Toon posts:

XP unlocked? of R.I.P.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst mijn Xp 1600+ geunlockt met bison electro.
Hij gaf in het bios alleen de optie:
900Mhz en 1200Mhz voorheen 1050Mhz en 1400Mhz.
Volgens mij is er iets niet goed.

Weten jullie wat er aan mankeert? :?

Verwijderd

mogelijk heit dat je de fsb op 100 hebt en niet op 133 ?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 10:53:
mogelijk heit dat je de fsb op 100 hebt en niet op 133 ?
|:( waar denk je dat 900 en 1200 voor staat dan?

Nou iig er is iets fout gegaan met unlocken, je krijgt nu alleen de optie om multiplier 9 te gebruiken, voorheen was dat 10.5.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 18 augustus 2002 @ 12:12:
[...]

|:( waar denk je dat 900 en 1200 voor staat dan?

Nou iig er is iets fout gegaan met unlocken, je krijgt nu alleen de optie om multiplier 9 te gebruiken, voorheen was dat 10.5.
mee eens

en mug hou je nou bij dingen die je mischien wel eens een keer weet mensen willen hulp geen debiele info

Verwijderd

lol gewoon de bruggen opnieuw doen :)
... heeft mij iets van 6 keer gekost om het eens goed te doen .. kromme handen ..
pas nadat ik vergrootglas bij had gepakt lukte het bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ja goed maar weten jullie niet wat er misschien mis is gegaan?
1 of 2 spoortjes niet 100% goed door verbonden ofzo?

Ik heb nu trouwens de proc nog kunnen redden, misschien als ik het nog eens probeer dat hij echt stuk is....

Hij draait na het verwijderen van de sporen weer op 1400Mhz. (sjit!)

Verwijderd

Je kan met heel fijn schuurpapier een paar keer voorzichtig over de puntjes gaan. Dat helpt voor het contact. Met afplakken moet je zowel boven, onder, links en rechts doen. Zo voorkom je dat de baantjes elkaar raken. Gebruik niet teveel bison, helpt ook. Druk het plakband goed aan voor je het zilver er op doet.
Er zit een kwastje bij. smeer eerst wat er op en zet de kwast dan loodrecht op het baantje en tik er een paar keer op. Zo gaat de lucht goed weg.

Wat ik zelf ook nog deed was schoonmaken na ieder baantje om zo plakresten weg te halen. Die kunnen dan je unlock niet verneuken.

Conclusie: werk heel precies als je hem in 1x goed wil hebben ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:21:
[...]

mee eens

en mug hou je nou bij dingen die je mischien wel eens een keer weet mensen willen hulp geen debiele info

Nounou, wat zijn we weer vriendelijk. T-Mug geeft een mogelijke oplossing en word afgezeikt. 't is namelijk wel degelijk iets dat de topicstarter moet checken.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Kijk ook eens in dit draadje -> [rml][ OC] unlocken XP op KHA+ gedeeltelijk gelukt?[/rml]
Ik had ongeveer hetzelfde en kreeg ook niet echt het goede antwoord meteen.
Ik had tig keer geprobeerd opnieuw de brugjes te maken en steeds kon ik andere multipliers (of combinaties) kiezen.
Uiteindelijk opnieuw de ruimte tussen de brugjes met nagellak gedicht en daarna lukte het direct.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 20:18:
Je kan met heel fijn schuurpapier een paar keer voorzichtig over de puntjes gaan. Dat helpt voor het contact. Met afplakken moet je zowel boven, onder, links en rechts doen. Zo voorkom je dat de baantjes elkaar raken. Gebruik niet teveel bison, helpt ook. Druk het plakband goed aan voor je het zilver er op doet.
Er zit een kwastje bij. smeer eerst wat er op en zet de kwast dan loodrecht op het baantje en tik er een paar keer op. Zo gaat de lucht goed weg.

Wat ik zelf ook nog deed was schoonmaken na ieder baantje om zo plakresten weg te halen. Die kunnen dan je unlock niet verneuken.

