Terratec 6fire 24/96 gaat in een loop ??

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, ik heb het probleem al opgestuurd naar Terratec, maar misschien weet iemand hier een oplossing.

Ik heb de brief hieronder staan:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een probleem met het afspelen van bestanden in 24 bits.

Ik maak voor de weergave van 24 bits geluid gebruik van Winamp met de MAD (versie 0.14.2b) mp3 decoder en Cool Edit Pro 2.0.

Op het moment dat ik 1 24 bits sample afspeel en winamp of cooledit op pauze zet dan stopt het geluid en is er niks aan de hand.

Echter, op het moment dat ik bijvoorbeeld een videobestand met geluid afspeel (44,1KHz 16 bits stereo) of een geluid op een website hoor en tegelijkertijd winamp op cooledit in pauze modus zet, dan gaat het laatste stukje geluid dat voordat de speler op pauze is gezet, zichzelf herhalen. Dit stukje geluid herhaalt zichzelf heel snel en word vervolgens ik snel tempo erg hard afgespeeld. Als dit gebeurt is meestal de eerste reactie dat de voorversterker meteen uitgeschakeld word om de apparatuur en boxen te beschermen.

Op 16 bits modus komt dit probleem niet voor, maar ik heb de kaart juist aangeschaft vanwege de zeer goede geluidskwaliteit en de 24 bits opname- en weergavemogelijkheden.

Dit probleem doet zich in 16 bits modus overigens niet voor. Het lijkt erop dat een combinatie van een 16 bits en een 24 bits sample erkaar 'bijten'.

Wat ik graag zou willen weten is, of dit probleem bekend is en bij alle kaarten het geval is, of dat de kaart een probleem heeft en dus mogelijk defect is ?

Kan dit in de toekomst opgelost worden dmv een driver update ?

Met vriendelijke groet,

Ferry Heibrink
Zijn er mensen met hetzelfde probleem, of weten misschien een oplossing :?

Alvast bedankt!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
heb iets dergelijks met mijn philips kaart als ik de PCI bus te hoog zet .....overclock je ?

p.s. welke windows versie / recentste drivers / staat ie geshared op andere irq's en zoja met wat (geen 3com hoop ik ?;)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
majic schreef op 17 augustus 2002 @ 22:29:
heb iets dergelijks met mijn philips kaart als ik de PCI bus te hoog zet .....overclock je ?

p.s. welke windows versie / recentste drivers / staat ie geshared op andere irq's en zoja met wat (geen 3com hoop ik ?;)
De kaart staat niet geshared volgens windows. Maar windows zegt dat mijn pc meer dan 21 IRQ's heeft :+ |:(

overklokt is de pc wel een klein beetje (139FSB) maar dat heeft geen effect op dit probleem.

Verwijderd

je hebt je fsb al omlaag gegooid dus om te testen zojuist??

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Jeps, heb de FSB op 133 gezet. ACPI heb ik uitgezet en de pc staat nu al standard PC.

Dit helpt dus NIET.

Maar ben wel van ACPI af :P

Verwijderd

pnp os in bios op off?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter

Verwijderd

al format gedaan, ander OS geprobeerd (win2k als je XP draait of andersom bv) ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:47:
al format gedaan, ander OS geprobeerd (win2k als je XP draait of andersom bv) ?
Zelfs al een totaal ander mobo gedaan :P

Dus daar ligt het niet aan :)

w2k gives the same problem...

Verwijderd

kaart al omgewisseld? :) alhoewel me dit een softwarematig prob lijkt

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:51:
kaart al omgewisseld? :) alhoewel me dit een softwarematig prob lijkt
Nee, voor dit probleem willen ze niet zomaar een andere kaart uit het rek halen...

Heb net nog een test gedaan. als ik een sample in cooledit pro maak van 32 bits en die in combi met winamp 24 bits pause modus gebruik is er niks aan de hand. maak ik een 16 bits sample dan blijft het geluid weer hangen (stukje van ongeveer 10 ms) Precies zo groot als de DMA buffer die er op staat.

Verwijderd

probeer in het bios eens handmatig een ander DMA adres eraan te hangen en check de irq's es goed uit...

een winkel met een beetje service wilt dit trouwes best wel voor je doen hoor, heb wel meer dingen voor elkaar gekregen met een vriendelijke blik (mobo omgeruild, half jaar na garantie e.d.)

maar lijkt me toch softwarematig probbie

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:58:
probeer in het bios eens handmatig een ander DMA adres eraan te hangen en check de irq's es goed uit...

een winkel met een beetje service wilt dit trouwes best wel voor je doen hoor, heb wel meer dingen voor elkaar gekregen met een vriendelijke blik (mobo omgeruild, half jaar na garantie e.d.)

maar lijkt me toch softwarematig probbie
Ik heb de pc nu op standaard pc staan, het IRQ nummer is 9 en is niet gedeeld.

DMA is puur de buffer, kun je verder nix aan doen. Kaart heeft al in alle poorten gezeten en in een Asus en een MSI bord. Dus daar ligt het ook niet aan.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Heeft iemand trouwens een idee hoe lang het duurt voor er een reactie van Terratec komt ?

Is dit meestal binnen een dag, of kan dit zo een week duren, of helemaal geen reactie ?
Pagina: 1