Linksys WUSB11 wil niet meer connecten

Pagina: 1
Acties:

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Hoi iedereen,

Een laptop bij mij thuis heeft een WUSB11, dus een 802.11b wireless usb-adaptortje, die sinds vandaag totaal geen verbinding met mijn BEFW11S4, mijn adsl-router, op wil zetten. Hij werkte al een paar dagen zonder problemen en nu opeens ziet hij nog wel het netwerk (dus het SSID) maar kan geen verbinding maken?!?

Ik heb geen enkele filters of andere securitysettings veranderd, en mijn eigen pc met WMP11 doet het als een trein! Op een derde pc die normaal met een utp-kabel aan de router zat en die maar een meter van de router af staat, doet hij het ook voor geen meter!

Ik gebruik de nieuwste driver en het vreemde is dat ik dus helemaal niets heb veranderd. Er zit geloof ik ook geen hacker of zo mijn netwerkt te storen, want ik gebruik 128-bits encryptie, en dan zou mijn eigen pc het toch ook niet moeten doen?

Specs:
Laptop: Dell 5000e, PIII600, 64 MB, 6,4 GB, Win98SE
Eigen pc: Athlon 2200+, 512 MB, 10 GB, Win98SE
3e pc aan het AP: PIII 450, 128 MB, 7,6 GB, Win98SE

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hier mee zou kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten, Bastiaan Albarda

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
*UPDATE*

Hij kan wél verbinden als ik géén WEP gebruik! Zowel bij 40- als bij 104-bits WEP krijgt hij totaal geen verbinding, terwijl mijn pc met WMP11 nog steeds geen problemen heeft.

Ik heb ook al de driver opnieuw geïnstalleerd, en beide versies geprobeerd, dus 1.5 van de cd en 1.6 van linksys.com. Ik heb wel alle instellingen goed staan, want tot voor kort deed hij het zonder problemen met 104-bits wep.

* UPDATE nr. 2 *

Hij doet het weer! Case closed! :*), het bleek trouwens een driverconflict, driver opnieuw installeren doet wonderen, blijkbaar deet ik dat de eerste keer verkeerd.