Vaag led-display op P1 pc

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mn vader heeft van zijn werk een P1 computer meegenomen, vet cool allemaal natuurlijk 8) maar er zit aan de voorkant een led-display (2 chars) , met eronder 'MHz'.
Ik zou niet weten waar het voor is, hij staat constand op LO (of L0).

Ziet er wel gaaf uit, maar iemand een idee waar het voor dient :?

Specs:
P1 133 mhz
Abit PT5 mobo
Ja en de rest boeit niet echt denk ik :)

Verwijderd

Pastasaus schreef op 17 augustus 2002 @ 23:12:
Mn vader heeft van zijn werk een P1 computer meegenomen, vet cool allemaal natuurlijk 8) maar er zit aan de voorkant een led-display (2 chars) , met eronder 'MHz'.
Ik zou niet weten waar het voor is, hij staat constand op LO (of L0).

Ziet er wel gaaf uit, maar iemand een idee waar het voor dient :?

Specs:
P1 133 mhz
Abit PT5 mobo
Ja en de rest boeit niet echt denk ik :)
ja die dingen zaten dr vroeger heel vaak op ding kan meestal lo of hi aangeven of een aantal mhz wat vast ingesteld kan worden voor de rest ken je dr weinig mee

Verwijderd

"vroeger" hadden de pc's een "turbo" knop.. als je die indrukte kon je je kloksnelheid wisselen tussen langzaam (LO) en snel (HI)... damn wat voel ik me oud nu...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
kun je zelf instellen, turbo knop geeft een andere waarde aan de display meestal. LO en HI werden vaak gebruikt nadat CPU's de 100Mhz grens overschreden, daarvoor werd gewoon Mhz aanduiding gebruikt.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vroeger (goeie ouwe tijd) kon je je PC in 'turbo'-mode zetten. Dan liep bijvoorbeeld je PC ipv 4,77Mhz ineens 8Mhz.. (of 8Mhz en 12Mhz). Dat goldt volgens mij alleen voor CPU's tot 486. Waarschijnlijk is de kast dus niet origineel voor de P1 gekocht.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

daarop hoort de snelheid in MHz te staan, die moet je vaak instellen met jumpertjes omdat het niet daadwerkelijk met het mobo verbonden is... waarschijnlijk is deze case gebruikt voor een 486 voor er een P1 in kwam te zitten.. dat ging dan zo: drukte je op de turboknop loopt de proc langzamer en verschijnt bv "12" MHz, druk je nogmaals wordt het weer 33 MHz. In plaats daarvan heeft de gene die dat ding inelkaar gezet heeft gekozen voor "LO" en "HI" oftwel low en high. Maar dat boeit dus niet meer met een P1.

[ Voor 0% gewijzigd door m-m op 17-08-2002 23:16 . Reden: jezus terwijl ik net tik posten 100en mensen hetzelfde omg ]

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Je kan hetgeen wat er in het display staat meestal veranderen met een aantal jumpers die erin zitten. Er zijn ook varianten die de zogenaamde "turbo" stand registreren.

Het heeft verder geen nut, volgens mij....

Je kan hier beter niets zetten....

• JER00N
  • Niet online
hm.. er zit idd ook een turboknop op. wreed stoer :)
Maar voorlopig staat alleen nog maar DOS erop dus heb ik nog geen SuperTurboHyperSonicSpeed® nodig.

Maar wat betreft de (misschien oorspronkelijke) 486.. het is wel een atx (zo'n klein kuttowertje) en ik heb nog nooit een 468 in een towerkast gezien...

Verwijderd

staat wel leuk :) heb eens 1 gehad die had 3 cijfers :) had ik 133 er ingezet bij turbo knop ingedrukt en 33mhz bij uit >:) ook een 486 -> p1 133

• P5ycho
  • Laatst online: 23:02
Pastasaus schreef op 17 augustus 2002 @ 23:19:
hm.. er zit idd ook een turboknop op. wreed stoer :)
Maar voorlopig staat alleen nog maar DOS erop dus heb ik nog geen SuperTurboHyperSonicSpeed® nodig.

Maar wat betreft de (misschien oorspronkelijke) 486.. het is wel een atx (zo'n klein kuttowertje) en ik heb nog nooit een 468 in een towerkast gezien...
Waarschijnlijk is het gewoon AT, kun je makkelijk zien aan de voedingsstekker en de powerknop.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JER00N
  • Niet online
P5ycho schreef op 17 augustus 2002 @ 23:26:
[...]

Waarschijnlijk is het gewoon AT, kun je makkelijk zien aan de voedingsstekker en de powerknop.
ja, tis een at voeding.

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik heb zat 486's in een tower gezien, heb er zelf ook nog een staan. Ik heb zelfs weleens een 286 in een tower gezien :)
Als je nog wat jumpers overhebt en je initialen zijn te maken met het display, kun je je initialen erop zetten :P ... ik weet het, totaal nutteloos, maar ik vond het zelf beter dan dat "hi" ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kheb dat schemrpje in mijn huidige kast, om mijn initialen weer te geven :P

AH :D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op pc's zit. Kun je een game, snel optie erin zetten, en een desktop of warmtesparende stand zetten. Handig voor 's nachts op passieve koeling divx'jes stampen enzo :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Fairy schreef op 18 augustus 2002 @ 19:08:
Jammer dat dat tegenwoordig niet meer op pc's zit. Kun je een game, snel optie erin zetten, en een desktop of warmtesparende stand zetten. Handig voor 's nachts op passieve koeling divx'jes stampen enzo :)
ik heb t op mn pentium 1 gemod, ik kan met een schakelaartje aan de voorkant van mn case een jumper veranderen waardoor ik kan kiezen tussen 75 en 66 MHz fsb... dat moet ook op een moderne PC nog wel te doen zijn hoor (100/133 MHz jumpertje)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 23:16:
"vroeger" hadden de pc's een "turbo" knop.. als je die indrukte kon je je kloksnelheid wisselen tussen langzaam (LO) en snel (HI)... damn wat voel ik me oud nu...
Opa spreekt.. ;)
Pagina: 1