Toon posts:

alcatel tweak & sip_spoof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sip_spoof uitgevoerd van http://www.jelmerbarhorst.com/mxstream.php
|:(
het werkt wel , maar ik wil weer terug naar de 'oude' originele tweak. Ik krijg het niet meer voor elkaar. Ik heb alles weg gehaald. Modem defaults geladen , modem geflushed , kpn scriptje gerunt (mxs_home.exe) en de Tweak weer opnieuw gedaan. Helaas werkt het dan niet. De ppp verbinding gaat wel naar Up , maar ik kan niet internetten. Ik heb het al wel 6 keer opnieuw gedaan , dus ik weet zeker dat ik geen fout maak. Ook heb ik de netmask weer op 255.255.255.0 i.p.v.
255.255.255.255 . Volgens mij gaat er iets mis bij de routing , bij m`n webconfig van de alcatel modem staat bij routing en dan tabel ip adress table :

Intf Adress Netmask
MXS mijn IP 255.0.0.0

volgens mij klopt dit niet en moet dit 255.255.255.0 . Ik weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ik heb screenshots geplaatst op http://home.planet.nl/~uffen016/
sorry is beetje snel gedaan :)

weet iemand waar het aan kan liggen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je al geprobeert om het reset knopje achterop 45 seconden ingedrukt te houden ?

Dan wordt de modem namelijk net zo als hij uit de verpakking komt, dan draai je het mxstream progje en kan je weer van voren af aan met de tweak beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook al gedaan , zal het nog eens proberen. Ik ben nu weer online met die sip_spoof , die werkt wel :) maar dan kun je geen meerdere pc`s gebruiken , kan wel maar dan heb je server pc nodig. Dat wil ik niet

• Attilla
Van de week had iemand ook het probleem dat hij wel online was, maar dat hij niet kon browsen etc.

Bleek dat de dhcp niet helemaal lekker meer werkte op de modem en toen heeft hij (Na mijn advies uiteraard ;)) ip en dns gewoon handmatig ingevoerd. Probeer dit ook even mocht je het al niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen dhcp . Ik heb het handmatig ingesteld , het heeft altijd prima gewerkt

• Attilla
Zou jij eens van elk webscherm van je modem een screenshot kunnen maken, dan kan ik dat vergelijken met die van mij en dan zien of alles goed staat.

Misschien zie je wat over het hoofd namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
bij de webschermen die er niet bij staan , staat niets ingevuld bij mij. Ik zal even alle webschermen een screenshot van maken. Helaas moet ik dan weer de sip_spoof (daarmee ben ik nu online, dat werkt wel , veranderen . ..tot later hopelijk

• Attilla
Tnx voor de moeite, dan zie ik het wel verschijnen :) (Als je nog online komt :P)

• Expander
  • Niet online
Met de tweak wordt toch een waarde veranderd? (Heb het ook eens gedaan; nu geen tweak d8 ik dus kennelijk terug gezet.)

Dan helpt het niet om dat opnieuw te doen, kan je beter die waarde terugzetten.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle screenshots van m`n modem webconfig even online gezet.
http://home.planet.nl/~uffen016

Het is me nog niet gelukt om via de oude tweak online te komen :(

• Attilla
Dracs, ik kijk vanavond even voor je thuis...
Maar zoals het er nu uitziet lijkt het me goed.

rip
rip> drv_read 2 1 b

Als jij dat doet onder een telnet verbinding, staat er dan nog wel 06 op het einde ?

Verwijderd

Heb volgens mij last van een soortgelijk probleem:

getweakte Alcatel, werkte op oude adres perfect met drie pc´s aan een hub

Na verhuizing van modem, eigen computer en hub werkt t ineens nie meer, terwijl er ondertussen toch echt niets aan de instellingen veranderd kan zijn.
Modem gaat wel op Up, PWR en Line sync keurig groen....

De twee computers in het nieuwe netwerkje zien elkaar en het modem wel, het modem is ook van beide computers te bereiken via 10.0.0.138

Anyone any idea ???

Verwijderd

Het probleem is hier ook geconstateerd, ik kom ook nie meer op internet met dat ding.

• Attilla
Dracs, ik heb bij mij 2 dingen gevonden die anders zijn.
Het zijn rare dingen, maar misschien moet je er toch even naar kijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.attilla.nl/pics/router1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.attilla.nl/pics/router2.JPG

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Heb ik ook gehad en bij mij was de route tabel leeg van me modem. Er is ergens nog een topic op mijn naam waar dit in staat.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig , het werkt weer. Ik heb alle instellingen vergeleken met de modem van m`n broer. Er miste bij mij wat , zoals de hier boven aangegeven ip route table. En een instelling bij cip (?) ofzo. Iedereen bedankt tot zover. Vreemd is dat als je je standaard instellingen laadt en kpn exe draait , deze routes/Cip instellingen er niet meer inkomen.

Verwijderd

Draco,
zou je je "nieuwe" instellingen met screenshots ook ergens neer kunnen zetten, zit namelijk met eenzelfde soort probleem... modem is wel up, bereikbaar door de computers binnen het netwerk maar surfen enzo ho maar..... Bij mij nog vreemder doordat ik het modem alleen maar verhuisd heb van mijn oude kamer in Deventer naar mijn nieuwe huis in Rotterdam. Denk niet dat het Planet veel uitmaakt via welke centrale ik bij ze inlog (de KPN MxStreamlijn is van m'n vriendin, haar USB modem doet t wel gewoon voor zover als dat met een USB modem mogelijk is >:)

Alvast bedankt !!!

• Attilla
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 09:31:
Draco,
zou je je "nieuwe" instellingen met screenshots ook ergens neer kunnen zetten, zit namelijk met eenzelfde soort probleem... modem is wel up, bereikbaar door de computers binnen het netwerk maar surfen enzo ho maar..... Bij mij nog vreemder doordat ik het modem alleen maar verhuisd heb van mijn oude kamer in Deventer naar mijn nieuwe huis in Rotterdam. Denk niet dat het Planet veel uitmaakt via welke centrale ik bij ze inlog (de KPN MxStreamlijn is van m'n vriendin, haar USB modem doet t wel gewoon voor zover als dat met een USB modem mogelijk is >:)

Alvast bedankt !!!
Even in het kort dus.

Jij probeert bij iemand anders met jou modem+loginnaam te internetten ?

Als ik dit zo dan begrepen heb, dan klopt het dat het niet werkt. Je kan namelijk je loginnaam maar vanaf 1 telnummer gebruiken. of iig 1 intern mxstream ip adres.

Verwijderd

Ahum.... dus als ik je goed begrijp (even in t kort dus... :*) ) is t probleem dat het modem nu aan een ander lijntje hangt.... ga ik als ik thuiskom vanavond gelijk ff checken of als ik de inlognaam en pw van mn vriendin gebruik dr iets meer gebeurt.... Call me stupid maar ik dacht "een telefoonlijn is een telefoonlijn".... niks is blijkbaar zo simpel als t lijkt ;)
Als t werkt, hartelijk dank Airwolf!!! (zo niet.... I'll be back....)

Verwijderd

Problem solved.... Thanks Airwolf _/-\o_ for the tip (m'n vriendin had m intussen ook bedacht....) Na aanpassing van inlognaam en pw werkt t weer als een tierelier..... I'm HAPPY !!! :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

aha... vandaar, ik heb mij suf gepiekerd vanaf zondag...
is het zoiets simpels... :S

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi . oh ja [Airwolf] bedankt voor de moeite :)
Pagina: 1