Audigy die weer de geest geeft

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 18:31
Ik heb nu al voor de 2e maal dat me audigy gewoon weg een uitgang verliest.. Ik start opnieuw op.. Niks geen problemen, totdat windows zegt dat die de drivers niet meer vind.. Dus ik doe een nieuwe install, en probeer daarna een update te doen.. De update zegt dan dood-leuk dat het geen audigy is en gaat niet verder.. Dit dus na een normale restart, en nadat de audigy het gewoon nog perfect deed.. :? Ik ga hem as maandag meteen omruilen.. (word geen probleem, omdat ik er ook werk) Maar dan nu dus de vraag: "Komt het vaker voor??".. Anders dan probeer ik namelijk wel een ander merk te krijgen.. Denk aan Terratec!!.. Dit is nou al de 2e kaart die hetzelfde probleem geeft na een tijdje..

(verder heb ik de search gebruikt, en ben nog niet tegen hetzelfde probleem aan gelopen)

[edit] Ik gebruik hem met 4 speakers.. Hij doet er op dit moment dus maar 2 gebruiken.. Ik heb gewoon de 4 speaker optie via Audio HQ aangezet.. Niks geen resultaat..

[ Voor 0% gewijzigd door BenJoep op 17-08-2002 19:17 . Reden: Typo's ]

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

het _kan_ niet zo zijn dat door een format je audigy naar de kloten gaat. dan is er echt wat anders aan de hand, of een software matig probleem. anders was ik onderhand al €10.000 aan audigy's kwijt :P ik format _vaak_! :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Werkt datzelfde ding in een andere pc wel?

Pc geaard of niet?

Als je pc geaard is en de kaart werkt in een andere pc niet zou ik inderdaad eens voor een ander merk kijken ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

nee waarom, incidentele misser zou ik zeggen. ik heb nog nooit een audigy zomaar de geest zien geven eigelijk....hoogstes nadat iemand de kast open had gegooid terwijl ie geen polsbandje oid om had :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:48:
nee waarom, incidentele misser zou ik zeggen. ik heb nog nooit een audigy zomaar de geest zien geven eigelijk....hoogstes nadat iemand de kast open had gegooid terwijl ie geen polsbandje oid om had :)
Kan natuurlijk wel dat daar toevallig een compleet slecht pallet staat, als je daar maar kaarten uit blijft vissen... ;)

2 achter elkaar stuk vind ik wel verdacht, maar ik ga er tegenwoordig trouwens wel vanuit dat iemand met een beetje verstand van computers gewoon weet hoe ie apparatuur moet vasthouden (ik ben er schijnbaar enorm voorzichtig mee, ik ken eigenlijk niemand die een moederbord oid _niet_ vastpakt als een boek, ik probeer die dingen altijd vast te pakken aan de plastic delen... (pci sloten enzo, en de zijkant van een mobo, bij insteekkaarten alleen de zijkant + achterkant van de kaart)

Jammer genoeg is het voor de meeste mensen gewoonte computeronderdelen vast te pakken als een zakje friet. Imho is dat vragen om problemen, maar ik ga er tegenwoordig maar vanuit dan mensen die dingen wel goed vastpakken, want ze worden altijd boos als je vraagt hoe ze die dingen vasthouden..

En oh ja, ik raak ook altijd eerst ff de verwarming aan voor ik ga sleutelen... Een antistatisch polsbandje heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk niet meer tegenwoordig, ondermeer omdat ik niks heb om dat bandje dan weer aan vast te maken (verwarming is te ver weg). Aarding ligt er niet, dus bandje vastmaken aan je pc kast is dan ook niet perfect nuttig volgens mij :P

Maar goed, er is nog nooit iets overleden aan statische elektriciteit hier volgens mij, dus wat dat betreft gaat het wel goed :)
edit:
Misschien zit de kaart niet goed in het pci slot en zakt ie er langzaam uit ofzo :?

