Toon posts:

PC blijft voeding kapot blazen... Rara??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
MSI ultra mobo, 512 DDR, 2100XP, 32xter, dvd, GF4 ti4200 & 80GB @ 7200rpm en audigy player life.

blijft voedinkjes doen knallen 3 300 watt voedingen tot nu toe, pc loopt een half uur to 2 uur, daarna is voeding eraan... ... wie heeft er idee wat stuk kan zijn, of is 300 watt 'el cheapo' niet genoeg? De laatste voeding was iig in dagelijks gebruik gedurende meer als een jaar... })

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Probeer die pc eens aan een 350 W voeding te hangen zonder die cdspelers

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
een goeie enermax 400 watt moet het wel kunnen trekken, die knallen niet zo snel

Tweakers Discord

Verwijderd

Lijkt me meer een probleem met overbelast net.
Teveel stekkerdozen gebruikt?

• Snol
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Mijn vraag zou zijn is je stopcontact geaard, maar als je zegt dat ie al een jaar gedraaid heeft (op zelfde stopcontact ?) houdt die vraag ook al snel op. Denk dan zelf aan een verkeerde aansluiting van iets maar dat is bijna impossible, maybe een heel weird en onaardig model mobo ? Kan me ook niet voorstellen als 300 watt onvoldoende is dat ie eerst wel draait en vervolgens klapt....

Pc's are wierd, but I can live with mine .... suc6 met zoeken !

*

Verwijderd

Qtec 550 wat 59 euro @ norrod en nog eens stil ook!

Verwijderd

Topicstarter
Snol schreef op 17 augustus 2002 @ 22:33:
Mijn vraag zou zijn is je stopcontact geaard, maar als je zegt dat ie al een jaar gedraaid heeft (op zelfde stopcontact ?) houdt die vraag ook al snel op. Denk dan zelf aan een verkeerde aansluiting van iets maar dat is bijna impossible, maybe een heel weird en onaardig model mobo ? Kan me ook niet voorstellen als 300 watt onvoldoende is dat ie eerst wel draait en vervolgens klapt....

Pc's are wierd, but I can live with mine .... suc6 met zoeken !
niet hetzelfde stopcontact, is pc voor kameraad, maar debn k niet dat het aan stroomvoorziening ligt, stroom is in België erg goed geregeld en goede kwaliteit (gemeentes en steden zitten er tussen enzo...) iig... ik heb 2 links:

de audigy blijkt niet meer te bollen sinds de 2E voeding, (dus wel met voeding 2 maar niet meer met voeding 3... ) zou het kunnen dat het hier aan ligt? kapotte geluidskaart? hij was wel bulk natuurlijk...

Anders vrees ik dat er niet veel anders opzit dan te beginnen navlooien... eerst cpu met mobo en cooler testen dan onderdelen erbij smijten... 'zucht' vrees dat ik dan wel nog een voedinkje opblaas ... gelukkig hzeeft de pc-boer om de hoek el cheapos van 25 euro...

• Snol
  • Niet online

Snol

(Test het board eens voor een paar uur buiten je kast met alleen Vga kaart, CPu en koeler, geheugen en je voeding [als je nog een hele hebt] erop voor je iedreens advies opvolgt om een nieuwe te kopen, tenzij je voornaam Bill is en achternaam Gate$)

*

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
in nederland is stroom ook wel goed geregeld hoor :Y)

geaard of niet geaard ligt aan je stopcontact niet aan je 'stroomprovider'.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Snol
  • Niet online

Snol

Niet snel genoeg gerefreshed, zou dat inderdaad doen wat je zelf net typt, niet leuk maar die rotte appel moet eruit gevist worden. Nogmaals zoek6 en vinden doe je het wel....

*

Verwijderd

Topicstarter
het stopcontactje is geaard, natuurlijk :) , bestaat het nog anders???? ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:52:
het stopcontactje is geaard, natuurlijk :) , bestaat het nog anders???? ;)
helaas wel :( :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Snol schreef op 17 augustus 2002 @ 22:48:
(Test het board eens voor een paar uur buiten je kast met alleen Vga kaart, CPu en koeler, geheugen en je voeding [als je nog een hele hebt] erop voor je iedreens advies opvolgt om een nieuwe te kopen, tenzij je voornaam Bill is en achternaam Gate$)
k adviseer niemand om in hert wilde weg onderdelen te gaan kopen, neen, maar ik heb wel op zn minst 1 verse voeding nodig , jah :). Ik weet ni hoe het met jou zit, maar vermoed ook niet dat ze in de tuin groeien of zo :)... anders kom ik nog wel es buurten.. lol

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou in mijn tuin groeid allaen maar geld .. sorry

Iperf

Verwijderd

Persoonlijk lijkt het mij op een overbelasting, kijk eens alle spanningen na op de atx connector en kijk eens of je er wat verschil in ziet, bv een hele lage -12 ofzo
Als je dat hebt dan pc kaal maken en dan onderdelen bijplaatsen totdat je het onderdeel wat problemen geeft hebt gevonden

Klinkt misschien stom maar kijk ook eens of je misschien een schoefje aan de magneet van het pc speakertje hebt zitten, ben zelf met een soortgelijk probleem aan het zoeken geweest, toen kwam ik er achter dat de speaker op -12 zit en die kortsluiting maakte met de kast

Succes!!

