[VPN] Draytek <-> W2k

Pagina: 1
Acties:

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 20:42
Ik probeer al enige tijd een vpn verbinding (met pptp) op te zetten tussen een w2k bak en een draytek.
Wat wel lukt is dat mijn w2k inlogt op mijn draytek en andersom (draytek op w2k)

Maar het lijkt wel of mijn w2k bak alles niet echt fijn routeerd. Ik zie alleen die w2k bak en niet het netwerk wat daar achter ligt.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij verder kan helpen? :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zal het zeer binnen kort ook moeten opzetten tussen 2 drayteks en een W2k bak.
Bij deze houd ik het topic dus ook in de gaten :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een PPTP verbinding gerealiseerd tussen mijn draytek vigor 2200E (Firmware Version v2.1a) en een Win2K Server (Routing and Remote Access). Ik heb het volgens de documenten gerealiseerd die op de draytek site staan:

LAN-to-LAN Connection by PPTP between Vigor and Win2000 Server
Win2000 Server(Dial-in server) and Vigor2200 Series(Dial-out client): http://www.draytek.com.tw/vpn_solution._4_04.htm
Win2000 Server(Dial-out client) and Vigor2200 Seriers(Dial-in server):
http://www.draytek.com.tw/vpn_solution._4_05.htm
Deze site is erg sloom en er worden veel screenshots geladen.....

Nadat ik wat problemen heb opgelost waarmee de Win2K server met RRAS te maken had (RRAS was niet in de Active directory opgenomen + gebruiker was niet geauthoriseerd op het domein) kon ik inbellen. Deze fouten heb ik allemaal kunnen achterhalen via eventviewer + draytek router log en op kunnen lossen m.b.v. gooogle ;).

De Win2K server kan inbellen op mijn router, en het verkeer wordt dan automatisch gerouteerd (beide netwerken staan dan goed met elkaar in contact).

De 'ingebelde' Win2K server krijgt dan een IP op de 192.168.1.x range (standaard van die draytek), en ikzelf heb mijn 'eigen' netwerk range op anders ingesteld dan de 192.168.1.x range. (Die 'IP Adress Assignment for Dial-In Users' kan je veranderen in > Advanced Setup> PPP General Setup)

Ik kan dan (dus als de Win2k server inbelt op mijn draytek) alle pc's op het andere netwerk pingen, tracen e.d. De tracert ziet er dan ongeveer schematisch volgt uit:

1 mijn router (draytek)
2 de Win2K Server bak van het andere netwerk die inbelt op mijn draytek (met het ip wat hij gekregen heeft van mijn draytek router in de 192.168.1.x range)
3 de PC op het interne netwerk aldaar.

Als ik met mijn Draytek inlog op de Win2K Server PC (dus een demand dial van deze kant) krijgt mijn Draytek router een IP nummer op het interne netwerk van de Win2K Server (via DHCP aldaar). Ik kan in principe mijn router een ander ip geven op het andere netwerk (ook in een andere range, maar dan kunnen die pc's daar die router natuurlijk niet bereiken). Dat andere netwerk kan dan het ip van de draytek pingen als het in dezelfde range zit.

Ikzelf zou graag ook goed een verbinding van deze kant kunnen openen zodat ik het andere netwerk meteen kan bereiken i.p.v. wachten totdat een pc van die kant verbinding maakt hier naartoe zodat ik dan die verbinding kan gebruiken.

Ik hoop niet dat het allemaal een onsamenhangend verhaal is geworden, maar dat alles duidelijk is. Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het dan in dit topic.

Ik denk dat ik met hetzelfde soort probleem zit als Aapje_18 (routing probleem van de Win2K server PC), en zou ook graag zien dat dit een levendig topic wordt en er veel mogelijkheden die getest kunnen worden aangedragen worden.

• SuperSchenk
Jij praat hier over windows 2000 server... daar heb ik inderdaad info over gevonden op de draytek site.. echter bepaalde onderdelen in de server editie zitten (uiteraard) niet in de normale prof versie. Onderandere dat met routering en dergelijke. Is het een optie om met exteren programma's te gaan werken in dit geval en zo ja welke?

• SuperSchenk
TD-er schreef op 18 augustus 2002 @ 02:34:
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar zal het zeer binnen kort ook moeten opzetten tussen 2 drayteks en een W2k bak.
Bij deze houd ik het topic dus ook in de gaten :)
Even nog ter aanvullling. Een vpn tussen 2 drayteks stelt nix voor dat heb je heel eenvoudig en snel voor elkaar.. daar zou ik me dus maar geen zorgen over maken ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Aapje_18 schreef op 18 augustus 2002 @ 12:23:
[...]

Even nog ter aanvullling. Een vpn tussen 2 drayteks stelt nix voor dat heb je heel eenvoudig en snel voor elkaar.. daar zou ik me dus maar geen zorgen over maken ;)
Nee, maar ik moet dus tussen 4 lokaties een VPN opzetten, waarvan er 3 een draytek router hebben en 1 een NTserver bak.
NT heeft nog niet de mogelijkheid om een VPN op te zetten, dus ofwel ik zal daar software moeten installeren, danwel dat ik een Linuxbakje neerzet voor de internet-afhandeling en de VPNs. Die NT-bak is trouwens ook de enige die al ruim 3 jaar hetzelfde IP-adres heeft, de rest zit via @home.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Heeft er nog iemand tip(s) voor mij hoe ik vanaf mijn draytek verbinding krijg met de Win2k RRAS server zoals ik eerder in dit topic uitgelegd heb?

Of is het misschien handiger dat ik hier een nieuw topic van maak in 'Professional Networking & Servers'?
Pagina: 1