ppu fan failed

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:50
ik kreeg vandaag een spontane reboot bij warcraft 3. Bij het bios gaf hij toen en error hardware monitor error found(ofzoiets). Ik hoorde ppu(power proccesing unit) failed. Dat krijg ik vaker wat kan ik hier aan doen
btw ik rook vandaag wel een brandgeur heb hem direct uit gedaan.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien een andere voeding?
hoeveel watt heb je erin zitten?
het kan zijn dat die voeding niet genoeg power levert en heet wordt waardoor je de brandgeur rook.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ismael86
300 watt maar wat raar ik dacht dat dat al genoeg was(P4) dacht meer dat het aan het warme weer lag.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
is het een elcheapo voeding of een merkvoeding??
daar kan het namelijk ook aan liggen, kijk ook even met mb5 of speedfan wat je voltage waardes zijn.

edit:
nog 19 posts :D

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

die hardware monitor error had ik ook een keer toen bleek dat de CPU temp veel te hoog was 75graden(toen was het buiten ook super warm) ff de kast open en het was weer klaar.

als je nog geen casefans hebt zal ik jou aanraden er tog 1 of 2 te plaatsen in je kast!
maar in jou geval is het meer waarschijnlijk dat het de voeding is volgens mij

iRacing Profiel

• ismael86
Mijn kast is altijd open :?
Het is een standaard AOpen HQ-08 voeding

Verwijderd

Ik denk dat er een fannetje is vastgelopen, vandaar de brandlucht.

VGA, CHIPSET, CPU, voeding zelf...

Check effe dat alles echt draait.

• ismael86
Hij draait wel. Maar ik kan de temperatuur waarde kan ik niet aflezen van de voeding in het bios staat fan speed n/a en fan temperature n/a misschien dat er nog een draadje aangesloten moet worden :?
btw ik heb alles teruggeklokt en ik heb er een tafelventilator op laten blazen lage temperaturen maar nog steeds reboots :'(
edit:
misschien dat er een draadje van mijn voeding niet op mijn mobo is aangesloten(eerste zelfgebouwde pc).
Pagina: 1