Verwijderd

overbelasting? 300 watt is meer dan zat lijkt mij , ik heb ongeveer zon pc specs en heb maar een 230 watt voeding en draait perfect. ik zou niet weten waar het aan ligt maar overbelasting lijkt me sterk,

ik heb 512MB DDR , XP1700+ , geforce 4 mx440 , 2x 80 schijven + brander , audigy kaart en draait dus goed op 230 watt voeding.

• Snol
  • Niet online

Snol

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:54:
[...]

k adviseer niemand om in hert wilde weg onderdelen te gaan kopen, neen, maar ik heb wel op zn minst 1 verse voeding nodig , jah :). Ik weet ni hoe het met jou zit, maar vermoed ook niet dat ze in de tuin groeien of zo :)... anders kom ik nog wel es buurten.. lol
Ik heb geen Tuin maar een betonnen balkon en daar groeien geen voedingen op neen, laatste was een oogst Geforce 4's en ben nu Radeons aan het kweken, de blaadjes zitten er al op. Voedingen wil blijkbaar niet goed planten in beton.....

Maar als je goed las bedoelde ik met adviseren van het kopen van een nieuwe voeding niet jezelf, maar 2 andere mensen die gillen dat JIJ een nieuwe "duurdere/betere" voeding moest kopen, wat ik dus onzin vindt omdat ze niet eens weten wat precies het probleem is....

Enne in ongeveer september is me oogst klaar dus als je nog interessse hebt in een mooie nieuwe Radeon helemaal vers ben je van harte welkom 8)7

*

Verwijderd

Topicstarter
alleen geinteresseerd in een mooie 8500 of 9700 ... zijn ze erbij? anders wordt het een GF4 mx 440 voor 80 euro :)... en ne WC van koolance (ni voor overclocken, wel voor sound en toekomst enzo .. :)

• Petzl
  • Laatst online: 28-05 19:15
wat gaat er juist stuk in voeding ? dit zou ons zeker verder helpen .............

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 19:36
Check je moederbord eens. Regel anders even een andere en prop die erin. Dan langzaam uitbouwen en kijken tot waar je komt.
Heb het ooit ook gehad, was wel leuk. Kon als ik hem aansloot op een niet geaard stopcontact de stroom voelen door mijn handen als ik de kast aanraakte in combinatie met de CV.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

Verwijderd

Topicstarter
Petzl schreef op 18 augustus 2002 @ 08:44:
wat gaat er juist stuk in voeding ? dit zou ons zeker verder helpen .............
Euhm....
geen idee? :) Weet alleen dat ze kapot zijn...

Ben niet zo een technicus he ... afin beetje techniek wel, maar geen electronica, laten we het zo stellen... vrezes dus dat het zoeken wordt tot k het vind... begiun er morgen aan, (pc staat nog niet hier)

Verwijderd

Topicstarter
hennink schreef op 18 augustus 2002 @ 08:58:
Check je moederbord eens. Regel anders even een andere en prop die erin. Dan langzaam uitbouwen en kijken tot waar je komt.
Heb het ooit ook gehad, was wel leuk. Kon als ik hem aansloot op een niet geaard stopcontact de stroom voelen door mijn handen als ik de kast aanraakte in combinatie met de CV.
Grin, ik was toch van plan andersom te werken ;) , eerst zo bare bonesmogelijk testen en dan toevoegen se :) zo weet zou ik nog 1 voeding moeten vernielen en dee schuldige vinden :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 04:32:
overbelasting? 300 watt is meer dan zat lijkt mij , ik heb ongeveer zon pc specs en heb maar een 230 watt voeding en draait perfect. ik zou niet weten waar het aan ligt maar overbelasting lijkt me sterk,

ik heb 512MB DDR , XP1700+ , geforce 4 mx440 , 2x 80 schijven + brander , audigy kaart en draait dus goed op 230 watt voeding.
Overbelasting door kapot onderdeel?

• hennink
Kijk anders eens goed naar brandplekken of vreemde geurtjes in je kast, je weet maar nooit.
Waar brand je voeding trouwens door, binnenin of zie je ook schade aan de bekabeling aan de buitenkant of in de kast?

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
Als een voeding kapot is is meestal de veiligheidszekering kapot. Das een buisje aan de binnenkant van je voeding, heb probleem hier ook gehad (belgie), 3 voedingen en 2 pc's kapot (geheugenbanken wouden na de stroompieken niemeer tegoei, spijtig eigenlijk, die P3 was nog een goei beest)

Ik heb het toen gewoon opgelost met zo'n verdeelstekker met bliksembescherming. Dat haalt de meeste pieken eruit en koste maar 1200 BEF. Sindsdien draait diezelfde pc op hetzelfde stopcontact voot een half jaar zonder problemen.

edit:
zekering zit in je voeding niet op je mobo, maar twee uur half sleep gehad, nie teveel zagen dus aub :)

• hennink
is je pc soms naar de knoppen nu je niet meer reageert? :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Niet de goedkoopste hakki-takki voeding kopen die in de rek ligt wil ook wel eens helpen

een beetje goeie voeding schakelt bij overbelasting uit ipv dat ie de geest geeft

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
euhm... ben nu bezig met opsporen fout...
langste dat pc aan een stuk bolde was ong. 6 uur...

laat hem nu testen in sessies van 12 uur...

