Toon posts:

high end DDR chip fabriekant

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie kent het niet? DANE ELEC, KINGSTON, CORSAIR en nog veel meer bekende merken. :D

Wat ik me vraag is, wie van die fabriekant levert het beste DDR reepjes?? zowel ECC als NON-ECC? en waarom?

Alvorens dank.

:ps
ik ben dus op zoek naar goei referentie, en heb al gezocht op google + dit forum, en nergens te vinden over dit topic.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je niks hebt kunnen vinden :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met de search kan ik het me voorstellen, maar via google moet je toch echt wel dingen kunnen vinden. :{

Verwijderd

Topicstarter
ja maar niet over speciefiek zaak over dit. heb wel gevonden waarom hun reep de "beste" voor consument is, maar geen vergelijking ondermekaar....

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 20:04:
ja maar niet over speciefiek zaak over dit. heb wel gevonden waarom hun reep de "beste" voor consument is, maar geen vergelijking ondermekaar....
Er zijn juist zat geheugen-vergelijkingen. |:( Een beetje zoeken kan echt geen kwaad hoor. :{

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Denk dat vrijwel alle A merken prima reepjes produceren voor de consument.
Voor de Tweaker met een dikke portemonee hebben we speciale oc reepje van onderandere Crosair.

B merk reepjes kunnen ook gewoon goed functioneren hoor. Helaas heb ik wat b-merk reepjes gehad die defecten kregen na een paar jaar werken en koop ik daarom alleen nog maar A-merk. Dane-elec vind ik persoonlijk een goed en betaalbaar merk. Voor ocen is het minder geschikt.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 19:58:
wie kent het niet? DANE ELEC, KINGSTON, CORSAIR en nog veel meer bekende merken. :D

Wat ik me vraag is, wie van die fabriekant levert het beste DDR reepjes?? zowel ECC als NON-ECC? en waarom?

Alvorens dank.

:ps
ik ben dus op zoek naar goei referentie, en heb al gezocht op google + dit forum, en nergens te vinden over dit topic.
Op het moment dat je je bovengemiddeld aandacht besteedt aan 'wat het beste geheugen is' dan moet je gewoon gaan kijken naar wat de fabrikant van het bewuste moederbord zelf op de 'approved' lijst heeft staan.

Voorbeeldje: we hebben op mijn werk een Tyan HEsl (dual PIII met serverworks chipset) en een Tyan Thunder K7, en voor beide borden heeft Tyan een lijst opgesteld met goedgekeurde (approved) voedingen, koelers, kasten en RAM.

Dus, als je stabiliteit zwaar telt: je houden aan wat de fabrikant getest en goedgekeurd heeft. Je hoeft je niet vast te pinnen op wat nou het beste geheugen is, zonder te letten op de hardware waar het in terecht komt...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Tweakers.net gebruikt Dane Elec, dus dat zegt al genoeg. Dane Elec sponsort Tweakers.net met hun geheugen, maar das een detail