Info voor een goed standalone DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik wil een standalone DVD speler gaan kopen maar ik weet eigenlijk niet waar ik nu precies goeg op moet letten, ik heb verschillende amerikaanse DVD's en ok Europese. Ik wil er liefst wel eentje met ingeboude dolbydigital decoder.
Hij hoeft btw niet nieuw te zijn.

Wie heeft er bepaalde tips waar ik op moet letten bijv.?

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13

kolderindekop

yeaahhhh

de chipset zorin vadis enzo

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13

kolderindekop

yeaahhhh

de divido 275 euro op de een comp beurs

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Verwijderd

je kunt naar mijn mening nu beter een goede DVD-speler zonder ingebouwde DD decoder kopen en straks (eerst ff doorsparen) een receiver/versterker met DD decoding kopen en dan sluit je je DVD speler hier op aan. => Dit geeft veel en veel beter en mooier geluid. (Een DVDspeler met ingeb. DD-dec. versterkt het geluid niet en dat geeft een heel wat minder 'warm' geluidje)
En je hebt dan ook het voordeel van losse componenten. Tenzij jij compactheid prefereert...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1)Je eigen budget.
2)Moet ie ook mp3 kunnen afspelen? Meen dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.
3)Gebruik;als je em veel gaat gebruiken neem dan geen rimboemerk voor weinig.

Ik zou je www.kieskeurig.nl kunnen aanraden voor informatie, en het forum op www.dvd.nl

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

neem, als je het geld hebt, een fatsoenlijke dvdspeler..... (pioneer, sony, onkyo, whatever) ipv die Yamakawa, Cyberhome of wat voor taiwanese prut (NOFI voor de bezitters hiervan, het heeft gewoon niet MIJN vookeur). Beeld is aanmerkelijk beter, DA converters ook...

advies spaar door en koop iets degelijks!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Jman schreef op 17 augustus 2002 @ 20:04:
Ik wil een standalone DVD speler gaan kopen maar ik weet eigenlijk niet waar ik nu precies goeg op moet letten, ik heb verschillende amerikaanse DVD's en ok Europese. Ik wil er liefst wel eentje met ingeboude dolbydigital decoder.
Hij hoeft btw niet nieuw te zijn.

Wie heeft er bepaalde tips waar ik op moet letten bijv.?
Ik weet niks van dvd maar ik denk dat je dan een regiovrije speler moet hebben :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

of koop een goede en laat em voor een paar guldentientjes regiovrij maken. klaar is Jman en hij heeft een wat betere dvd speler staan :) vaak zijn die el cheapo's wel regiovrij maar doe mij maar een merkspeler (ik laat me onkyo dv-s555 binnenkort ook "schoonvegen :) )

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
IK had gekeken en de Pioneer DV444 lijkt me wel wat, ik heb nog een oudere Grundig tv maar dat moet toch wel gewoon lukken, met oudere bedoel ik ongeveer 6 jaar ofzo..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jman schreef op 17 augustus 2002 @ 22:49:
IK had gekeken en de Pioneer DV444 lijkt me wel wat, ik heb nog een oudere Grundig tv maar dat moet toch wel gewoon lukken, met oudere bedoel ik ongeveer 6 jaar ofzo..
Waarom zou dat niet werken :?

Afaik zijn aansluitingen op je tv toch al een tijdje standaard ;)

Verwijderd

Jman schreef op 17 augustus 2002 @ 22:49:
kijk now we're talking. dit is een zeer fatsoenlijke dvd speler, beeld is goed en geluid ook. makkelijk regiovrij te maken. execellent choice melad :P en tegen een schappelijke prijs :)

Verwijderd

Ik heb de mustek D560 gekocht voor 129 euro.
Ik ben er tevreden over zie ook test:
http://www.chip.de/produk...odukte_tests_8613055.html

Ik heb echter het probleem dat het beeld schokt(om de seconde een kleine links/rechts verplaatsing). Dit heeft mijn 100hz Philips TV echter ook met aan andere DVD speler.

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 08:16:
Ik heb de mustek D560 gekocht voor 129 euro.
Ik ben er tevreden over zie ook test:
http://www.chip.de/produk...odukte_tests_8613055.html

Ik heb echter het probleem dat het beeld schokt(om de seconde een kleine links/rechts verplaatsing). Dit heeft mijn 100hz Philips TV echter ook met aan andere DVD speler.

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt?
Hoe kan je nou tevreden zijn als dat beeld schokt!?

Het ligt ongetwijfeld aan die dvd speler. daarnaast moet je ervoor zorgen dat de natural motion en andere bla-termen allemaal uit staan op je tv.

Was die andere dvd speler een Yamakwasi of ook een prutstek?

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Hey Neographikal hoe kan je die dan regiovrij maken, ik kan het niet zo snel vinden op internet, maar ik heb hem iig al besteld :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Jman schreef op 18 augustus 2002 @ 12:39:
Hey Neographikal hoe kan je die dan regiovrij maken, ik kan het niet zo snel vinden op internet, maar ik heb hem iig al besteld :)
Dat is niet helemaal legaal volgens mij :P

Ik zou het hier dus ook niet vragen, ben bang dat dat ongeveer hetzelfde is als een warez request ;)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Of dat legaal is, hangt helemaal af van de manier waarop je het doet ;)
Blijkens de recente zaak van die GSM Unlocker, is eigenlijk het enige waarmee je illegaal bezig bent, het auteursrecht van de software.
Dus je mag geen originele Panasonic software hosten, of modden zodat hij regiovrij is. That's it.
Maar de handeling zelf - het regiovrij maken - is niet illegaal, het beschrijven hoe het moet ook niet. En ook het verwijzen naar waar je de firmware kunt vinden die een speler regiovrij maakt, is niet illegaal. En het beschrijven van andere hacks die vrijwel zeker met opzet in de speler zijn blijven zitten (via de afstandsbediening e.d.) is ZEKER niet illegaal (ook het uitvoeren daarvan niet).

Kortom-- laat maar horen ;) tenzij de moderetters besluiten dat ondanks dat het van de wet mag, ze het niet willen zien :P (nee ik ga nu niet de FAQ zoeken om te kijken of dat daar in staat, lazy me)

Verwijderd

mn topic oiver het regiovrij maken van me is ook niet gesloten dus het mag denk ik wel. geloof dat er voor de pioneer al verschillende topics waren :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
uit de policy:
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.
Eerst zelf eens goed op zoek gaan en mocht je daj keuze hebben beperkt tot een paar types, kan je daarover hier meningen vragen. Uiteraard wel aangeven WAAROM je niet kan kiezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.