De eerste 12uur was enkel mobo, geheugen, netwerkkaart, cpu, cpufan, en pci kaartje met extra usb poortjes...

heb sinds een half uurtje of zo ook grafische kaart (MSI Geforce 4 TI 4200) en HD erbij gehangen, dus nou surf ik ff met deze pc....

Verwijderd

Topicstarter
hennink schreef op 18 augustus 2002 @ 12:04:
Kijk anders eens goed naar brandplekken of vreemde geurtjes in je kast, je weet maar nooit.
Waar brand je voeding trouwens door, binnenin of zie je ook schade aan de bekabeling aan de buitenkant of in de kast?
binnenin telkens

• Snol
  • Niet online

Snol

Gister viel opeens al het licht uit rond me pc, incluis me pc's zelf. Thermisch beveiligde stoppendoos geploft....was denk te warm :\ Niet egt on-topic maar wel naar voor mij...... hitte sucks, dat maybe 1 van je probs met je voedingen (zal wel niet maar toch ....)

*

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ff checken: heb je een multimeter?? meet ff de spanning op je net aansluiting (waar ook je pc op zit...)
anders idd ff naar spanningen op je mobo kijken (software)...

Maar, ik heb ook weles een voeding kortgesloten waar een hele pc aan hing (geen zin om em uit te zetten als je gaat modden :-]), bij de 12V gaat ie gek piepen, en op de 5V heb ik de draden wel eens door laten branden :?

die voedingen zijn toch kortsluitvast?? en kan je niet teruggaan met die voedingen? of waren ze al oud...

Electronics development

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

3lmowww schreef op 19 augustus 2002 @ 19:50:
ff checken: heb je een multimeter?? meet ff de spanning op je net aansluiting (waar ook je pc op zit...)
anders idd ff naar spanningen op je mobo kijken (software)...

Maar, ik heb ook weles een voeding kortgesloten waar een hele pc aan hing (geen zin om em uit te zetten als je gaat modden :-]), bij de 12V gaat ie gek piepen, en op de 5V heb ik de draden wel eens door laten branden :?

die voedingen zijn toch kortsluitvast?? en kan je niet teruggaan met die voedingen? of waren ze al oud...
hier wou ik ff op aansluiten:

ik heeft ook wel eens met mijn schroevedraaien gezeten waar het niet hoort :P

*poef* pc uit, gelijk sjit natuurlijk, na minuut druk op de knop en gaan met die banaan :P

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
eyuhm, ja hoor, kan er nog mee terug, maar ik wil eerst vinden wat het is... op het moment loopt hij bij thuis gewoon lijk ie het moet doen, ondertussen zijn ook alle drives enzo aangesloten gedurende de laatste 5 uur... (dit berichtje do ik met deze pc :) ) rond 12 uur gaan we gewoon ook nog de Audigy live is aansluiten... en dan mag ie bollen... sta ik morgenvroeg op en bolt ie nog is het voor mij gewoon een groot raadsel... :( laat ik hem nog es 12 uur bollen... gaat ie erna trug, dan moet mn kameraad maar zo een beveiligde stekkerdoos gaan gebruiken?
merk nu wel op dat zo een XP2100+ lekker veel warmte verspreid in een kleine kamer...

ben blij dat ik waterkoelingscase heb besteld voor mijn nieuwe pc... lekker stil en cpu (XP2000+) blijft lekker frisjes :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm
alles steekt er nu alweer 8 uurtjes in (sommige delen 33uur)... nikske opgeblazen...

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Dit heb ik ook een keer met een msi mobo gehad toen heb ik er een 500watt voeding erop gegooit en toen ontplofte het moederbord ???

Laat even weten wat er gebeurt met een zwaardere voeding...

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 20 augustus 2002 @ 07:30:
Dit heb ik ook een keer met een msi mobo gehad toen heb ik er een 500watt voeding erop gegooit en toen ontplofte het moederbord ???

Laat even weten wat er gebeurt met een zwaardere voeding...
heb er geen zwaardere voeding opgezet, wel een iets beter...hmmm kosste 26 € en de case met voeding 32 € ... Nu houdt ie al 11 uurtjes dus met alles erop aangesloten ... vorig record was dus 5 uur of zo...

Ik laat hem nog tot morgenvroeg bollen, en loopt die dan nog, ligt het echt niet aan de pc... Dan moet die kameraad mr investeren in een beveiligde stekkerdoos, die 20€ moeten er wel vanaf kunnen als ie dus juist een complete XP2100, 512DDR, 80GB 7200, Audigy player live, 19' scherm, MSI mobo, 40X plextor writer,...heeft aangeschaft...
Pagina: 1