft onder windhoos xp. Ik gebruik nu namelijk Powerdvd XP en ben daar dik tevreden over, maar misschien kan het beter!? Nog een vraagje: Het is me opgevallen dat als ik m'n dvd's afspeel in 1024x768 op m'n 19" het beeld veel scherper/beter is dan in 1280x1024. Hoe kan dit?
Verwijderd
Gebruik zelf WinDVD en moet zeggen dat ik deze iets prettiger vind om mee te werken als PowerDVD XP.
Volgens mij heeft WinDVD ook een ac3 codec en PowerDVD niet, want bij sommige Divx films heb ik onder PowerDVD geen geluid, terwijl als ik ze onder WInDVD afspeel wel.
(en anders even NIMO-Pack installeren !!)
Hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Volgens mij heeft WinDVD ook een ac3 codec en PowerDVD niet, want bij sommige Divx films heb ik onder PowerDVD geen geluid, terwijl als ik ze onder WInDVD afspeel wel.
(en anders even NIMO-Pack installeren !!)
Hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Ik DENK dat het komt door de resolutie van de DVD's, die is natuurlijk lager dan 1024x768 of 1280x1024. Als je je resolutie hoger zet moet ie alles uit gaan rekken en gemiddelden gaan nemen van bepaalde pixels om een mooi beeld te krijgen en de verhoudingen kloppend te houden (voorbeeld pak een klein plaatje bv 100x100 en gebruik die als stretched desktopachtergrond) ... blijkbaar zijn die gemiddelden mooier bij 1024 dan bij 1280.Nog een vraagje: Het is me opgevallen dat als ik m'n dvd's afspeel in 1024x768 op m'n 19" het beeld veel scherper/beter is dan in 1280x1024. Hoe kan dit?
Maar kan het mis hebben hoor
Ik vind zelf dat WinDVD (op 1600*1200, for the record) betere beeldkwaliteit heeft dan PowerDVD, ik heb eens zitten vergelijken met de film Peacemaker en vooral de achtergronden werden beter weer gegeven. In PD was het een groot vlak terwijl het in WD een muur met meerdere licht-werkingen was.
Een rookwolk was in PD had het de contouren van een rookwolk maar met 3 grijstinten, terwijl het in WD echt een rookwolk was (en iedereen weet hoe een rookwolk er uit hoort te zien
)
Een rookwolk was in PD had het de contouren van een rookwolk maar met 3 grijstinten, terwijl het in WD echt een rookwolk was (en iedereen weet hoe een rookwolk er uit hoort te zien
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Ja dat snap ik wel, maar ik dacht dat dat bij DVD in de hardware werdt geregeld. en je dus bij een hogere reso ook een beter plaatje kreeg. (reactie op mike..)
Niet als je hardware het niet ondersteundGG85 schreef op 18 augustus 2002 @ 11:54:
Ja dat snap ik wel, maar ik dacht dat dat bij DVD in de hardware werdt geregeld. en je dus bij een hogere reso ook een beter plaatje kreeg.
En bovendien werkt dat ook niet altijd lekker, als ik hardwarematig DVD-decoding aanzet dan gaat het beeld bij mij onderin flikken.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Het kan trouwens ook zijn dat je een videokaart hebt met een niet-zo-goede RAMDAC, of een slechte VGA kabel. Bij een hogere resolutie wordt het beeld dat sowiezo al onscherper, dus dat geldt ook voor als je DVD's gaat kijken.
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Heb wel eens ergens gelezen dat je een DVD gewoon het beste kan kijken op 640x480, omdat je dan de resolutie van een tv benaderd. Zelf heb ik enkele anime DVD's (Trigun o.a.) die er op 640x480 met 256 kleuren beter uit zien dan 1024x768 (mijn standaard resolutie) en 32 bit kleuren. Maar dit zijn dus animatiefilms en heb het nog niet geprobeerd met 'normale' films. Ik gebruik zelf trouwens PowerDVD XP en ben er erg tevreden over.
Mij lijkt 1024 het beste omdat als je ze in een window bekijkt, veel dvd's dan bijna de schermgroote zijn. Je hoeft dan fullscreen bijna niet te up of downscalen.
Powerdvd heeft een update die bij mij veel goed doet.. Ook de hardware acc. met een gf4 werkt nu okey..
| I've got permission to color outside the lines |
Eerst gebruikte ik powerdvd, maar ik wilde laatst een geripte dvd van m'n hdd spelen en dat wilde niet lukken, kreeg een unknown file error 
Toen maar eens windvd geprobeerd, en die speelde het wel, zelfs al m'n films in de meest vreemde formaten
Ik heb ze nu dus gewoon alletwee
Toen maar eens windvd geprobeerd, en die speelde het wel, zelfs al m'n films in de meest vreemde formaten
Ik heb ze nu dus gewoon alletwee
yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....
Ook hier WinDVD vanwege de betere beeldkwaliteit t.o.v. PowerDVD. En het is wat makkelijker in gebruik.
The sentence below is true.
The sentence above is false.
en windvd is gewoon freeware?
Is het mischien omdat de beeldverhouding anders is..?GG85 schreef op 18 augustus 2002 @ 10:42:Nog een vraagje: Het is me opgevallen dat als ik m'n dvd's afspeel in 1024x768 op m'n 19" het beeld veel scherper/beter is dan in 1280x1024. Hoe kan dit?
1024x768 = 4:3
1280x1024 != 4:3
Probeer je resolutie eens op 1280x960 te zetten, dat is wel weer 4:3.
De beste kwaliteit DVD filters zijn van Ravisent, die worden oa. gebruikt in Cineplayer (van Ravisent) en ATI DVDplayer. De interfaces van deze players zijn aanzienlijk minder dan bijv. Powerdvd. Maar als je Zoomplayer (freeware frontend player) combineert met de filters van Ravisent, dan heb je imo de beste player die je maar kunt krijgen.GG85 schreef op 18 augustus 2002 @ 10:42:
Ik wil dus weten welke software dvd speler de beste beeldkwaliteit geeft onder windhoos xp. Ik gebruik nu namelijk Powerdvd XP en ben daar dik tevreden over, maar misschien kan het beter!? Nog een vraagje: Het is me opgevallen dat als ik m'n dvd's afspeel in 1024x768 op m'n 19" het beeld veel scherper/beter is dan in 1280x1024. Hoe kan dit?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu ā¬1,79 excl. 19% btw Ā©
Pagina: 1