AGP Kaart te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Hey,
toen ik gisteren (was toen wel warm weer) GTA3 en Medal Of Honor wou spelen, vielen de spelletjes steeds uit, alles staat op hoogste detail, kheb dan MOHAA eens in veiligheidsmodus opgestart, toen viel het ook uit. Dacht toen dat temps te hoog waren, ff temp gemeten:
proc 60+
MB 45

Toen ff opengevezen, en ventilator laten op blazen, alles liep weer perfect, ik ga nu 2 coolertjes bijsteken en airflow creeeren, mijn vraag is nu of er ook koelertjes bestaan die je in een pci slot kunt steken (onder de agp kaart), en die dan de agp kaart koelt. Of zijn er andere (betere) manieren om de kaart ook koel te houden, nu zit er enkel standaard koeler op (Gainward GeForce4 Ti4200), het geheugen zelf wordt niet gekoeld.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Bestaan er btw prog waarmee je temp van AGP kaart kan meten ?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Pogostokje

* twiet *

Die koelertjes bestaan inderdaad. Bijvoorbeeld:
http://dev.rab-bit.com/1t...ductinfo.php?id=160&cat=9

Edit: overigens, deze zijn niet speciaal voor AGP kaartjes bedoelt. Het is gewoon een koelertje dat lucht uit je kast blaast. Ik heb hem op 7 volt draaien en aan de lucht te voelen die er uit komt haalt hij wel flink wat warmte van mijn GF4 kaartje vandaan. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

lord-evil schreef op 17 augustus 2002 @ 23:07:
Bestaan er btw prog waarmee je temp van AGP kaart kan meten ?
Bij mij kan het met CPUCool, check de meuktracker eens...
Met MBM lukt het me niet...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op 18 augustus 2002 @ 00:04:
[...]

Bij mij kan het met CPUCool, check de meuktracker eens...
Met MBM lukt het me niet...
Volgens mij kan het alleen met Leadtek (TDH-serie) en ASUS (Deluxe)kaarten. Die hebben een ingebouwde temp-sensor.

Anders moet je zelf een sensortje erop plakken en dat uitlezen met MBM o.i.d.

Verwijderd

beetje knullig misschien, maar ik heb gewoon mijn ventilator erop staan, dat werkt echt perfect, en het scheelt je een trip naar de Hardware winkel (tenminste als je al een ventilator hebt)
tis natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar misschien voorlopig een idee

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:07:
beetje knullig misschien, maar ik heb gewoon mijn ventilator erop staan, dat werkt echt perfect, en het scheelt je een trip naar de Hardware winkel (tenminste als je al een ventilator hebt)
tis natuurlijk een tijdelijke oplossing, maar misschien voorlopig een idee
Heb ik ook een tijdje gehad, maar ik schop telkens tegen dat ding aan, en het maakt herrie :P

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Scuba
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09-2023
ik heb hier zo'n pci cooler ding liggen, het is een TITAN, misschien moet je hun website eens checken...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

verneuken die pci-slot fans je airflow niet?
je moet toch van voor-onder naar achterboven werken?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

agp videokaarten kennen zelfs boven 60C komen, het maakt allemaal nix uit, je pc zal wel iets verkeerd zijn

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik ken ook nog iemand met een Ti4200.

Lachen, ik doe online Q3 tegen hem, staat ie opeens stil in de lucht : z'n Ti4200 kwam boven die 70 graden en hij een ping timeout :+ En daar zit ik met m'n Matrox G400 >:)

Hier nog zo'n pci koeler : http://www.eynstein.nl/a/369.html

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Je kunt misschien ook wel wat casefan's erin zetten die op je videokaarten richten.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 01:32:
agp videokaarten kennen zelfs boven 60C komen, het maakt allemaal nix uit, je pc zal wel iets verkeerd zijn
Denk het niet :P

Ik heb ook een Ti4200 (Club3D) en zonder extra koeling loopt ie met dit warme weer (op mijn kamer is het gewoon superheet zelfs met alle ramen en deuren open :() na 1 of 2 minuten vast in 3d spellen. Dus nu heb ik er maar ff een 80mm casefan ingezet en nu kan ik ongeveer 80 minuten spelen voordat ie vastloopt...
Ik had er eerst ook zo'n grote ventilator naast staan en dat werkte op zich ook wel heel goed :) Maar ja, zo'n pci koeler zou voor mij ook wel een goede oplossing zijn, maar ik heb geen zin om zoveel geld in koeling te steken terwijl het weer ineens weer koud kan zijn en ik nergens meer last van heb ;)

Verwijderd

[google=pci cooler]

en de eerste link is meteen bingo :
http://www.mikhailtech.com/articles/cooling/pciroundup/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.