Alcatel modem defect na firmware update?

Pagina: 1
Acties:

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Onlangs heb ik mijn Alcatel Speed Touch Home omgetoverd (d.m.v. de bekende "hack") tot Pro versie.
Dit is allemaal prima gegaan.
Omdat Msn Messenger niet meer volledig werkte heb ik een mooi programmaatje (hier op GOT tegen gekomen in dit draadje =>Auto Port Mapping v2.0 - alcatel modem *nieuw* ) gebruikt om poortjes te mappen.
Hierbij kwam ik het volgende probleem tegen; er konden maximaal zo'n 30 poorten gemapt worden. Op de webpage v.h programma wordt uitgelegd dat dit waarschijnlijk te verhelpen is met een update van de firmware v.h. modem.
Toen is het fout gegaan, de firmware die ik van www.bruring.com vandaan had heb ik in m'n modem geladen.
De progressiebalk bleef na verloop van tijd op 100% hangen.
Daarna heb ik op "switch over" geklikt (heb ik spijt van ) modem werd opnieuw opgestart en sindsdien werkt hij niet meer.
In browser is modem niet meer te bereiken via 10.0.0.138 (power en line-sync lampjes branden groen)
Halve minuut de reset knop op achterzijde modem ingedrukt geeft ook geen resultaat.
Ik weet zelf geen oplossing meer, iemand ideeën, tips, suggesties?
Ben bang dat ik m?n modem op moet sturen naar de vuilnisbelt. :(

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Rival24

I'll Be Back

Stekker er ook al eens uitgetrokken?

• WillemJan
  • Niet online
Ja, dan doet ie het helemaal niet, maar idd wel al geprobeerd om te zien of dat ie daarna weer zou werken.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[Airwolf] schreef op 17 augustus 2002 @ 22:10:
Heb je al geprobeert om het reset knopje achterop 45 seconden ingedrukt te houden ?

Dan wordt de modem namelijk net zo als hij uit de verpakking komt, dan draai je het mxstream progje en kan je weer van voren af aan met de tweak beginnen.
Ik quote mezelf maar, want dit lost 9 van de 10 problemen op :)
en staat trouwens ook in de handleiding van de modem + nog een aantal andere opties die je zou kunnen proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 17-08-2002 22:14 . Reden: Typo ]

• WillemJan
  • Niet online
Handleiding zal ik weggegooid hebben, maar heb al diverse mogelijkheden geprobeerd zoals
reset knop (knop ingedrukt houden en modem aanzetten, knop los laten na 30 sec.)
Dit had ik al gelezen in andere posts.

• Attilla
Het is echt 45 seconden. Ik wil het nog wel even nazoeken, maar volgens mij voert hij als je hem korter indrukt geen volledige reset uit.

• WillemJan
  • Niet online
O, ik zal het direct proberen... met stopwatch

• Attilla
Laat even horen of het gewerkt heeft.

• WillemJan
  • Niet online
Na de reset procedure het configuratie-script van kpn gedraaid, zonder succes helaas.(config. script gaf al error aan) Het modem is dus nog niet te benaderen.

• Attilla
1 moment, dan zoek ik even de handleiding voor je op en dan beschrijf ik even hoe je een ping of life moet uitvoeren.

Hier issie:
The Ping of Life procedure

Make sure that the intended STHome IP address and your PC
share the same IP (sub)network.
If not, the ping will be submitted with the MAC address of the
default router instead of the special MAC group address.
Proceed as follows:
1. Turn off the STHome.
2. Open a commandline (DOS) window (Windows OS), or a
terminal window (UNIX, Linux) on a PC.
3. At the command prompt execute: arp -a
This allows you to overview the current entries in the ARP
cache.
4. Add a static entry to the ARP cache, according to following
syntax:
code:
1
2
arp -s <STHome IP address> 01-90-D0-80-01-01 
<STHome IP address>
is a placeholder for the IP address
to be assigned to the STHome. It can be any address within
your subnet as long as it is not used by any other member of
your local network.

5. To verify whether this step was successful execute arp -a a
second time.
In the entries list, your -s command entry should be
added.
6. Initiate a continuous pinging, by executing following
command:
ping -t <STHome IP address>
7. Turn on the STHome.
CAUTION

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 17-08-2002 23:50 . Reden: Toevoeging ]

• WillemJan
  • Niet online
Poehee! flinke opgaaf,

Het is me gelukt om een entry in de ARP cache te zetten. Ik heb als <STHome IP address> 10.0.0.138 ingevoerd (arp -s 10.0.0.138 00-aa-00-62-c6-09) <= dit ingetoetst in dosprompt.
Als ik dan arp -a intoets, zie ik dat ze toegevoegd is. Daarna heb ik ping -t 10.0.0.138 ingetoetst en het modem ingeschakeld. Blijft dan time-out melding geven.
Heb het ook geprobeerd om het zo in te toetsen via jouw uitleg, alleen lukt dat niet?? Wat is #8211 eigenlijk? (wordt niet herkend als interne of externe opdracht, programma of batch bestand) Oja, hoe ziet dat Mac-adress eruit? Is dat dat nummer wat terug te vinden is in je modem en welke ik nodig had om een wachtwoord voor de Expert-functie te bemachtigen? :? :?

Verwijderd

Misschien is het handig om eens te pingen naar 192.168.1.1 of 10.0.0.1
Ik heb geen idee of dit werkt maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat 192.168.1.1 een default waarde kan zijn. (vergeet je pc niet 192.168.1.2 te geven (of iets dergelijks)).

Wie weet!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neem even contact op met mir ...... hij is heeft een mooi proggie om het modem heen gebouwd en zoekt iemand als jouw ...... mailto:wir@xs4all.nl

btw heb je dat hardware adres van jouw modem . of gewoon overgenomen van een blaadje

Iperf

• WillemJan
  • Niet online
Zojuist geprobeerd dahei, blijft time-out geven. :'(
Default adres v.h modem zou 10.0.0.138 moeten zijn (heb ik niet veranderd)

• WillemJan
  • Niet online
fish schreef op 18 augustus 2002 @ 13:57:
Neem even contact op met mir ...... hij is heeft een mooi proggie om het modem heen gebouwd en zoekt iemand als jouw ...... mailto:wir@xs4all.nl

btw heb je dat hardware adres van jouw modem . of gewoon overgenomen van een blaadje
Ja programma van mir idd geprobeerd, En het hardware-adres van m'n modem is idd anders dan in deze post vermeld.(is dat het Mac-adress v. h. modem?)
Pagina: 1