Toon posts:

Ruis bij opnemen stem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ondervind problemen met het opnemen van mijn geweldig klinkende stem.

Voorheen lukte dat wel redelijk goed maar ik hoor nu een enorme ruis en het lijkt net of ik kilometers van de mic af zit en dat is dus nit zo wat kan dit zijn/
?

na het gebruiken van de search vond ik geen oplossingen

Ik heb een soundblaster audigy en een headsetje en ook een losse mic maar bij beide mics het zelfde resultaat.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

per ongeluk de line in genomen ipv mic in?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

ik zou sowiezo liever niet de microfoon ingang gebruiken van een geluidskaart. Zeker niet met elektro-dynamische microfoons. Je kan dan nog beter via een mengtafel of desnoods een tapedeck en dan met de line-in opnemen. De microfoon versterker pikt meer ruis op denk ik dan een externe versterker.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
dat heet koop een fatsoenlijke mic

TheS4ndm4n#1919

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

RocketKoen schreef op 18 augustus 2002 @ 18:23:
dat heet koop een fatsoenlijke mic
Dus jij weet welke mic. de topicstarter heeft?

ik heb een mic van een paar honderd euro, maar als ik die verkeerd aansluit ruist ie ook nog hoor

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

het probleem is dat de meeste geluidskaarten ook geen gebalanceerde xlr mic ingang hebben, dus ook al heb je een hele goede mic dan kan het nog goed gaan, maar check idd eens of de mic in de mic ingang zit en het volume halverwege staat bij windows

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

zorg dat je opneemt met een programma dat het level weergeeft van je inkomende signaal.......en dan zo hard mogelijk opnemen zonder dat-ie clipt

daarna eventueel nog een noisegate in bv cooledit eroverheen....en als je cooledit hebt helpt de noisereduction ook wel aardig goed

maar sowieso bovenstaande tips eerst volgen zodat zoveel mogelijk ruis al verdwenen is :)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

<offtopic>
mrshaggy, ben je nu afgestudeerd inmiddels eigenlijk??
</offtopic>

Verwijderd

<ook offtopic>
ik kom aardig in de buurt....mijn HBO is binnen, en voor mijn MA moest ik vorige weerk mijn thesis ingeleverd hebben, maar dat is helaas niet gelukt. ben momenteel hard typende en hoop dat vandaag ingeleverd te hebben (als de printers op school meewerken)
</ook offtopic>
Pagina: 1