[iiyama] Monitor gaat zomaar op standby?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik heb sinds vandaag, ergens zo rond 6 uur voor de eerste keer, dat m'n monitor zomaar op stand-by gaat.
Ik heb een iiyama Vision Master Pro 411
Matrox G550
Windows 2000 Pro SP3 met alle laatste patches etc.
De resolutie is momenteel 1280x1024x32bpp @ 75 Hz.
Ik had tot ongeveer 30 minuten geleden wel de power settings zo staan dat m'n monitor na 20 min op standby ging, ik heb dat toen uitgezet en een reboot gedaan. Alleen het gebeurd dus nog steeds :/ Heb ook al gechecked of the kabel er goed in zit, volgens mij wel... Kent iemand dit probleem wellicht? Ligt dit aan Windows (zo ja, dan mag het topic naar WOS ;)) of ligt dit aan m'n monitor? Ik zal 'm vanaf nu maar terug naar 1024x768 @ 85 Hz .... oh, nou dat was niet zo'n best idee... de monitor ging op standby en ging even helemaal niet meer aan. Vervolgens misvormde het beeld .... ik denk dat ie weer stuk is :'( Net terug van reparatie, nog niet eens een week....
Kent iemand dit probleem.. zo ja, wat kan ik er aan doen??

Update:
Op 1024x768 @ 85Hz (aanbevolen resolutie) gaat de monitor ook standby.... :'(

[ Voor 0% gewijzigd door ^Mo^ op 17-08-2002 21:13 . Reden: Update ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

Terug met dat ding. Ligt niet aan je Windows. Vooral omdat je ook andere problemen hebt.

• ^Mo^
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 21:16:
Terug met dat ding. Ligt niet aan je Windows. Vooral omdat je ook andere problemen hebt.
@#&*^$!! Pardon my French ... *zucht* Ik heb dat ding net terug van reparatie, afgelopen dinsdag en nu alweer problemen :'( 'k zou bijna een nieuwe monitor kopen op deze manier... volgende keer zeker geen iiyama, had gedacht dat het een goede monitor zou zijn.. kennelijk niet dus :(

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 06:54
Heej, zoeist heb ik ook met mijn iiyama Vision Master 350. Dit gekke probleem kreeg ik pas toen ik mijn geforce 4 installeerde. Ik heb laatst windows opnieuw geinstalleerd en toen was het probleem weg.....

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou ff een windows ernaast zetten op een andere partitie. (als dat tot je mogelijkheden behoort).
Doet ie t dan nog dan ben je praktisch zeker dat het aan de monitor ligt (ik denk het wel maar je kan dit natuurlijk snel uitsluiten).

• ^Mo^
Ik zit momenteel op een 14" monitor, met een fantastische resolutie van 800x600 @ 72 Hz .. back to the old days I'm afraid. Hoe kan het zo plotseling aan windows liggen? Ik heb eigenlijk niks veranderd ...
Ik ben nu terug naar een 14" omdat de monitor in kwestie bijna constant standby ging... waar het eerst om de 20 minuten ging, ging het nu om de twee of minder minuten...

Verwijderd

ik denk dat het aan Illyama ligt, kheb een soorteglijk probleem. Soms gaat die monitor op standby als ik em zelf aan uit heb gezet (softwarematig wordt geregeld dat ie op standby gaat). Als ik hem dan handmatig (dus via de knop) weer aanzet dan staat hij nog op standby en daar wil ie niet meer uit hoe hard ik mijn muis ook beweeg. Soms helpt weer uit -en aanzetten, maar soms moet ik ook rebooten..
beetje vaag, maar ik heb ermee leren leven
Pagina: 1