Verwijderd

bij mij ook niet, verwarmingen roelen :P maar over het algemeen zijn er weinig uitvallers onder de audigy's. al is het wel iets hoger dan met de sb live geloof ik

• BenJoep
Euh ik werk als assembleur, en weet dus wel hoe ik met kaarten om moet gaan.. De computer is niet geaard, maar ik denk ook niet dat dat het probleem op zal lossen.. En neej hij doet het ook niet in een andere pc.. Er is gewoon 1 van de 2 uitgangen naar de (*&#@)&#@.. En dit is dus al de 2e keer.. Verder niks raars mee gedaan, heb me kast ook niet open staan.. Gewoon na een normale reset, ging hij om drivers vragen.. Dus hij herkende de kaart niet goed meer..

[edit] format heeft er trouwens niks mee te maken.. Ik snap het hele verhaal ook eigenlijk niet.. Maarjah wel vaag dat het 2e voorkomt..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Joep schreef op 17 augustus 2002 @ 23:54:
Euh ik werk als assembleur, en weet dus wel hoe ik met kaarten om moet gaan.. De computer is niet geaard, maar ik denk ook niet dat dat het probleem op zal lossen.. En neej hij doet het ook niet in een andere pc.. Er is gewoon 1 van de 2 uitgangen naar de (*&#@)&#@.. En dit is dus al de 2e keer.. Verder niks raars mee gedaan, heb me kast ook niet open staan.. Gewoon na een normale reset, ging hij om drivers vragen.. Dus hij herkende de kaart niet goed meer..

[edit] format heeft er trouwens niks mee te maken.. Ik snap het hele verhaal ook eigenlijk niet.. Maarjah wel vaag dat het 2e voorkomt..
Dat je assembleur bent wil nog niet zeggen dat je ook weet hoe je met kaarten om moet gaan ;). Maar ik geloof dan wel dat je dat goed doet..

Misschien toch een heel pallet rotte audigy's :?

Anders neem je dit keer een terratec ofzo, kijken of die ook stuk gaat 8)7

Maar goed, aangezien een heel pallet rotte audigy's eigenlijk best onwaarschijnlijk klinkt is het volgende waar ik het dan tóch zou zoeken de aarding. Anders weet ik het zo ook niet..

• BenJoep
Euhmmm.. Tjah ik denk toch echt niet dat het aan aarding gaat liggen.. Maar ik zal as maandag het probleem ff voorleggen aan onze td.. Want vind het toch idd wel vreemd worden, vooral omdat ik er verder nog geen mensen mee gezien heb.. :)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Welk moederbord heb je?

• BenJoep
Abit KR7A

[edit]

voor alle zekerheid me specs:

- AMD Athlon XP 2000+ @ 1750Mhz
- 512mb ddr-sdram 133mhz @ 140Mhz cas 2,2,2
- Abit KR7A VIA KT266A / VIA VT8233
- Leadtek Winfast A250 Ultra TD,GF4 Ti4600
- Promise Ultra ata133 TX2 IDE-controller
- 2x Maxtor DiamondMax Plus D740X 60Gb 7200rpm U-ATA133
- SoundBlaster Audigy Player, PCI Retail
- 3Com 3C905C-TX-M
- 420Watt Flower Power voeding

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
W3ird_N3rd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:56:
[...]

Kan natuurlijk wel dat daar toevallig een compleet slecht pallet staat, als je daar maar kaarten uit blijft vissen... ;)

2 achter elkaar stuk vind ik wel verdacht, maar ik ga er tegenwoordig trouwens wel vanuit dat iemand met een beetje verstand van computers gewoon weet hoe ie apparatuur moet vasthouden (ik ben er schijnbaar enorm voorzichtig mee, ik ken eigenlijk niemand die een moederbord oid _niet_ vastpakt als een boek, ik probeer die dingen altijd vast te pakken aan de plastic delen... (pci sloten enzo, en de zijkant van een mobo, bij insteekkaarten alleen de zijkant + achterkant van de kaart)

Jammer genoeg is het voor de meeste mensen gewoonte computeronderdelen vast te pakken als een zakje friet. Imho is dat vragen om problemen, maar ik ga er tegenwoordig maar vanuit dan mensen die dingen wel goed vastpakken, want ze worden altijd boos als je vraagt hoe ze die dingen vasthouden..