Conclusie: werk heel precies als je hem in 1x goed wil hebben ;)
Netjes volgens de hierboven vermelde tekst te werk gegaan maar nix! O-) :? :(
Nu lijkt het of hij helemaal niet ge-unlock is. Ik heb de bruggen na gemeten en hebben allemaal contact. d.w.z. rond de 150 Ohm geeft hij tussen het pinnetje en de bruggen, onderling is de weerstand oneindig.

Vraagje : WAT HEB IK NU WEER FOUT GEDAAN??? ;(

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Dit lijkt me wel de juiste thread voor deze vraag:
In mn bios (msi k266nogwat mb) staat ergens cpu ratio en daar kan ik kiezen uit auto, 12.5x13 nogwat van dat soort getallen elke keer halve punt hoger en de laatste 2 die er staan zijn x14 en x15, betekend dit dat mn athlon xp1700+ unlocked is ?
(btw geen slimme opmerkingen van "begin er niet aan als je niet weet wat je doet" aub, want dat ben ik ook niet van plan.
Altans niet tot ik me wat beter heb verdiept in het hele OC gebeuren en genoeg cash heb om een nieuw systeem aan te schaffen als het mijn pc toch verneuk ;)

Verwijderd

Taliesin schreef op 19 augustus 2002 @ 23:00:
Dit lijkt me wel de juiste thread voor deze vraag:
In mn bios (msi k266nogwat mb) staat ergens cpu ratio en daar kan ik kiezen uit auto, 12.5x13 nogwat van dat soort getallen elke keer halve punt hoger en de laatste 2 die er staan zijn x14 en x15, betekend dit dat mn athlon xp1700+ unlocked is ?
(btw geen slimme opmerkingen van "begin er niet aan als je niet weet wat je doet" aub, want dat ben ik ook niet van plan.
Altans niet tot ik me wat beter heb verdiept in het hele OC gebeuren en genoeg cash heb om een nieuw systeem aan te schaffen als het mijn pc toch verneuk ;)
Nee, als je die MP's instelt springt hij vanzelf terug.. Als je unlocked doet hij dat niet.

Topic starter: Nog een keer? Velen is het al gelukt.. Bison wel droog? Trek de plakbandjes er na 2 min af en laat hem dan 20 min drogen.. Bij mij was het de 2e x raak. Mijn eerste mislukte ook, terwijl ik het onder de microscoop had gedaan. Heel vaag..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:44:
[...]

Netjes volgens de hierboven vermelde tekst te werk gegaan maar nix! O-) :? :(
Nu lijkt het of hij helemaal niet ge-unlock is. Ik heb de bruggen na gemeten en hebben allemaal contact. d.w.z. rond de 150 Ohm geeft hij tussen het pinnetje en de bruggen, onderling is de weerstand oneindig.

Vraagje : WAT HEB IK NU WEER FOUT GEDAAN??? ;(
Kort vraagje Hoe unlock je CPU ?
gebuik je nagelak over de lasercuts.? misschien dat een van de pinnen net wat lak over het heeft.. Ik heb mijn bruggen Letterlijk 6 a 10 keren moeten doen .. werd helemaal gek ervan.. pas nadat ik de L1 Pinnen helemaal schoon gemaakt en alles opnieuw gedaan Dit Keer met een vergroot glas ging het goed. Bovendien heb ik de Bisonelctro echt goed laten drogen .. al die andere keren was het hastige spoed.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemmand wat de weerstands waarden moeten zijn tussen de bruggen en het pinnetje onder de core?

(Zoals ze laten in dat filmpje van tom's hardware....)

Verwijderd

Topicstarter
Na nog wat geprobeert te hebben is het me dan eindelijk gelukt.......
Op de proc zijn vette koper sporen te zien d.m.v. reiniging en krassen....
Heb hem nog niet verder getest of hij nog werkt, neem aan van wel. Laagje secondelijm over de open sporen en JU...

Dus jongens : leuk geprobeert maar ja.....

Als DaBit hier nog in leest.... deze topic kan WEG.

Bedankt voor de reacties... ca
Pagina: 1