Netwerk werkt steeds slechter (binnen 5 min)

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik heb een thuisnetwerkje geinstalleerd met op de server Windows XP Pro met internetsharing. Daaraan zit een 5-poorts hub die weer is aangesloten op 3 verschillende laptops met Windows XP Home & Professional. 1 Daarvan levert problemen op.

Wanneer je de laptop voor de eerste keer opstart, lijkt het prima te werken. Een PING -T naar de hoofdcomputer levert constant pings van <1ms op. Prima dus? Niet.. Na ongeveer 30 seconden komt de eerste time-out. Niet echt erg. Kan aan van alles liggen.. Na nog een paar seconden komt er weer een time-out. En weer 1. Dit gaat net zo lang door tot er per 100 pings misschien nog maar 1 goede zit en de rest time-outs. Het lijkt naar mijn idee op een packet probleem waarbij de laptop uiteindelijk niet meer weet waar het packet start of stopt.

Heeft iemand enig idee waar door dat kan komen? Vage is dat het eerst wel prima werkte maar later niet meer. Don't ask me what happened, want anders had ik het zelf wel geprobeerd op te lossen.

Nog iets vreemds. Wat is een 1394 netwerk connectie? Die staat ook altijd bij de netwerkverbindingen.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Alle overbodige verbindingen weggooien dat moet je in ieder geval doen :)

Werkt de rest van het netwerkverkeer nog wel gewoon na een tijdje :?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Een hele goeie morgen :Y)

- Brakke hub?
- Brakke NIC?
- Brakke UTP?

Dat je 1394 krijgt te zien betekent al een hoop: IEEE 1394 = firewire. Waarschijnlijk ligt het probleem bij jouw lap, en volgens mij specifiek de drivers. Wat voor nic heb je, onboard, PCMCIA, USB...?

• Mask
Alle overbodige verbindingen zijn weg. 1394 kan niet weggegooid worden. De netwerkkaart is onboard en wel de "Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC). Alle andere laptops werken wel prima en deze waar ik nu vanaf werk, draait nu al een dik uur zonder maar 1 ping timeout. Het maakt ook geen verschil op welke poort ik het aansluit, dus het zit echt in de laptop zelf.

• Mask
De settings van de netwerkkaart overigens:

Early Tx Threshold: 15
Link Down Power Saving: Disable
Link Speed/Duplex Mode: Auto Mode
Network Address: Not Present
Receive Buffer Size: 64K bytes
WakeUp on ARP/PING: Enable
WakeUp on Link Change: Disable
WakeUp using APM Mode: Disable

Driver-version installed is nu: 5.397.924.2001 (9/24/2001)

• Mask
Ik zit overigens in Azie dus daarom stuur ik zo "vroeg" een berichtje ;))
Pagina: 1