Muis-poort kapot ??

Pagina: 1
Acties:

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Hoi,

Gisteren is (terwijl de computer aanstond) hier de stroom uitgevallen. Ik heb de PC toen uitgelaten en toen ik hem vanochtend weer aanzette, gaf Windows 98 de melding
'Er is geen muis gedetecteerd. Indien u een seriele muis wil aansluiten, dan kunt u dat nu doen. Indien u een PS/2 muis wilt aansluiten, dan moet u de pc uitzetten'

Ik heb een Microsoft PS/2 Mouse aangesloten op een PS/2 poort :)

Ik heb na die foutmelding de PC uitgezet en de muis schoongemaakt (zowel de poort als de muis) maar Windows blijft zeggen dat de muis niet werkt. Ik heb toen de muis aangesloten op een laptop, zo'n Dell Latitude met WIN2K, waarop hij wél naar behorens werkte. Het ligt dus aan de PC.
Daarna heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd, en alle nieuwe hardware laten detecteren. Hij vond de muis met de mededeling 'Dit apparaat is reeds geinstalleerd, maar werkt niet goed of is niet aangesloten'

Ik ben wanhopig, want het is nogal moeilijk internetten zo (alleen al om hier bij New Topic te komen heb ik al 43 keer op TAB moeten rammen, als ut niet meer is) |:(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 18:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Kun je niet bij apparaatbeheer kijken of daar een uitroepteken staat? Ik vind het nogal vreemd dat door een stroomuitval je PS/2 naar zijn schrootje is.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ThaDaNo
Er staat inderdaad bij Apparaatbeheer een uitroepteken bij het muis-icoontje, maar verder kan ik het niet zien, want dat is zon uitkliklijst met + erbij, en die kan ik met mijn toetsenbord niet besturen :S

edit: ik zal even (you never know) een andere muis proberen aan te sluiten. Kan ik strax weeeeer 43 keer op TAB rammen als ie niet werkt :(

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 06:20

DannyL

Geen ondertiteling..

Jah maar als je de pc zo uitzet of de stroom valt uit ofzo heb je kans dat je de ps2 poorten opblaast. Dat zou wel eens het geval bij jou kunnen zijn..

Zet of laat er ff een hardware test over doen.. Dan weet je ut zeker wat het is.

//\\//\\zzzzzls.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
DaNo2002 schreef op 18 augustus 2002 @ 10:34:
Er staat inderdaad bij Apparaatbeheer een uitroepteken bij het muis-icoontje, maar verder kan ik het niet zien, want dat is zon uitkliklijst met + erbij, en die kan ik met mijn toetsenbord niet besturen :S
Als je er met je toetsenbord naartoe scrollt kunt je toch naar rechts ofzo drukken?

• ThaDaNo
Nee, dat kan ik niet, nogal vaaaaaag.

Ik heb nu dus even een andere muis aangesloten op de PS/2 poort en de PC aangezet. Vervolgens meldt het BIOS vrolijk 'Error in PS/2 mouse: device disabled' en vraagt of ik verder wil booten. Ik druk ESC (resume) en vervolgens krijg ik WindHoos op mijn dak: 'Er is nieuwe hardware gevonden (Microsoft Mouse PS/2). Wilt u deze installeren?' Natuurlijk druk ik ja, en verhip, hij doet ut nu....het ligt dus aan de muis denk ik (hij is een jaar of 6 oud, misschien versleten?)

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
DaNo2002 schreef op 18 augustus 2002 @ 10:22:
Hoi,

(...)

Ik ben wanhopig, want het is nogal moeilijk internetten zo (alleen al om hier bij New Topic te komen heb ik al 43 keer op TAB moeten rammen, als ut niet meer is) |:(
Je kan er nog altijd een seriele, of beter nog een USB muis aan hangen. Ze zijn niet duur.

• ThaDaNo
Hmmz, kan ik niet in de titel zetten 'SOLVED' ofzo? Tis namelijk al gesolved

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
DaNo2002 schreef op 18 augustus 2002 @ 11:14:
Hmmz, kan ik niet in de titel zetten 'SOLVED' ofzo? Tis namelijk al gesolved
Dat is niet nodig hoor, je kan het ook gewoon melden hier. Wat was er aan de hand?

edit: ik las het al 8)7

Verwijderd

als je ps2 muis poort stuk is is in de regel die van je toetsenbord ook dood!

zo heb ik eens een glaszekering op een AMDk6 450 bord gebouwd :) die onboard fuse was weilen :P 2 ampere glas er op en ding hobbelde weer als vanouds :)

k weet nog nooit waarom die zekering dood is gegaan :P
Pagina: 1