We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Als die HDD er echt van het ene op het andere moment mee ophoudt, denk ik dat je vrij weinig errors in je logs (op je HDD) zult vindendeadinspace schreef op 18 augustus 2002 @ 01:16:
Kijk eens in /var/log/messages of je errors mbt je HD ziet?
Overigens is het HDD-ledje op je kast niet al te betrouwbaar. Als mijn systeem crashed (omdat ik zelf zit te prutsen, don't blame it on Linux), brandt het HDD-ledje op m'n case vaak ook, terwijl het ledje op m'n HDD zelf (ja, op de printplaat op de HDD) netjes uit staat.
Bekijk daarom eens of het wel een HDD-gerelateerde crash is. Tijdens netwerkactiviteit kunnen er namelijk tig dingen gebeuren waardoor je systeem crashed. En slechts 1 daarvan is een harddisk-probleem. Zo heb ik bijvoorbeeld op een oud computertje meegemaakt dat 'ie extreem instabiel werd bij relatief hoge belasting van de PCI-bus, waardoor het ding crashte als je een network-loadtest deed.
[ Voor 0% gewijzigd door intoxicated op 18-08-2002 01:26 . Reden: Typo ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Hmmmmmmm nou dat is dan wel linux gerelateerd...intoxicated schreef op 18 augustus 2002 @ 01:25:
[...]
Als die HDD er echt van het ene op het andere moment mee ophoudt, denk ik dat je vrij weinig errors in je logs (op je HDD) zult vinden![]()
Overigens is het HDD-ledje op je kast niet al te betrouwbaar. Als mijn systeem crashed (omdat ik zelf zit te prutsen, don't blame it on Linux), brandt het HDD-ledje op m'n case vaak ook, terwijl het ledje op m'n HDD zelf (ja, op de printplaat op de HDD) netjes uit staat.
Bekijk daarom eens of het wel een HDD-gerelateerde crash is. Tijdens netwerkactiviteit kunnen er namelijk tig dingen gebeuren waardoor je systeem crashed. En slechts 1 daarvan is een harddisk-probleem. Zo heb ik bijvoorbeeld op een oud computertje meegemaakt dat 'ie extreem instabiel werd bij relatief hoge belasting van de PCI-bus, waardoor het ding crashte als je een network-loadtest deed.
Ik heb hiervoor Win2k op exact diezelfde bak gehad, zonder iets te veranderen aan de config...
Ik kan overigens geen errors vinden in messages.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Probeer anders voor de zekerheid ook is een ander IRQWarMaster schreef op 18 augustus 2002 @ 17:51:
Netwerk kaart op een ander ICQ geeft ook geen oplossing
Haha, ik moest echt drie keer lezen voor ik t verschil zag!kieskes schreef op 18 augustus 2002 @ 17:55:
[...]
Probeer anders voor de zekerheid ook is een ander IRQ
P R N D
Anyhow... Iemand nog een nuttig idee?