Toon posts:

Hoe kan dit!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft gisteren een nieuwe processor in z'n computer laten zetten. Hij is van een P3 450 naar een P3 800 gegann. Nou is er alleen één ding vreemd. Je zou zeggen dat de spellen veel lekerder zouden moeten lopen, maar de 3d spellen lopen no precies hetzelfde, of soms zelfs LANGZAMER! BG 2 loopt weer wel een stuk sneller, maar Q3 loopt ietsjes langzamer en met Deus Ex, MM2, F1 2000 en GP 3 merken we echt geen verschil. Verder heeft hij een Viper 770 Ultra, 192 mb Ram. Mijn vraag is dus; Hoe kan het dat we geen snelheidsverschil merken tussen de P3 450 en de P3 800, en wat kan ie er aan doen?

Verwijderd

videokaart:?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, een Viper 770 Ultra 32 mb zit toch niet op een P3 450 al aan z'n snelheidspiek!?

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 11:42
hmm nee dat kan het niet zijn
weet je zeker dat ie ook draait op 800mhz? dus dat z'n mobo het ondersteunt?

WEBN & chill (@IBKR)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je FPS zou in principe omhoog moeten gaan, maar een Viper 770 heeft niet een fantastische scalability meer over bij een P3 450. De enige winst, die je dan krijgt met een snellere proc, is, dat je CPU je videokaart in ieder geval lekker bezig houdt, wat resulteert in een hogere fps, omdat je videokaart nergens op hoeft te wachten. Als je fps echter lager wordt of nauwelijks hoger, dan klopt dat inderdaad niet. Dat wordt even de werking van het systeem bekijken.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Moederbord drivers wel geinstalleerd ?:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, inderdaad niet gedaan. Hij heeft alleen naar mijn weten een nieuwe processor er in laten zetten. In het bios staat inderdaad dat ie op 800 draait, in windows ook, dus dat zit in ieder geval goed. het is nogal een vreemd probleem.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Maar goed, als hier iets zinnigs uit moet komen als advies, moet je toch even de specs van zijn systeem opdiepen en even hier plaatsen, speciaal zijn mobomerk, type, revisienummer en zo...

Verwijderd

Toen hij eerst een Pentium 3 450 Mhz had. Had hij die toen niet op een hogere frontside busclock staan. Bijv. 124 Mhz. Je hebt dan een snellere busclock en memorysnelheid. Quake3 is hier erg gevoelig voor. Zijn er ook niet andere biosinstellingen slomer gezet zoals. Cas settings. Ga de bios eens tweaken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij heeft niets veranderd behalve de processor.

Verwijderd

Dan zou ik er toch een ander mobo in laten zetten, alhoewel ik niet weet wat ie er nu in heeft hangen

Verwijderd

Even je Hd formateren en windows er opnieuw op zetten is mischien een goed idee.
Dat helpt bij mij vaak wel goed als windows er telang op staat.

Ik had ook een keer de drivers van mijn abit BE6-II geinstalled. ik wist aleen niet dat die aleen voor win95 zijn. win 95 ondersteund nl geen UDMA/66 ofzo.

die drivers op win 98 instaleren maakt een langzaam en onstabiel systeem.
-oepsie

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ie ook al gedaan, geformatteerd en dan win 98 er opnieuw + detonator driver er opnieuw op. daarna merkten we juist geen snelheidsverschil.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik wacht nog steeds op Mobo fabrikant, type en revisie nummer.....:)
Pagina: 1