Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Dat kan. In Win 2000/xp kan je gewoon in een command window convert /? invoeren, daar staat wel wat je moet doen dan.
Verwijderd
Als je Windows 2k/XP installeerd kan je het bij de setup opgeven. Waar Windows moet komen en of je die schijf/partition wilt formateren, en zo ja wel FS je wilt gebruiken.
Anders met Partion Magic ofzo.
Anders met Partion Magic ofzo.
Wat heeft iedereen met PM, terwijl er gewoon een simpel proggie in 2k/xp zit die dit doet genaamd convert...
ik heb altijd een FAT32 partitietje erbij waar ik docs naartoe backup, zodat ik bij een WinXP die niet meer wil booten, altijd nog zonder extra tools (alleen een Win98 bootdisk) bij mijn docs etc. kanVerwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 21:24:
waarom maak je ze niet allemaal ntfs ???
en het kan als je maar NT draaid (win2k / XP)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Wat ik wil bereiken is een stabieler systeem, maar ik moet op die andere partities wel lekker kunnen;
-rotzooien => installeren/ deinstalleren etc...
-Games uitproberen/spelen
Kan dat dan ook nog zomaar?
Ja.Meller schreef op 17 augustus 2002 @ 21:43:
Wat ik wil bereiken is een stabieler systeem, maar ik moet op die andere partities wel lekker kunnen;
Verwijderd
Jawel, met partiton magic kun je het wel omzetten.Meller schreef op 17 augustus 2002 @ 21:43:
Je hebt er wel iets voor nodig maar dat vat je wel
Oke thanx voor de informatie.
Na m'n 3e crash van een FAT32 partitie (Spontaan die hele partitie leeg!!!!) was ik het zat.
Nu back ik gewoon op naar een andere schijf en naar m'n pa's pc.
Alles is nu NTFS.
NTFS heeft ook minder last van fragmentatie: Dat houdt in dat een Defrag minder effectief is bij NTFS dan bij FAT.
Nu back ik gewoon op naar een andere schijf en naar m'n pa's pc.
Alles is nu NTFS.
NTFS heeft ook minder last van fragmentatie: Dat houdt in dat een Defrag minder effectief is bij NTFS dan bij FAT.
Naar NTFS converteren gaat inderdaad makkelijk onder het os zelf met Convert..
Terug is iets lastiger.. Dan moet je met tools als Partition Magic aan de gang..
Maargoed, dit is ook makkelijk via de help van windows te vinden, en via wat searchwerk.
Terug is iets lastiger.. Dan moet je met tools als Partition Magic aan de gang..
Maargoed, dit is ook makkelijk via de help van windows te vinden, en via wat searchwerk.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()