En oh ja, ik raak ook altijd eerst ff de verwarming aan voor ik ga sleutelen... Een antistatisch polsbandje heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk niet meer tegenwoordig, ondermeer omdat ik niks heb om dat bandje dan weer aan vast te maken (verwarming is te ver weg). Aarding ligt er niet, dus bandje vastmaken aan je pc kast is dan ook niet perfect nuttig volgens mij :P

Maar goed, er is nog nooit iets overleden aan statische elektriciteit hier volgens mij, dus wat dat betreft gaat het wel goed :)

edit:
Misschien zit de kaart niet goed in het pci slot en zakt ie er langzaam uit ofzo :?
Nja, ik werk bij een bekend computer bedrijf, maar ik heb nog nooit last gehad van onderdelen die kapot gingen door statische electriciteit. Ik heb nooit een polsbandje om, ik pak de onderdelen altijd gewoon vast waar dan ook. Het is bij mij nog NOOIT gebeurd dat het toen niet meer werkte! Dus een beetje een lulverhaal dat dat "vragen om problemen is"...

• BenJoep
OverSoft schreef op 18 augustus 2002 @ 15:09:
[...]

Nja, ik werk bij een bekend computer bedrijf, maar ik heb nog nooit last gehad van onderdelen die kapot gingen door statische electriciteit. Ik heb nooit een polsbandje om, ik pak de onderdelen altijd gewoon vast waar dan ook. Het is bij mij nog NOOIT gebeurd dat het toen niet meer werkte! Dus een beetje een lulverhaal dat dat "vragen om problemen is"...
Alternate zeker ;) :P (Eynstein ik zie het al ;) ).. Maareuh ik kan je vertellen dat we wel met polsbandjes lopen, niet dat ik het gebruik.. Maar ik aard me om de 10 minuten altijd via het stopcontact.. Ik vind het voor een bekend computer bedrijf nou niet zow slim om er geen rekening mee te houden..

[edit] kunnen we svp terug naar het probleem.. :) Hij zit goed in het slot.. In een andere bak getest, hetzelfde probleem.. Dus er is gewoon weer een uitgang naar de *()&#)@!! Dit is precies hetzelfde als mijn vorige.. Het vreemde is dat die 3 minuten daarvoor het gewoon nog perfect gedaan heeft.. :?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem met mijn Hercules Game Theater XP, ik weet ook nie het probleem. Dus hopelijk kan iemand anders me hier helpen?

• BenJoep
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 15:30:
ik heb hetzelfde probleem met mijn Hercules Game Theater XP, ik weet ook nie het probleem. Dus hopelijk kan iemand anders me hier helpen?
Bij mij is die gewoon verrot.. :) Dus ik ga gewoon HUPPA GARANTIE!! Maar ik vraag me dus af ofdat het vaker voorkomt.. Als die elke 3 maanden verrot gaat, dan begin ik toch echt aan een andere kaart te denken, al moet ik zeggen dat als die werkt hij het perfect doet..

• JungleJim
  • Nu online
Er zijn meer mensen die dat probleem hebben met een KR7A en een Audigy. Na verloop van tijd wordt de Audigy niet meer herkend en treden er allerlei rare problemen op.

Helaas is de precieze oorzaak onbekend, maar het lijkt erop dat er bepaalde plug en play configuratie informatie in de Audigy corrupt raakt met een KR7A. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer er PCI kaarten in zitten die niet (of minder) voldoen aan de PCI / ACPI specs.

Voor sommige mensen met dit probleem is de oplossing het verwijderen van de Creative software en Audigy drivers. Dat eerste kan via add/remove programs in Windows, het tweede gaat het makkelijkst via het CTZAPXX.exe programma dat op de driver CD staat. Als je dat uitvoert kun je selecteren dat de drivers verwijderd moeten worden, en ze worden dan echt compleet verwijderd. Na een herstart kun je de drivers opniew installeren; eerst de originele driver cd, en dan de update die op de creative site staat.

Mocht het opnieuw installeren van drivers niet werken, dan is een andere suggestie om een andere netwerkkaart te proberen. Er zijn meerdere mensen die problemen hebben met 3com kaarten en de audigy.

