Ik heb een vreemd probleem, ik heb het probleem al opgestuurd naar Terratec, maar misschien weet iemand hier een oplossing.
Ik heb de brief hieronder staan:
Alvast bedankt!
Ik heb de brief hieronder staan:
Zijn er mensen met hetzelfde probleem, of weten misschien een oplossingGeachte heer/mevrouw,
Ik heb een probleem met het afspelen van bestanden in 24 bits.
Ik maak voor de weergave van 24 bits geluid gebruik van Winamp met de MAD (versie 0.14.2b) mp3 decoder en Cool Edit Pro 2.0.
Op het moment dat ik 1 24 bits sample afspeel en winamp of cooledit op pauze zet dan stopt het geluid en is er niks aan de hand.
Echter, op het moment dat ik bijvoorbeeld een videobestand met geluid afspeel (44,1KHz 16 bits stereo) of een geluid op een website hoor en tegelijkertijd winamp op cooledit in pauze modus zet, dan gaat het laatste stukje geluid dat voordat de speler op pauze is gezet, zichzelf herhalen. Dit stukje geluid herhaalt zichzelf heel snel en word vervolgens ik snel tempo erg hard afgespeeld. Als dit gebeurt is meestal de eerste reactie dat de voorversterker meteen uitgeschakeld word om de apparatuur en boxen te beschermen.
Op 16 bits modus komt dit probleem niet voor, maar ik heb de kaart juist aangeschaft vanwege de zeer goede geluidskwaliteit en de 24 bits opname- en weergavemogelijkheden.
Dit probleem doet zich in 16 bits modus overigens niet voor. Het lijkt erop dat een combinatie van een 16 bits en een 24 bits sample erkaar 'bijten'.
Wat ik graag zou willen weten is, of dit probleem bekend is en bij alle kaarten het geval is, of dat de kaart een probleem heeft en dus mogelijk defect is ?
Kan dit in de toekomst opgelost worden dmv een driver update ?
Met vriendelijke groet,
Ferry Heibrink
Alvast bedankt!