He, ik wil zo'n standaard common-dialogje invoegen om een directory te kiezen, maar hoe kan je die oproepen? heb MSDN en VB5-help al bekeken.
Verwijderd
Zoek naar de volgende functies in MSDN: GetOpenFileName en SHBrowseForFolder.
De eerste is om een bestand te zoeken, de tweede om alleen de directory te selecteren...
De eerste is om een bestand te zoeken, de tweede om alleen de directory te selecteren...
Er is geen commondialog voor, die functie werkt ook een stuk ingewikkelder dan gewoon GetOpenFilename() en GetSaveFilename()... hier is een module die dat werk voor je doet:
http://www.gdries.com/MFolderBrowse.bas
http://www.gdries.com/MFolderBrowse.bas
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hey niet met callback?
(naja die heb ik ook niet zo ff liggen hoor, moet ik ff zwaar gaan graven. Maar ik vond het wel heel stoer om als een dir geselecteerd wordt in de browseforfolder-window, je de ok button kan enablen/disablen als bv een bepaalde filetype er niet staat. Ook leuk was de tekst te veranderen (had m ooit eens gebruikt om een dir met plaatjes te laten selecteren, en dan als tekst op de browseforfolder window o.a. het aantal bruikbare plaatjes in die dir te tonen). Dat vind ik trouwens wel een nadeel van de browserforfolder (en daarom wel redelijk als excuus om toch maar de openfilename te gebruiken met een "filename will be ignored" filenaam), dat je de files niet kunt zien, en das soms juist best wel handig).
Exact expert nodig?
Da's wel waar. Geen callback hier nee, heb ik nog niet nodig gehad. Maar het klinkt wel handig.
Deze heb ik ook maar ergens gevonden, ik heb 'em niet zelf gemaakt iig.
Deze heb ik ook maar ergens gevonden, ik heb 'em niet zelf gemaakt iig.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ff gezocht, en gevonden 
met callback
Code is een samenraapseltje, beetje van mezelf, beetje van maggi het internet
Maar 't werkt iig
met callback
Code is een samenraapseltje, beetje van mezelf, beetje van maggi het internet
Exact expert nodig?
ff copy paste uit mijn project:
Dim SH As New Shell 'reference to shell32.dll class
Dim ShBFF As Folder 'Shell Browse For Folder
Private Sub cmdBrowse_Click()
On Error Resume Next
Set ShBFF = SH.BrowseForFolder(hwnd, "Choose a folder and click OK", 1)
txtStartUp.Text = ShBFF.Items.Item.Path
End Sub
wel dank u zeggen
Dim SH As New Shell 'reference to shell32.dll class
Dim ShBFF As Folder 'Shell Browse For Folder
Private Sub cmdBrowse_Click()
On Error Resume Next
Set ShBFF = SH.BrowseForFolder(hwnd, "Choose a folder and click OK", 1)
txtStartUp.Text = ShBFF.Items.Item.Path
End Sub
wel dank u zeggen
Hey, topicstarter.
Lees even de P&W Quickstart. Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen
Gewoon roepen 'ik heb de MSDN en de VB5 help al bekeken', komt niet overtuigend over.
Lees even de P&W Quickstart. Welkom in P&W -> Quickstart om snel aan de slag te kunnen
Gewoon roepen 'ik heb de MSDN en de VB5 help al bekeken', komt niet overtuigend over.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1