Overigens loont het om bij creative europe een nieuwe Live!/Audigy driver CD te bestellen (voor 1,50 euro ofzo), omdat deze compleet nieuwe drivers bevat die 100x beter zijn dan de oude. De nieuwe drivers zijn een complete rewrite, en werken zowel op de audigy als de live! (unified drivers dus). Eind augustus zal creative een driver update voor de audigy beschikbaar stellen die een nieuwere versie van deze unified drivers bevat. Je kunt er dus ook voor kiezen om nog even te wachten op deze nieuwere drivers.

• BenJoep
JungleJim schreef op 18 augustus 2002 @ 20:27:
[...]

Er zijn meer mensen die dat probleem hebben met een KR7A en een Audigy. Na verloop van tijd wordt de Audigy niet meer herkend en treden er allerlei rare problemen op.

Helaas is de precieze oorzaak onbekend, maar het lijkt erop dat er bepaalde plug en play configuratie informatie in de Audigy corrupt raakt met een KR7A. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer er PCI kaarten in zitten die niet (of minder) voldoen aan de PCI / ACPI specs.

Voor sommige mensen met dit probleem is de oplossing het verwijderen van de Creative software en Audigy drivers. Dat eerste kan via add/remove programs in Windows, het tweede gaat het makkelijkst via het CTZAPXX.exe programma dat op de driver CD staat. Als je dat uitvoert kun je selecteren dat de drivers verwijderd moeten worden, en ze worden dan echt compleet verwijderd. Na een herstart kun je de drivers opniew installeren; eerst de originele driver cd, en dan de update die op de creative site staat.

Mocht het opnieuw installeren van drivers niet werken, dan is een andere suggestie om een andere netwerkkaart te proberen. Er zijn meerdere mensen die problemen hebben met 3com kaarten en de audigy.

Overigens loont het om bij creative europe een nieuwe Live!/Audigy driver CD te bestellen (voor 1,50 euro ofzo), omdat deze compleet nieuwe drivers bevat die 100x beter zijn dan de oude. De nieuwe drivers zijn een complete rewrite, en werken zowel op de audigy als de live! (unified drivers dus). Eind augustus zal creative een driver update voor de audigy beschikbaar stellen die een nieuwere versie van deze unified drivers bevat. Je kunt er dus ook voor kiezen om nog even te wachten op deze nieuwere drivers.
En dan de vraag waarom die het 2 maanden wel goed doet.. Vind het nogal vreemd.. Maar ik zal het is proberen om de audigy helemaal eraf te halen.. Ik heb ook al besloten me kr7a eruit te halen.. Hij heeft namelijk ook nogal problemen met me promise controller..

[update] drivers verwijderen, en opnieuw installeren helpt niks.. Bij de update geeft die aan dat die het geen audigy vind en dan kapt die ermee.. De eerste keer dat die kaart naar de *)&#)@ was, was het een hardwarematige fout.. Dit is naar mijn mening nu weer zow, vooral door het feit dat die het in een ander systeem het ook niet goed doet.. (zit ook geen 3com in)..

[ Voor 0% gewijzigd door BenJoep op 18-08-2002 21:09 . Reden: Update ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, ik heb nu ook mijn 2e audigy. Na 1,5 maanden werk was de eerste ineens dood. Ik heb hem zonder problemen ingewisseld voor een nieuwe maar die man in die winkel vond het wel typisch aangezien dat al de derde was die hij kon opsturen.

Zou best kunnen dat er een slechte batch tussen zat eigenlijk.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• BenJoep
Vorlon schreef op 18 augustus 2002 @ 23:24:
Hmm, ik heb nu ook mijn 2e audigy. Na 1,5 maanden werk was de eerste ineens dood. Ik heb hem zonder problemen ingewisseld voor een nieuwe maar die man in die winkel vond het wel typisch aangezien dat al de derde was die hij kon opsturen.

Zou best kunnen dat er een slechte batch tussen zat eigenlijk.
Met hetzelfde probleem?? :?

• BenJoep
Okey hij is kapot verklaard.. Heb dus een nieuwe gekregen, het schijnt wel vaker voor te komen..

Pagina: 1