Toon posts:

Compu start niet meer op na crash van vannacht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier dus het volgende probleem.
Vannacht bleef mijn compu hangen, ctrl+alt+del deed het niet, dus dan maar de reset knop.Bij het opnieuw opstarten bleef hij hangen bij de melding Initializing system setup.Press Ctrl+s to enter setup.
Daarna niks meer.
Vanochtend nog eens geprobeerd, maar sindsdien doet hij helemaal niks meer.
Als ik hem aanzet gaan de fans draaien, en er komt een piep die zich om de +/- 3 sec. herhaald.Verder geen boot en geen beeld.
In mobo boekje geen uitleg kunnen vinden van alarm piep.
Alle PCI kaarten eruit gehaald,andere videokaart erin, op andere monitor aangesloten,alle kabels eruit en erin, alle jumpers nagekeken, koeler + proc. eruit en erin, andere HDD erin gezet, maar het blijft hetzelfde resultaat.

Iemand nog andere suggesties wat er aan de hand kan zijn.
Fans draaien en lampjes mobo gaan aan, dus stroom doet het, videokaart in ander systeem doet het ook, dus of proc of mobo lijkt me het euvel....

Systeem specs

ATX Nokia 8850 met noisecontrol 300 Watt voeding
Mobo Soltek SL75DRV-2
Proc AMD Athlon XP 1600+
Silverado Noisecontrol koeler
Crucial 256 MB pc 2100 DDR
Maxtor 40 GB ATA 133/7200 HDD
Asus V7700 Geforce 2 GTS

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
Proc zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn. Heb je het BIOS al eens gecleared?

Verwijderd

Tzou natuurlijk ook zomaar je geheugen kunnen zijn, heb je die al getetst in een ander systeem? ;)

Verwijderd

1 Lange piep is het geheugen. Misschien overbelast geraakt vannacht?

Verwijderd

Topicstarter
net ff een clear cmos gedaan met als enige resultaat dat de piep nu weg is. ( was waarschijnlijk dus een bios instelling) , maar verder nog niks.
Ik heb momenteel geen bak in de buurt waar ik mijn ddr kan testen, dus dat is een probleem, maar zo plots, en binnen een half jaar na aanschaf?

Vanochtend had ik een keer nog heel even dat ie wilde opstarten tot aan ide devices, daarna hing hij, na een reset nog eens en in de bios bleef hij hangen.Daarna dus dit resultaat.Ik zag in de bios nog net dat de proc op zo'n 46C stond, dus de warmte lijkt me het probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
"Misschien overbelast geraakt vannacht?"

Ik heb gisteravond een dvd'tje gekeken die 150 min, duurde, daarna alleen ff op internet gekeken, dus hij heeft een lange tijd niks hoeven doen, dus overbelasting lijkt me niet.Hij staat regelmatig meer dan 12 uur p/dag aan

Hoe weet je dat een lange piep het geheugen is?Ik heb in de manual en op de site gekeken maar niks over alarm piepjes kunnen vinden?

Verwijderd

Hoe weet je dat een lange piep het geheugen is?Ik heb in de manual en op de site gekeken maar niks over alarm piepjes kunnen vinden?
Das algemene kennis :) Maar ja.. probeer je geheugen dan eens te vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de adviezen

Vandaag een nieuwe reep gekocht en tjakka, ik ben weer online :)

Ik geloof dat Crucial levenslange garantie geeft, dus die gaat zsm de deur uit

gr

stephan
Pagina: 1