Ik ben eindelijk afgestapt van de kant-en-klare pakketjes als phpdev en EasyPHP, en heb Apache/MySQL/PHP geinstalleerd. Alles prima, maar nu wil ik wel eens met sessions gaan werken. Ik krijg ze alleen niet aan de praat. Zodra ik het ontzettende easy scriptje wat volgt op m'n webspace bij betaalde hosting-provider zet, werkt het als een gek, maar op m'n eigen server wil het niet.
Zoals je kunt zien dus gewoon geript uit een tutorial van ik meen devshed.com. M'n instellingen zijn als volgt:

De instellingen van m'n hosting-provider lijken exact hetzelfde. Ik heb dus ergens een probleem. De session-variabelen worden wél naar m'n temp-map geschreven (sess_687595789199e91397e5265aa07f9e45 etc), en de inhoud hiervan is:
Ik zal wel gek zijn, maar ook al is het iets stoms, dan weet ik in ieder geval m'n plaats weer
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php // initialize a session session_start(); // register a session variable session_register('counter'); // increment and display the value of the counter $counter++; echo("You have visited this page $counter times! Don't you have anything else to do, you bum?!"); ?> |
Zoals je kunt zien dus gewoon geript uit een tutorial van ik meen devshed.com. M'n instellingen zijn als volgt:

De instellingen van m'n hosting-provider lijken exact hetzelfde. Ik heb dus ergens een probleem. De session-variabelen worden wél naar m'n temp-map geschreven (sess_687595789199e91397e5265aa07f9e45 etc), en de inhoud hiervan is:
Ik vermoed dat dit gewoon juist is, maar toch werkt de counter niet. Hij blijft gewoon op 1 steken wanneer ik refresh. Op m'n betaalde server werkt íe echter prima.counter|i:1;
Ik zal wel gek zijn, maar ook al is het iets stoms, dan weet ik in ieder geval m'n plaats weer