Tijd voor een nieuwe sig..
In principe kan je een slechte opname niet meer beter maken, de informatie is gewoon niet meer aanwezig. Wel kan je te veel/te weinig hoog/laag aanpassen en ruis verwijderen. Gebruik daarvoor Cooledit, Goldwave, Soundforge, Wavelab of een van al die anderen, die ik hier vergeet.
Wekkel ;
De software titels zie ik weleens voorbij vliegen in deze fora.
Zelf heb ik absoluut geen verstand van deze software, zelfs niet eens gebruikt.
Ik ga er zonder meer vanuit dat ik deze sw wel in het warez gedeelte kan vinden (foei!!), dus dat vraag ik niet.
Maareuh.. het is errug goede muziek, die ik nogal hard wil draaien in de auto. De bass (lees:drums) staan natuurlijk verder naar achteren op het podium, dus minder hoorbaar. Dus wil sowieso de bass wat verhogen (ik kan me niet indenken dat het een soundboard bootleg is). Verder is het vrij 'schel' naturrlijk, dus hier wil ik ook wat aan doen.
Iemand ervaringen met het oppoetsen hiervan?
Overigens begrijp ik je redenatie dat die info er gewoonweg niet is, maar er is toch wel een mogelijkheid om het iets meer glad te strijken?
ThX
Koffie
De software titels zie ik weleens voorbij vliegen in deze fora.
Zelf heb ik absoluut geen verstand van deze software, zelfs niet eens gebruikt.
Ik ga er zonder meer vanuit dat ik deze sw wel in het warez gedeelte kan vinden (foei!!), dus dat vraag ik niet.
Maareuh.. het is errug goede muziek, die ik nogal hard wil draaien in de auto. De bass (lees:drums) staan natuurlijk verder naar achteren op het podium, dus minder hoorbaar. Dus wil sowieso de bass wat verhogen (ik kan me niet indenken dat het een soundboard bootleg is). Verder is het vrij 'schel' naturrlijk, dus hier wil ik ook wat aan doen.
Iemand ervaringen met het oppoetsen hiervan?
Overigens begrijp ik je redenatie dat die info er gewoonweg niet is, maar er is toch wel een mogelijkheid om het iets meer glad te strijken?
ThX
Koffie
Tijd voor een nieuwe sig..
Ja, je kan de boel equalizen, maar een slechte opname blijft een slechte opname. Je kan er hoogstens een wat beter aanhoorbaar geheel van maken. Met genoemde programma's kan je dat prima doen, een beetje equalizen, en dat dan lekker digitaal met preview en al.
Probeer Cooledit, de shareware versie eens.
http://tucows.chello.nl/adnload/5768_28330.html
Probeer Cooledit, de shareware versie eens.
http://tucows.chello.nl/adnload/5768_28330.html