[Draytek] Router + Netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag maar kom niet achter het antwoord.
Ik krijg waarschijnlijk over een paar maanden MXStream ter beschikking in dit gat waar ik woon, nou was ik (uiteraard) van plan om die verbinding te delen dmv een hardware router (Draytek Vigor 2300 als die dan leverbaar is).
Nou schijn ik dus maar niet te begrijpen of het nu wel of niet mogelijk is om dmv die router gewoon ook een netwerk te hebben (dus dat ik mun bestanden kan zien op de andere pc, uiteraard als die gedeelt zijn). Kan dit gewoon zonder zelf er een hub tussen te plaatsen of andere gekkigheid te doen ?!
En zodra mun pc dan gedeelt staat is dat dan veilig?! Of kunnen andere mensen dan nog mijn bestanden zien ondanks dat die router (en dus een goede firewall neem ik aan) er tussenzit ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Netwerk -> Ja (als die router een switch heeft) zonder hub
Veilig -> Ja zolang je geen netbios poorten en zo forward

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Zijn voorganger heeft ook een 5 poorts switch ingebouwd. Met de switch kan je dus je pc's aan elkaar verbinden. De router is er voor gemaakt om een extern met een intern netwerk te verbinden. En hij zal net zoals als zijn voorganger een hardware matige firewall hebben. Je moet die natuurlijk wel goed configureren.

Powered by KPN

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De Drayteks hebben een ingebouwde switch dus wat jij wil werkt perfect. Heb een tijdje naast de hardwarematige firewall ZoneAlarm op de afzonderlijke pc's gehad: lege logs dus die Draytek houdt "alles" tegen. Je moet geen poorten forwarden ofzo dan blijf je veilig zitten.

Overigens, Draytek? de mijne (2200E) blies binnen een half jaar twee voedingen op en vloog daarna zelf in de fik. Geluk gehad dat ik thuis was. Voor mij voorlopig geen Draytek meer

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb zelf ook de Draytek Vigor 2200e; maar dat ding is gewoon out-of-the-box hardstikke veilig; heb niks aangepast en nog nooit problemen gehad. Alles werkt gewoon. Er zit idd ook een 4 poorts switch in die goed werkt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb alleen altijd ruzie met de tweede LAN poort, op de een of andere manier krijg ik daar nooit een werkende internetverbinding over (de primaire LAN poort wel).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Enforcer
  • Niet online
Als ik dan niks aanpas werken alle apps dan wel gewoon ?!
Ik dacht nl. dat je al die poorten waarop alles werkt moet invullen in die web browser config van dat ding ? Zoals ICQ enso.. of herkent dat ding dat autom. ?!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

ICQ kweet nie, doe'k nie maar MSN Messenger werkte meteen fatsoenlijk. Heb alleen wat moeten "rommelen" toen ik een servertje wilde opzetten.

Naar verluidt moet je soms ook wat op de router aanpassen als je online wilt gamen. Heb daar geen ervaring mee. Overigens vond ik het menu van de router best overzichtelijk en de Nederlandstalige handleiding bij het ding is gewoon goed. Daar kunnen anderen nog eens wat van leren.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

die adsl modem kan je toch _upgraden_ naar de pro versie en dan kan je tocht de optie router gebruiken met NAT en je bent klaat toch?

• Enforcer
  • Niet online
Klopt .. maar ik wil op safe spelen ... :) Mocht er nl. iets verrot gaan aan dat ding heb je er geen garantie op zodra die getweaked is .. Maarja, aan de andere kant ... het is stukke goedkoper om een switch te kopen (en dan aan die getweakte modem te hangen) dan een router geloof ik .. hmmm ...
Maar ik wilde zowiezo een router aanschaffen aangezien ik later misschien via kabel ga werken zodra dat beschikbaar is .. en dan heb ik nix aan een getweakte adsl modem ..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
je kon die adsl modem na een tweak toch weer met een scriptje in originele staat brengen? (me heeft niet zo'n modem)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1