Alcatel tweak, MacOsX wel WinXp niet

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 12:15
Gisteren heb ik mijn alcatel getweakt. Alles werkt prima wat internet en mail betreft.

Maar alle computers zitten daarnaast in een Workgroup 'Huisnet' .

En daar zit het probleem. De Windows machines 'zien' elkaar niet in die werkgroep. Zelfs de groep opnieuw aangemaakt en alles meervoudig gecheckt. Maar niets...

Echter, de MacOsX machine die via het programma Dave in die werkgroep zit, werkt zonder problemen en haperingen en kan contact leggen en in mappen kijken met alle computers in de werkgroep.

Ik kan wel vanaf elke machine zonder problemen naar elke machine pingen. 8)7

• poes
Dus iedereen kan zijn interne netwerk of werkgroep bekijken na de tweak?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms een kwestie van domweg alles uit- en aanzetten ......
ik heb het gahad na m'n verhuizing niks zag elkaar, toch gek want ik had niks veranderd

alles uit en aan gegooid nergens last meer van .. windoos is vreems soms

Iperf

• poes
Grappig dat een vis antwoord op een poes, maar goed,

Soms heel soms laten de computers in de workgroup iets aan elkaar zien.

Maar belangrijks aspect is ook dat ik niet naar mijn eigen homepage kan, die gewoon op mijn eigen server staat! Computers buiten het netwerk kunnen dat wel!!!!!!!!! poort 80 staat openen laat in pricipe iedereen de pagina zien.

• poes
Het verhaal van MacOsX is een fabeltje, ook die wil niet connecten. Tijdens de test was het een toevalstreffer.

De oplossing van Microsoft, NetBios aanzetten helpt ook niet.
Net View ook niet en nu weet ik het echt niet meer.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Laat je alle computers via dhcp hun ip verkrijgen of handmatig ??

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

welke tweak heb je gedaan? sip-spoof of dhcp-spoof?
zit het modem rechtstreeks aan je switch of zit er een server tussen (laatste vind ik het prettigst)?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• poes
Het modem is dus dhcp server. Echter twee computers krijgen een nummer dat ze eeuwig houden. De leasetijd is dan onbepaald.

Ik gebruik geen dhcp spoof en het modem hangt rechtstreeks aan de switch in de uplink poort.

Het tweaken (de manier op www.brurink.com) heb ik juist gedaan omdat er dan niet constant een server hoeft aan te staan!

Ik deel mijn verbinding met 5 anderen.

Het gekke is dat pingen van computer x naar computer y in het netwerk gewoon gaat!!!!
Pagina: 1