Toon posts:

DMX XFire 1024 opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een DMX XFire 1024 geluidskaart. Ook heb ik een Sony MZ-R37 mini-disc speler.
Natuurlijk wil ik met de MD opnemen via de PC dus ik heb ook een optische kabel erbij.
Ik heb nu 2 problemen :
- Als ik opneem en ik ga bv naar deze computer krijg ik een klik in het geluid (standaard windows) hoe kan ik zorgen dat ik de playlist van winamp apart heb met die windows geluiden ? om zo te zorgen dat ik geen ongewenste geluiden door m`n muziek heen krijg.
- Op de MD zit een sync functie. Zogauw er een stilte is (tussen de nummers) dan gaat de digitale uitgang uit, een teken voor de MD dat er een nieuw nummer komt.
Bij mij is dat niet het geval. Als ik dus een playlist heb, zal hij dat opnemen alsof het 1 lang nummer is.
Ik heb ook geen zin om er 80 min lang bij te gaan zitten en op het knopje drukken om de nummers te merken.

Ik heb de standaard drivers van Terratec geinstallt + het controlepanel, allemaal van hun website af. Ik draai XP.

edit:

Voor de duidelijkheid hier m`n instellingen voor de optische uitgang :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rzomer/dmx.JPG

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 18:50:
- Als ik opneem en ik ga bv naar deze computer krijg ik een klik in het geluid (standaard windows) hoe kan ik zorgen dat ik de playlist van winamp apart heb met die windows geluiden ? om zo te zorgen dat ik geen ongewenste geluiden door m`n muziek heen krijg.

Dit is onmogelijk. Schakel gewoon Windows geluiden uit (who needs them anyway...), of neem een tweede geluidskaart (dat gebruik ik, en dat werkt top).

Voor je trackmark vraag : Search.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 17 augustus 2002 @ 18:53:

[...]

Voor je trackmark vraag : Search.
Ik heb gezocht, kun je me een bruikbare draad geven ofzo ??

• JvS
  • Laatst online: 21:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 19:14:
Ik heb gezocht, kun je me een bruikbare draad geven ofzo ??

Ik kan je alleen vertellen dat er nog altijd geen software is om de digital-out van kaarten een trackmark signaal te laten sturen. De enige mogelijkheid is om een plugin te gebruiken die 3 seconde pauze tussen de nummers plaatst, maar dat werkt alleen als je minidisc speler een optie heeft om op het _digital_ input signaal op stiltes te letten. Meestal is die functie er alleen voor de analoge inputs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.