[Tip] ICQ op je 2e monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Toen ik net een 2e monitor had, wou ik ICQ meteen op mn 2e monitor zetten. Dat wilde niet echt lukken, door de code in ICQ blijft ie 'plakken' tegen de rand van je beeldscherm. Bijna iedereen had er last van, getuige veel topics hierover in de search.

Daar kwam ik wel een aantal tips tegen, maar was altijd gezeik met je primary monitor omwisselen enzo, wat allemaal onpraktisch werkte. Heb nu een maniertje gevonden waarbij het iets makkelijker gaat, tot nu toe lijkt het zonder problemen te werken.

Allereerst heb je het progje ultramon nodig, ten tweede icqlite. Ik weet niet of het bij de gewone versie van ICQ ook werkt, ik dacht het niet eerlijk gezegd (heb net format c: achter de rug, en ben meteen voor ICQ Lite gegaan. Werkt even goed, ik mis amper functies die bij ICQ zaten, dus valt te proberen ;)).

Nou goed, je hebt beiden geinstalleerd. Ga naar je preferences in ICQ en vink het volgende uit: 'ICQ Window, when open, always showing on your desktop). Dan parkeer je je ICQ tegen de rand van je beeldscherm (belangrijk: _NIET_ docken, maar gewoon slepen totdat ie bijna tegen de rand zit). Dan rek je hem nog ff verticaal op maat uit.

Volgende stap is om in de options bij Ultramon een hotkey in te stellen voor 'Move window to next monitor'. Hier heb ik bv control + m gedaan.

Nu is de rest simpel; maak ICQ je active window en verplaats hem naar je andere monitor met control + m. Nu staat ie op je 2e monitor, tegen de rand geparkeerd, en als je hem goed hebt gesleept, en uitgerekt/resized, lijkt het precies alsof ie daar gedocked is.

Bij andere manieren had ik bv het probleem dat bij het sturen van een message of dubbelklikken op een contact, ICQ weer terugsprong naar mn eerste monitor, maar daar heb ik nu geen last van. Dit werkt tot nu toe dus perfect ;)

Misschien is er inmiddels wel een andere/betere oplossing, maar ik dacht: laat ik het toch maar ff 'sharen', misschien dat meer tweakers er wat aan hebben :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-09 12:44
en web icq ? dus de browser variant..dat is gewoon een JAVA window dus kan je ook op je andere monitor loaden...ole :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Die is wel heel erg basic, voor zover ik me kan herinneren. Leuk voor PC's waar je geen ICQ op kan runnen, maar ik wil toch wel ietsjes mooiers/beters voor thuis waar ik vaak achterzit ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
je kunt ook Trillian gebruiken. Her is ICQ/MSN/YAHOO/IRC alles in een progje... best wel customizeble en in de nieuwe Trillian Pro wordt ook gebruik van plugins mogelijk!

http://www.trillian.cc/ of op mijn officiele mirror http://slipstream.student.utwente.nl/mirrors/trillian/

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Kan je niet gewoon Trillian gebruiken?
Ik vind dat een zeer aangenaam proggie, en je hebt meteen ICQ en MSN in een coole interface met makkelijke contact list...
I like it!
Volgens mij kan je dat gewoon verslepen (kan het niet uittesten, heb (nog) geen dual monitor)

edit:

damn, too late

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Die Trillian replies had ik wel verwacht ;)

Sommige mensen (waaronder ik) willen gewoon om uiteenlopende redenen trouw blijven aan ICQ, om uiteenlopende redenen.

Tsjah, je kan voor zoveel proggies wel een alternatief verzinnen, maar sommige proggies gebruik je gewoon voor altijd. En tsjah, daar is ICQ er nu eenmaal een van.

En veel mensen zitten met dit probleem, getuige de vele topics en reacties hierover in de search. Nu bied ik gewoon een mogelijke 'oplossing' voor dit probleem, dan heb ik verder weinig aan 'je kunt ook dat of dat gebruiken'

Het gaat er nu om, om ICQ op je 2e monitor te krijgen. Het is goed bedoeld, maar nogal voor de hand liggend en niet echt relevant in dit topic :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nieuw :?
dat was al vrij bekend toch :? :X

alleen gewoon ultramon hotkey gebruiken is zat btw hoor :Y)
teminste werkte hier fine :Y)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
veldmuis schreef op 17 augustus 2002 @ 22:23:
nieuw :?
dat was al vrij bekend toch :? :X

alleen gewoon ultramon hotkey gebruiken is zat btw hoor :Y)
teminste werkte hier fine :Y)

hier toendertijd niet :P

ICQ sprong steeds terug bij elke 'aanraking'.

Dus dat was voor mij geen oplossing, ik had het toen maar opgegeven. Nu heb ik het nog maar eens geprobeerd, het werkt nu ;)

Mja, dit topic is ook bedoeld voor mensen die het ook niet lukte, in de search heb ik weinig echt werkende oplossingen gezien. Vandaar dit topic :P

Kwaad kan het iig niet ;)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik heb ook het bekende ICQspringsnelterugnaarde1emonitor probleem, en ben dus zoekende naar een goed progie ook ultramon tegen gekomen.
Is zover ik kan vinden 1 van de weinige progies die ICQ op de 2e monitor kan zetten maar heeft als (bug??) probleem zodra je ook maar iets varanderd aan ICQ dat hij weer terug springt naar de 1e monitor.
Is er al bekend of dat probleem opgelost is??

Mijn profiel op Discogs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Woei :D jammer dat ik ondertussen allang geen 2 monitors meer heb en ook geen 2de videokaart :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wow, dit is wel een hele grote schop :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
oww. valt nog mee. Heb er ooit wel eens gezien naar 2001 :)

edit:

Hier heb ik hem

Het ultieme Systeem (geld speelt geen rol)

[ Voor 46% gewijzigd door Xtremer op 04-05-2003 01:00 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24
Tja ik heb dat probl al langer maar het verveelde me nu (pas 8)7 ) zo erg dat ik het maar eens ging uitzoeken (dacht ik)
Viel da dus ff tegen :P

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1