Kamer koelen zodat CPU kouder wordt

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 12:46
Ik zit hier op mijn kamer en die ligt juist onder het dak dus het is hier meestal heel erg heet. Nu zat ik te denken hoe ik ervoor kan zorgen dat het hier wat kouder wordt. ik heb hier nu gewoon een ventilator aanstaan en die zorgt voor koude lucht (op mij >:) ) maar niet op mijn computer dus. Wat zou ik het beste kunnen doen om het hier lekker fris te krijgen zodat ik mijn cpu wat hoger kan overklokken. Oh ja, de zon staat hier altijd bijna aan mijn raam behalve rond 4 uur, of 5 uur staat ie eindelijk niet meer op mijn raam dus is het iets koeler 8)

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

schaf een airco aan :P ik zit er ook al op te wachten :P

mijn kamertemperatuur zit zo rond de 33 - 35 graden

get rich or die try'in

Verwijderd

rolgordijnen, og een ventilator, goede isolatie, en zo'n portable airconditioner, verkrijgbaar bij de Gamma..(kijk gelijk het topic over hoe trek ik het meeste stroom :) )

Verwijderd

ModmaN schreef op 18 augustus 2002 @ 00:21:
schaf een airco aan :P ik zit er ook al op te wachten :P

mijn kamertemperatuur zit zo rond de 33 - 35 graden
wtf, 21 graden hier, en ik zweet het al uit, 33-35 is gewoon Vout, zeker als je daar de hele dag in moet zitten, dat kan niet goed zijn (kamertemperatuur als begrip is 19-22 graden)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:22:
[...]

wtf, 21 graden hier, en ik zweet het al uit, 33-35 is gewoon Vout, zeker als je daar de hele dag in moet zitten, dat kan niet goed zijn (kamertemperatuur als begrip is 19-22 graden)
idd, meer dan 25 graden en ik wordt gek

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 12:46
Ik ga eens kijken bij de gamma >:)
tis hier ook 33 graden en mijn comp word nog maar iddle 50 graden dus dat betekent dat die op "normale" temperatuur lekker koel is :9~

Verwijderd

Hier wordt het regelmatig boven de 30 graden, 35 gemiddeld (zolder he?) Maar door een uitstekende en alleen luchtgekoelt systeem is ie stressed maar 50 graden max. In de winter zal dit dus een eind terugzakken denk ik. Maar me systeem is ook maar 20 dba, dus als jouw PC te heet wordt bij 33 graden dan is er toch iets niet goed met je koeling.

Verwijderd

gewoon raam open doen (helemaal) of ga gewoon niet in huis achter die pc zitten :)

Verwijderd

Xit hier ook op de zolder :S Alle warmte gaat naar boven, erg irri
Overdag is het rond de 27 graden.. :) Dus valt nog wel mee..

Raam kan wel open, maar laat geen zonlicht binnen!

(btw nu lekker koel hier (25 graden :)) briesje van de koele ochtend wind.. :9

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00

Nakebod

Nope.

Het is NU!! 29 graden al op me kamer, komt omdat deze pc hele dag aanstaat, amd = lekker warm, en dan ben ik van8 ff actief doorgegaan, dus scherm ook aan, die ook vrij erg warm wordt... (Wil airco, en moet nieuw scherm (Waarsch. tft), deze begint gebreken te vertonen)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
lol ik zit op een kamer die op het zuiden ligt })
ik heb van 's morgens 8 tot 's avonds 9 zonlicht op me kamer staan. En heb ik nog 2 van die vet grote ramen. :( ik zit hier met 2 grote ventilators op hoogste stand *D
oja de kamer temp is ong 35~40 graden :'(

edit:
nog 15 :D

Verwijderd

ik zit met het zelfde probleem, tis bij mij 29 - 31 graden, overdag :(

CPU: 52 graden full load, dus daar maak ik me niet zo druk om...
Ga binnenkort van die rolgordijnen kopen bij de Gamma, ik hoop dat het helpt :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

30 graden kamer, CPU op 54 (met schoteltje). Na, het is stabiel, ik dus :z

Forget your fears...
...and want to know more...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55
32°C overdag. Nu is het al 30°C :(
Het wordt tijd dat het weer lekker koud wordt :Y)

The devil is in the details.

Verwijderd

eer je de airco gekocht hebt begint het alweer te regenen .

hollanda

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:22:
[...]

Is dit niet wat overdreven?

Het is nu op mijn kamer 28.4 graden :)

@ vraagsteller

Zet je computer kast open en een kamer ventilator ernaast, werkt goed (ervaring :Y) )

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zet je computer kast open en een kamer ventilator ernaast, werkt goed (ervaring :Y) )
jep, werkt perfect, maar ehm, ga gwoon lekker naar et strand 8) en laat die pc eens met rust, jij hebt het niet te warm nu , en idle 50°C (als voorbeeld) kan een cputje echt wel hebben. :)

One World Concepts

Verwijderd

Mijn kamer is NU 34 graden. Ik kan wel buiiten gaan zitten maar volgens mij is het daar warmer + dat als er ook maar een beetje zonlicht op je kast komt dan kan je erin gaan bakken want dan kan je dus een casetemp van 60 graden verwachten (tenminste als je net als ik geen casefans hebt omdat je PC al koud is zonder al die lawaai rotzooi)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:48:
eer je de airco gekocht hebt begint het alweer te regenen .

hollanda
maakt niet uit, Airco is altijd relaxt :P

Verwijderd

ja en kost ook wel wat duiten../

Verwijderd

Ik was al gewend aan de kamertemp. Net de ventilator aangezet, temp meter gepakt en het raam opengedaan, en nu zit ik hier te bibberen met 28C. Overdag gemiddeld over de 35C.
Kun je niet een dikke slang naar buiten leggen op een plek waar schaduw is en daar lekker koude lucht afzuigen en naar je processor blazen?

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Twhomp schreef op 18 augustus 2002 @ 00:23:
[...]

idd, meer dan 25 graden en ik wordt gek
tss ik word is zonder t :p

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je ramen afdekken met alu folie!! werkt perfect.

Divide and conquer.

Verwijderd

wimpie schreef op 19 augustus 2002 @ 23:21:
Je ramen afdekken met alu folie!! werkt perfect.
En als z'n buurmeisje dan langswandelt. :? 8)7 :+

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53
wat dacht je van camera's zij ziet jou niet maar jij haar wel (en je kan nog inzoomen ook als het moet :P)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1